• Yossan

2006- 12/8!!

Ville bara berätta att nu har vi bokat kyrka och festlokal!!

Nu börjar det kännas på riktigt!! Overkligt! Jag måste säga att BT är en superbra sajt! Har fått så mycket tips!

Kramar

• Svar på tråden 2006- 12/8!!
  • fiafiber

Gifter mig samma datum som du o har bokat kyrka, lokal & frissa! Letar band...
    Lycka till!

• sandraocherik

Grattis!!
    Jag gifter mig också den 12 augusti! Har bokat herrgården där både vigsel och fest kommer äga rum.

Hur går det för er med planeringen i övrigt?? Jag tycker att det är så svårt att ta tag i saker än. Det är ju så lång tid kvar!! Måste dock boka band/dj snart så inte de bästa blir upptagna...

• Yossan

Det är jättespännannde! Men det känns lite overkligt och lite långt borta...

Sandraocherik: Jag har inte kommit så långt i planeringen. Har kollat upp det mesta som finns men det är lite svårt att ta beslut så här tidigt. Funderar lite på färgtema, klänning osv. Hur går det för dig?

• sandraocherik

Yossan:

Färgtemat är klart. Ska ha vitt och grönt. Är inte så "princessig" av mig utan rätt minimalistisk, samma gäller för min blivande. Därför kör vi på den enkla stilen i allt från inbjudningskorten till dukningarna och klänningen.

Beträffande det senaste så funderar jag på att välja en Rembo. Om den sitter lika fint på som den ser ut att göra så blir inte valet så svårt. Vet annars att jag vill ha en bukett bestående av vita pioner, ringarna är klara att beställa och sångerska till vigseln är bokad.

Nästa, mest akuta, projekt är musiken. Har precis bestämt oss för att hyra in en DJ istället för ett liveband. Vill helst inte ha den klassiska schlagerprägeln utan mer välja exakt vad som ska spelas. Oj, vad kinkiga vi låter! Tur att man får planera sin dag själv så den blir precis som man vill ha den!

Dessutom har vi börjat fila på bordsplaceringen samt festprogrammet. Antagligen kommer man få göra om dessa efter att folk har osat men det borde inte bli så svårt när man väl har ett utkast att utgå ifrån.

Berätta gärna hur ni tänker kring er dag. Det är alltid lika kul att höra om andras planer! Alla tips och råd är också varmt välkomna!!

• Yossan

Sandraocherik: Vad duktiga ni är! Ni har ju hunnit med rätt mkt! Jag är jätteimponerad!

Vi är inne på samma spår som er, vill ha elegant och enkelt. Har oxå funderat på grönt och vitt! Men just nu lutar det åt vitt och silver... Vet inte.

Vad är en Rembo för ngt?

Tror att det är bra att ni valde dj istället för liveband. Då kan välja lite mer exakt vad ni vill ha för musik! Vi ska ha dj men ej bestämt oss ännu för vem.

Kul att höra vad ni och andra planerar!!

• Izunia

Här är en till!

Bokat lokal (far vänta med kyrkan..), börjat göra inbjudningarna, klänningen beställd, ska sy upp stolsöverdrag, västar & kravatter om 1 manad, maten är preliminärt bestämd, musik fixat, tarta, fotografering etc.. Hemsida nästan klar, programmen har vi börjat med..

Ja det mesta faktiskt! Känns bra att vara i god tid och ni verkar inte heller sämre!

• Izunia

Vart färgtema kommer att vara ljus olivgrön och guld, samt gammelrosa och cremefärgade rosor.

• Mi@

Vad snabba alla är! Vi står och väger mellan den 22 juli och den 12 augusti, troligen det förstnämnda datumet, och vi har inte hunnit mer än att idag engagera värdparena/toastmasters. Har varken bestämt kyrka eller festlokal eller datum rikigt säkert. Börjar känna mig lätt stressad nu när jag läser hur duktiga ni andra är!
    Vi kommer för övrigt att ha ett enkelt och elegant tema vi också. Crémevitt och grönt (crèmevita rosor och murgröna) som färgtema.

• Yossan

Vad roligt, ännu fler på tråden!

Izunia: Ni har hunnit med det mesta! Det som jag har svårt med är att ta beslut så här tidigt. Tänk om man ändrar sig! Är lite velig av mig... Men ni kommer kunna ta det gansk lugnt hädanefter och finputsa planeringen, jättebra!!

Mi@: Vi funderade oxå på att gifta oss i juni men vi valde det senare datumet för att få mer tid på oss (spara pengar och så).
    Kul att ni ska gifta er!!!

• Mi@

Vi ska och kika på en kyrka ikväll (från utsidan i alla fall), få se om vi bestämmer oss då. Hoppas det, för nu vill vi verkligen kunna komma igång!

Svar på tråden 2006- 12/8!!