• Merci

Vilken ringmodell passar för små smala fingrar

Hej
    Jag har ett problem. Jag hittar ingen snygg ring.
    Jag har korta och smala fingrar (ringstorlek 15,5) och jag tycker ingen ring sitter snyggt, ser bara klumpigt ut.
    Finns det någon annan "lillfingrad" som kan tipsa eller vill visa sin ring?

• Svar på tråden Vilken ringmodell passar för små smala fingrar
  • LeavesOfFortune

Jag har också små händer och hade precis som du svårt att hitta någon ring som jag trivdes med. Till slut blev det en 5 mm bred rödguldsring som inte var kupad överhuvudtaget utan har alldeles raka kanter och en 2 mm bred vitguldsring som också har raka kanter. Den har dessutom 5 fyrkantiga diamanter som sitter alldeles tätt ihop. Av någon anledning så trivdes jag bättre i den här typen av ring än i de kupade.
    Men givetvis... Tyckte och smak är ju individuellt...:)

• Merci

Ja det känns så för mig med.
    Är dom kupade petar mitt lillfinger ut.
    Inte så snyggt precis!

• Merci

Du har möjligtvis inte nån bild eller länk till var du köpte dom??
    Låter jättefint tycker jag.

• LeavesOfFortune

Har tyvärr ingen bild som ligger ute på nätet men jag skulle kunna maila dig om du vill.
    Annars har affären där vi köpte ringarna en hemsida, dock ligger inte exakt våra rödguldsringar ute där eftersom vi valde att göra dem lite mindre när det gäller bredd och höjd än Hand-kollektionen. Min vitguldsring ligger där fast med 23 stenar istället för mina 5... Den heter Line

www.handsweden.com/

• LeavesOfFortune

I och för sig så putar mitt lillfinger ut lite grann med mina ringar också men jag tror att jag kommer att vänja mig. Längtar tills att jag får börja använda dem...:)

• Teddan1

Vilket sött I-landsproblem!! :) :) :)

Jag har dock samma problem, men hittade två fantastiska ringar, en på Tiffanys och en på Bvlgari- de är smala och med en massa diamanter! Ursnygga!
    Kolla med en guldsmed, de kan ju göra smala och tunna ringar precis som ni själva vill ha det!!

Lycka till!

• thanisa

Jag har smala fingrar en 14,75 och för egen del så trivs jag absolut bäst med kupade ringar, raka går inte då de blir att se så stora och klumpiga ut på mina händer.
    Vi har slåta kupade förlovningsringar som är 3,5 mm breda, bild på dem finns här

www.df.lth.se/~thanisa/brollop/

(den sidan har få saker under sig som man kommer åt, men ringarna finns på första sidan.)

Till vigselring har jag en enstensring som också den är kupad men 4 mm bred. Bild på den finns på

www.df.lth.se/~thanisa/brollop/bilder/ringar/

min sambo har en liknande modell fast utan sten som vigselring och ja han har två ringar. Har ingen bild med båda ringarna på då förlovningsringen var inne för putsning när bilden med vigselringen är tagen och jag har ännu inte orkat ta något med båda ringarna på.

Tror mest att alla är olika och inte på att man har smala fingrar vad man trivs med för typ av ring. Både mina och min sambos händer är små men jag tycker att de är propitionerligt små och inte bara smala fingrar.

• Merci

Har aldrig hört talas om hand innan men dom hade en väldigt trevlig hemsida.
    Hur ligger dom prismässigt??
    Jag hade tänkt mig en ring för runt 5000.

• LeavesOfFortune

Idéguld i Borås är ju dem som står bakom Hand-kollektionen om jag har förstått det hela rätt. Där handlade vi våra ringar i alla fall. Vet faktiskt inte exakt vad varje ring kostade men vi betalade drygt 10000 för två rödguldsringar och en vitguldsring.

• Merci

Ja det låter ju helt ok prismässigt.
    Jag känner att jag är beredd att betala lite mer för att få en annorlunda och snygg ring.

Har kikat en del på M.fallbergs ringar som flera tipsat om här.
    Gör främst titanringar men det står att alla ringar kan göras i guld.
    Gillar flera av modellerna men det känns svårt att beställa en ring man inte sett i verkligheten.

Bor i malmö och hon finns i stockholm så det blir en lång resa i så fall.

Svar på tråden Vilken ringmodell passar för små smala fingrar