• Yossan

2006- 12/8!!

Ville bara berätta att nu har vi bokat kyrka och festlokal!!

Nu börjar det kännas på riktigt!! Overkligt! Jag måste säga att BT är en superbra sajt! Har fått så mycket tips!

Kramar

• Svar på tråden 2006- 12/8!!
  • sandraocherik

Izunia:
    Gratulerar till din goda smak!!
    Jättebra inspirationssida du har gjort. Kommer nog besöka den fler gånger...

Yossan:
    Vad kul att du tyckte om Rembosarna. Min favvo är Nuance, se den på: www.rembo.de/poesie/nuance/index.html.

discodivan:
    Vilken fin slöja du har bild på!!!! Om jag bestämmer mig för att bära en vill jag att den ska se ut nästan exakt så!

• sandraocherik

Glömde skriva att "min" Rembo nästa är finast bakifrån:
    www.rembo.de/poesie/nuance/nuance1/index.html.

Jaja, får se vilken klänning det blir till slut. Har en del andra kandidater också men det är denna jag hela tiden återkommer till...

• discodivan

Yossan

ja jag har 10-15 kg tills jag får plats i min klänning oxå :D

sandraocherik

sök på mantilla på ebay så får du upp såna slöjor

• Izunia

Yossan och sandra: Tack sa mycket! Det var trevligt att höra!

Jag vill verkligen ha ett stort och lyxigt bröllop sa jag hoppas att det blir som jag planerat!

Jag är supernöjd med tärnklänningarna. Vi hade tänkt knälanga först, som vi skulle sy upp, men dessa var ju perfekta! I färgen, korsetten i ryggen etc..

• Partypinglan

Hej på er! Här kommer en till som har bokat 12/8-06. Däremot så får man inte boka kyrkan förren den 1/12 vilket känns lite jobbigt men vi har en back-up kyrka ifall att det skulle bli fullt. Men det e ju lika för alla så borde va ok..
    Vad mycket alla har gjort! :) Själv har jag bara klart vem som ska vara min toastmadame, vart vi ska ha festen + att vi ska titta på bröllopsnattsrummet om några helger. Men jag tänker att det e ju så otroligt lång tid kvar...

När tänker ni alla skicka ut era inbjudningskort? Man lär väl vara ute i god tid eftersom det är semestertider & så.

• discodivan

ja man får väl skicka ut dom i februari kanske..... vet inte hur vi ska göra med bröllopsnatten än, tält? :D

• sandraocherik

Välkommen Partypinglan!!
    Du tar upp en intressant fråga, det här med inbjudningskorten och när de ska skickas ut.

Jag är lite velig. Skulle gärna skicka redan i februari pga semestrar mm. Risken finns då att gästerna glömmer osa eftersom datumet ligger så långt i framtiden. Kanske därför bättre att vänta till april, maj.

Någon annan skrev här inne att de flesta vet ju om giftemålet och ser nog till att planera in det på egen hand. Därför borde det räcka att invitationerna kommer framåt försommaren. Det är ju i sig rätt men vi har några stycken som nog inte vet om att vi väldigt gärna vill att de ska vara närvarande på vår stora dag. Det känns då lite sent att informera dem om detta så snart inpå bröllopet...(vill inte säga någonting nu eftersom det ska vara en överraskning).

Hur ska vi göra tjejer??

• Partypinglan

Jag kommer förmodligen ha berättat för alla som kommer vara bjudna redan innan detta år är slut eftersom jag inte kan hålla tyst. Skulle va roligt att skicka inbjudningar utan att nån visste om det men i mitt fall är det omöjligt... ;)
    Till alla mina vänner utanför Sverige har jag redan skickat mail/sms om vilket datum det blir så de kan boka in redan nu.

Någon som funderar på att ha egen buffé?

• sandraocherik

Partypinglan:

Nej, tyvärr. Ingen buffé här. Däremot hörde jag att en vän till en vän hade haft det på sitt bröllop. En italiensk sådan. Åh, det lät så gott när hon berättade om all den fantastiska maten!! Det hade tydligen blivit väldigt lyckat med en hel del mingel i samband med att man hämtade maten. En annan fördel är att alla kan välja att äta precis det de själva tycker om!

Eftersom vi ska vara på en herrgård så blir det en klassisk trerätters samt bröllopstårta med avec efter sittningen. Maten kommer vi bestämma framåt våren och jag ser fram emot att äta mig genom menyn på Asa!! Den går nog inte av för hackor med två kockar som har ett förflutet i kocklandslaget...

• Partypinglan

Sandra >>> Låter ju inte helt fel med att vara på en herrgård heller... :)
    Vi ska hyra partytält & vara ute på min farmor & farfars tomt som är väldigt stor. Ska ta hjälp av släkten & göra en egen buffé tänkte jag för att få ner kostnaden litegrann. Men tält + golv m.m. e ju suoerdyrt, lite trist... :(

Svar på tråden 2006- 12/8!!