2006- 12/8!!
Ville bara berätta att nu har vi bokat kyrka och festlokal!!
Nu börjar det kännas på riktigt!! Overkligt! Jag måste säga att BT är en superbra sajt! Har fått så mycket tips!
Kramar
Ville bara berätta att nu har vi bokat kyrka och festlokal!!
Nu börjar det kännas på riktigt!! Overkligt! Jag måste säga att BT är en superbra sajt! Har fått så mycket tips!
Kramar
Vi ska nog kanske välja den 22 juli i alla fall, men då hörde vi idag att vårt värdpar tydligen också tänkt gifta sig den 22 juli... men ändrat sig för vår skull och ska gifta sig tidigare! Får se om någon av oss får gifta sig den 22 då vi känner att vi börjar vara sent ute med att fixa kyrka/festlokal! Häftigt att de tänkte samma datum, hade ingen aning om att de planerade nästa sommar också!
Hursomhelst, blir det inte den 22 så blir det den 12/8. Var och kikade på kyrkan och ev. lokal från utsidan när vi ändå var i stan och det såg superromantiskt ut. Bara vi nu har råd, m2b ska ringa och höra uppgifter om lokalen i morgon.
Jag tror den 12/8-06 kommer bli en bra dag att gifta sig på... :) Vi får hoppas solen lyser på oss då!
Det är klart att solen ska lysa pa oss!
Vi skall oxå gifta oss den 12/8 2006 i Norrtälje kyrka
Hej, allesamman!
Ni som är nya här välkomna!
Nu har vi bytt vigseltid från 1545 till 1430. Det hade nog blivit stressigt med den senare tiden.
Har meddelat de flesta av våra vänner och familjer om bröllopet! Är inte så bra på att vara hemlighetsfull!
Sandra:
Klänningen var verkligen fin, annorlunda! Den var ju jättesnygg bakifrån.
Discodivan:
Kanske borde göra som dig köpa en för liten klänning så att man måste gå ner i vikt
Att välja klänning känns som en plåga. Tänk om man inte hittar någon man tycker om?!?! Hoppas att det ska vara som många andra beskriver det, att man känner "Den här måste jag bara ha!"
Antar att det bara är att ta sig i kragen och gå iväg och prova, prova, prova!
Förresten, hur har ni andra tänkt beträffande er blivande. Ska han få se er klänning innan bröllopet eller inte??
Jag hoppas att min klänning är lika vacker (eller vackrare!) än jag tror när jag far den!! Annars har man ju lite tid pa sig att sälja och hitta ny hoppas jag..
Ang. min blivande sa har jag ju fragat om hans asikt ang nagra klänningar, sa han har ju sett en snabbtitt, men han ska absolut inte se den innan kyrkan! Han kommer nog inte ens ihag hur den sag ut!!
Min blivande ska inte få se klänningen förrens jag går in i kyrkan med min pappa (vi kör det "icke-svenska" sättet). :)
Oj, plötsligt känner jag mig väldigt oromantisk som gärna vill att min blivande ska se min klänning innan själva bröllopet. Jag vill ju gärna vara med och välja ut hans kläder så det är väl inte mer än rätt att han får göra detsamma...
Kan dock tillägga att mina gifta vänner protesterar för full mot detta! De menar att känslan är mycket häftigare om man inte har sett varandra innan. Måste säga att det är svårt att argumentera mot detta...
Jag haller med....
Tror ni att det tar jätte lång tid att hitta en klänning? Jag hoppas att hitta den utan att behöva besöka allt för många butiker...
Min blivande får nog se mig i i klänningen på bröllopsdagen!
Hoppas inte att det tar alltför länge att hitta klänningen. Däremot tar det ett bra tag innan man får den. Uppemot 4 månader som mest!!
Får se om jag faller för grupptricket här på BT och ändrar mig beträffande tidpunkten som min blivande får se mig i min klänning .
Sitter annars och surfar efter en bra DJ som kan spela på festen. Det finns en hel del verkar det som. Är det någon här inne som har ett bra tips blir jag glad!
Hoppas för övrigt på en skön helg med mycket sol! Önskar mig samma typ av väder nästa år den 12/8!!
"Grupptrick"?? Jag menar givetvis "tryck"!!
Här är en till som ska gifta sig den 12e augusti, jag tycker att det låter som ett toppen datum. När det gäller den blivande och min bröllopsklänning så får han se den innan vigseln eftersom det blir foto innan kyrkan. Man vill ju att hår och makeup ska vara så perfekt som möjligt på korten. I kyrkan kan det ju lätt bli en skvätt tårar
Hej!
Länge sen sist! Har varit inne på BT lite då och då. Hinner inte surfa lika mkt nuförtiden.
Hur går bröllopsplanerandet??
Vi har:
-Bokat kyrka
-Bokat lokal
-Bokat fotograf
-Skickat ut save the date- mail, till våra närmaste
-Valt färgtema: silver,vitt och champangne
- Bestäm hur inbjudningskorten samt andra trycksaker ska se ut!!
Kram