• honungen

Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?

Hör inte alls hit, men är ganska roligt ämne. Vi pratar om det på jobbet då och då och det blir mycket: åh vad äckligt till ihopskriynklade ansikten. Tar upp det ett par ggr om året för man hinner glömma, och det är alltid lika kul.

• Svar på tråden Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?
  • lolabe

Rökt kalkon, banan och svartpeppar.
    Honung och ost.
    Honung, keso och tomat, salt och peppar.
    Avocado, tomat och alfalfagroddar, S&P...

Inte så jättekonstiga kanske. Inte äckligt, bara gott

• Becca grodan

oj, haha jo det va konstigt.. säkert inte äckligt men inte jätte vanligt eller?

jag har ost på smörgåsarna, eller ibland leverpastjen med smörgåsgurka på... i enstaka fall rökt skinka :)

gud så tråkig jag är :) haha...

• honungen

Jag har jordnötssmör på. Sen har jag ätit struts på med. Smarrigt!
    Sen finns det sylt och jordnötssmör som går att äta ihop men är lite sött för min smak.
    Min kompis äter leverpastej och ost ihop.

• Jema

Jag är så tråkig, jag äter bara ost, korv, leverpastej eller skinka var för sig, på mina mackor.

Kommer ihåg vilken "chock" jag och min syster fick en gång då pappa tog både leverpastej och korv på mackan!
    Det första vi gjorde var att berätta det för mamma då hon kom hem från jobb.

Jema

• Mi@

Äter mest vanligt smörgåspålägg (skinka eller ost eller leverpastej + grönsaker). Kan dock rekommendera apelsinmarmelad med rostbiff! Supergott på rostat bröd.

• sinan

Gillar Elvis-mackan med jordnötssmör och banan! Mums!

• anne på grönkulla

M2b brukade också ha honung & ost, men nu var det länge sen jag såg det, faktiskt, när jag tänker på saken.

Jag har ofta minst två saker, men varierande, ost och/eller skinka, plus en grönsak. Till frukost har jag nog bara ost, men gör man picknickmackor så vill jag ha typ mozzarella, tomat & prosciutto...

• anne på grönkulla

Jordnötssmör är gott, men det var länge sen... Kom av mig lite en gång när jag var så förkyld att smaklökarna lagt av. Jag tog en sked full med crunchy jordnötssmör i munnen - det var INTE trevligt, jag kände ingen smak utan bara konsistensen....

• nenne75

Jag gillar att ha ost och kaviar. Det är MUMS...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad har ni för underliga pålägg på era smörgåsar?