• honungen

Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?

Hör inte alls hit, men är ganska roligt ämne. Vi pratar om det på jobbet då och då och det blir mycket: åh vad äckligt till ihopskriynklade ansikten. Tar upp det ett par ggr om året för man hinner glömma, och det är alltid lika kul.

• Svar på tråden Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?
  • Nonika

Har alltid räkost istället för smör, som grund, så att säga. Och jag tycker allt passar på det.
    Kaviar och ost...
    Stekt ägg, kaviar och ost...
    Gott med ost och smörgåsgurka också.
    Det mesta går att ha till ost; kalkon, salami, skinka osv...inte leverpastej kanske

Pappa brukar ha de mest vidriga saker på mackan, typ leverpastej och ingefärskrydda!

• honungen

Ha ha det är en del grejer som jag bara måste testa. Elvismackan har jag inte hört talas om förut.
    Leverpastej och majonnäs är också en variant.
    Jag äter annars allt möjligt, saltrulle, rökt nötkött, skinka. Har fått dille på att till frukosten ta en tugga av mackan och en svart oliv till. Mums.
    Sen ost tomat och lite örtkrydda e gott.

• Mi@

Anne på grönkulla... gillar du också den serien/böckerna? Älskar dem ännu!

• MissRut

Jag har en kompis som länge har tyckt att vi ska prova banan och kaviar på mackan. Än har jag inte vikit mig...

• TissTass

Knäckebröd med smör å ketchup e såå gott!

• honungen

I aus och england är det vanligt att man äter rostat bröd med bönor eller med spagetti. Vi var och campade i öknen en gång och åt grillat bröd med spagetti och tomatsås på, var himla hungrig och det var jättegott.

• Jen78

Keso å marmelad sitter som en smäck!
    Å makrill å majonnäs...

• Butterscotch

Min pappa brukade äta mackor med Kalles kaviar och leverpastej när jag var liten, jag tror mig minnas att jag tyckte det var ganska gott...

• septemberförlovning

Nej jag är nog tradiotionsbunden så... men jag gillar iofs senap med ost på en hårdmacka. Och böcklingpastej är ju gott

• anne på grönkulla

Mi@: självklart!

Det slår mig fö att jag brukar äta äggröra på rostat bröd, gärna med bacon & stekta tomater eller champinjoner till. Räknas det som smörgåspälågg då?

Svar på tråden Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?