• Merci

Vilken ringmodell passar för små smala fingrar

Hej
    Jag har ett problem. Jag hittar ingen snygg ring.
    Jag har korta och smala fingrar (ringstorlek 15,5) och jag tycker ingen ring sitter snyggt, ser bara klumpigt ut.
    Finns det någon annan "lillfingrad" som kan tipsa eller vill visa sin ring?

• Svar på tråden Vilken ringmodell passar för små smala fingrar
  • Sanasol

Blivande fru Roos, prinsesserna är fyrkantiga ja, och aningens dyrare. Dock så glittrar inte den slipningen lika mycket som briljantslipningen. Därför valde jag det.

Har inga bilder på ringarna eftersom jag inte fått dem ännu :) Vi har inte förlovat oss officiellt med ringar ännu och gifter oss först 2007.

• l i s a

Tja... och så kan man göra som jag. Jag har rätt korta fingrara. Och smala (seniga). 15,5 i storlek tror jag, eller 16 Jag hade också svårt att hitta ringar. Smala ringar tyckte jag gjorde så att ringen såg varken bred eller smal ut. Lite mesigt på mig tyckte jag. Jag drog därför till med en bamsing till ring i stället så att det blev en b r e d ring på 7mm. Vigselringen blir väl max 2 mm bred skulle jag tro.

Jag gillar det!

Jag såg en tjej med myyycket smala fingrar. Hon hade en rätt bred vitguldsring (gissar 6mm) som var konkav eller vad man ska säga. Alltså kupad åt "fel håll". Någon som förstår vad jag menar? Den var nästan skålformad. Det var urfint verkligen på en liten hand!! Problemet är väl om man sedan vill ha en vigselring...

Lycka till!

• Sanasol

Det lät fint med tre ringar, vad är det för modell du har kikat på? När gifer ni er?

• Jämtlandstaus

madelyn - den tunnare ringen, är något som jag tänkt ha. var kommer du köpa din?

• l i s a

Glömde... jag har en helt flack ring. En rundad tyckte jag gjorde mina fingrar knubbiga.

• Sanasol

Johanna, tack! Jo, det känns verkligen som att man kommer att tycka att dem är lika fina när jag är 60 som jag gör nu. Känns underbart!!

• madelyn

Jämtlandstaus,

Vi har gjort våra ringar hos en guldsmed, han finns på Söder och är superduktig!! Jag tog med mig dessa bilder till honom och bad honom göra såna ringar. Han har gjort dem ännu finare än bilderna

Men ringarna på bilderna kommer från Engelbert. Finns att köpa på rätt många ställen, tex NK.

• madelyn

Blivande Fru Roos,

Tackar! Jag är jättenöjd med dem- ville först ha jätteenkla ringar men ändrade mig sen till att vilja ha en massa glitter/ "blingbling" på

• Blivande Fru Roos

Sanasol_> Vi har bestämt designen på dom själva.
    Lite roligt att vara unik och inte köpa massproducerade ringar som var och varannan har (inget illa menat mot dom som nu har detta).
    Men som sagt har jag inte bestämt hur den breda i mitten ska se ut riktigt, det är dock bestämt att den ska vara i matt vitt guld så den skiljer sig mer från dom andra.

Min blivande man har nu en 5 mm bred vitguldsring och ska ha en lika dan till fast då i matt vitt guld.

Vi gifter oss 14 Januari 2006, 1/2år kvar

• Blivande Fru Roos

våra ringar är också flacka/kantiga och höga... 2,5 mm höga har jag för mig. Guldsmeden rekomenderade att inte allt ta för höga då man kan stöta i dom och skava en massa. Tur att han sa det för vi ville egentligen ha typ dom mella 3-4mm höga

• Meddelande borttaget
  • Bluebride2006

jag har 14 ½ i ringstorlek, lite jobbigt att hitta ringar för mig. Nu minns jag inte hur ringarna ser ut, vi har inte kunnat köpa dem än, men det blir vid löning denna månad

• Blivande Fru Roos

Sanasol_ > hoppas på det bästa vad fick du/ni betala för era ringar?

• Sanasol

Ringarna kostar 3995 respektive 3895 på guldgruvan.se och därifrån ska vi beställa dem när det blir dags. De kostar minst 1000 kr mer per ring ifall man beställer dem i en vanlig guldaffär. :) Alla schalinsringar finns på guldgruvan, så kika in på schalins.se och se om du gillar något!! Bara att maila dem för pris, jättebra service! :)

Svar på tråden Vilken ringmodell passar för små smala fingrar