Nutrilett - ngn som vill vara med?
Hej på er!
Nu SKA jag börja imorgon-1 eller 2 mål. Men, jag vill gärna ha ngn som hänger på. Som man kan prata med ofta! Peppa m.m.
Ngn?
Kram
Hej på er!
Nu SKA jag börja imorgon-1 eller 2 mål. Men, jag vill gärna ha ngn som hänger på. Som man kan prata med ofta! Peppa m.m.
Ngn?
Kram
det var ju ganska mkt...okej
va jag frågar saker (kan väl egentligen åka iväg till affären men men, ni vet ju allt)
Hur mkt kostar de små förpackningarna???
Tänker att jag kanske inte orkar hålla på så länge, fast om jag köper en stor så kanske det är lättare att inte lägga av (man måste ju inte köpa nya hela tiden).
Funkar det att bara byta ut ett mål mot nutrilett. Skulle nämligen vilja äta frukost som vanligt (yoghurt) och även ngt lätt på kvällen. Eller måste man köra stenhårt för att det ska ge resultat. Vill gå ner ca 5 kilo, tror jag. Kanske räcker med 2 för att jag se ut som jag vill.
Börjar ni må dåligt av Nutrilett så sluta på en gång!
Jag provade det för några år sedan och testade då en halv dos och svullnade igen i halsen rätt så snabbt (innan jag hade fått i mig allt). Jag fick andningssvårigheter (liknande det som astmatiker berättar att det känns som när de får ett anfall- det känns som att man andas genom ett sugrör), hjärtklappning och mådde allmänt illa.
Då jag aldrig haft några allergier förut så förstod jag inte riktigt vad som hände och kopplade inte ihop det med Nutriletten.
Jag gick tillbaka till hälsokostaffären och berättade om mina symptom men de såg helt oförstående ut.
Vid ett annat tillfälle fick jag sedan höra att Nutrilett innehåller sojaprotien i ganska koncentrerad form och att andra personer fått liknande problem förut, en kvinna hade nästan kvävts ihjäl, och varit tvungen att uppsöka akuten för att få en adrenalinspruta.
Jag ringde då min husläkare och bad att få remiss för att komma in och göra ett allergitest för att se om det verkligen var soyat som jag reagerat på och testet visade att jag var jätteallergisk mot det.
Jag har tidigare ätit sojasås ofta och mycket och ätit veg-mat baserat på soja och aldrig haft några problem. Men Nutrilett är mycket mer koncentrerat på soja så ta det försiktigt men det i början för ni kan liksom jag reagera på det trots att ni aldrig haft problem med det tidigare.
Lilla Päronet:
Nu har jag varit i stugan & mumast på vitt bröd *suck* # dagar utan ngt bröd så trillar jag dit! Men jag ger mig inte. Nya tag imorgon! Tackar som frågar-hur går det för dig?
Sandra här
Jag byter ut 2 mål. Frukost å kvällsmat. 2 små middagar.. Jag köpte i hälsokosten för 170 kr för ett litet-var i stugan å hittade i en affär för 120 kr ett litet pkt. Lite skillnad iaf!
Vistt kan du byta ett mål-tar lite längre tid bara. Jag vill gå ner & kunna hålla det sen, därför byter jag bara 2 mål.
Juni-flickan
Byter du ut alla mål?
Jag kör inte med nutrilett, men har kört Naturdiet ready to drink tidigare ( i kombination med bra mat). Jag tyckte att detta var ganska gott till och med, denna dryck är mjölkbaserad och inte sojaproteinbaserad.
I alla fall, såg en annons i DN idag att naturapoteket säljer nutrilett (eller om det var naturdiet?) på "rea", 99 kr för 25 påsar. För er som vill spara lite pengar...
Lycka till tjejer!
Brud 2006
funkar det att byta ut ett mål mot naturdiet??? Har hört att det ska vara mkt godare än nutrilett men inte lika bra.
Berätta gärna om dina erfarenheter.
hejhej! Jag har också kört igång med nutrilett nu. Jag började förra söndagen och bytte ut frukost och lunch och åt något lätt till kvällen, tex sallad. Sen åt jag som vanligt på midsommar och i helgen. Hade ingen våg hemma förra vecka så jag vet inte exakt vad jag vägde när jag startade men jag gick ner minst ett kilo, troligen lite mer. Nu ska jag verkligen köra hårt den här veckan som är sista veckan innan semestern. Jag får lite svårt för pulvret efter ett tag, det blir lite kväljande och känns strävt i halsen. Jag beukar varva med bars för omväxlings skull och så äter jag frukt till.
Alltså det jag åt var tetraförpackningar med naturdiet, alltså inte påsarna som är baserade på sojaprotein (som jag förövrigt har testat och fått kväljningar av och nästan kräkkts för att det var så äckligt!!!). Dessa finns i olika smaker, jag testade caffe latte och choklad, båda var goda. dessa är dock lite dyrare, men det finns ofta extraerbjudanden, typ 2 för 25/30 kr.
Jag äter enligt viktväktarna, har varit med där tidigare, och testade naturdiet i våras när jag ahde otroligt mycket att plugga, jag läste dubbla program samtidtigt, inte att rekommendera... Jag åt oftast detta till middag, ibland både lunch och middag, men då bara de dagar ajg inte tränade. I övrigt åt jag sunt, mycket grönsaker osv. Jag gick ner ca 1 kg i veckan, vilket ju inte är så mycket om man vill att det ska gå väldigt fort, men å andra sidan är det ju inte bra för kroppen att gå ner för fort.
Jag tyckte att detta funkade bra, men jag skulle aldrig klara att gå på ren kur, ajg älskar frukt och skulle inte klara mig utan det! Det som var bra var ju också att det blir inte så stor omställning för kroppen när man äter alla mål om dagen igen.
Som sagt, har du råd, satsa på ready to drink och även om du bara ska äta naturdiet (eller nutrilett) tror jag att det inte skadar att ta ett äpple eller en morot emellanåt, annars är det nog lätt att man ger upp fort. Lycka till!
KAn tillägga att jag körde nutrilett förra vintern och gick ner 11 kilo. Dessa har jag gått upp igen....
Så nu kör jag samma metod igen fast jag håller i bakhuvudet att det bara är en kickstart och det verkliga jobbet gör man sedan när man ska hålla sig kvar på målvikten. Det är det svåraste. Är det någon av er som har kört nutrilett förut också?
Filippa_K_
Jag byter ut alla mål utom ett. Jag äter vanlig lagad lunch på jobbet.
Blir dock inte så ofta jag äter 5 mål totalt på en dag. Det brukar bli 4. Jag försöker inte skippa ett av målen, absolut inte, utan jag äter när jag känner mig hyffsat hungrig.
Det kanske har sin förklaring i att jag väljer att ha kvar lunchen istället för frukost eller kvällsmat då det är mer mat i det.
Eller så kanske det beror på att jag i vanliga fall äter ett varmt mål mat per dag och inte två som många gör (lunch + middag). Tja, jag vet inte.