• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • Princess Leah

Hej andlin!
    Nej, det kan va svårt att hitta rätt lokal!
    Fråga mig, har hållt på i över 6 månader!!!!!!!
    Ville ju igentligen gifta mig vid vattnet, men det finns inga lokaler nära vattnet i uppsala som tilltalade oss.
    Men Danmarks ka och lokal känns jätte bra!
    Du har säkert bättre tur nästa gång!
    Man vill ju att det ska kännas personligt och helt rätt!
    Berättar mer på torsdag....

• KhjärtaP

Vi gifter oss i Öregrund nästa sommar i augusti (: Läängtar massor!

• krizzy

Hejsan!
    Här kommer en till som ska gifta sig i Augusti! lördagen 12/8 ringer klockorna för oss i danmarks kyrka! Kyrkan bokade jag faktiskt idag och vi har prel bokat två lokaler, det blir antingen danmarks bygdegård eller Granebergsparken, Det beror på hur många gäster vi får det till. färgtemat för bröllopet är ljuslila, gammelrosa och inslag av ljusgrönt (midsommarfärger)
    Det mesta är klart i huvudet men inget mer, man spånar och kollar runt och LÄNGTAR.....
    Kul med en tråd där vi kan bolla ideer med varandra, det kanske blir en brudträff längre fram så vi kan träffas och hjälpa varandra..
    Många varma sommarkramar från Kristina

• Princess Leah

Nejmen hej Krizzy!
    Jag ska också gifta mig i Danmarks kyrka och ha festen i bygdegården. Den 29/7 2006.
    Har du varit och kollat på lokalen?
    Vi ska dit på torsdag! Spännande! Har bara varit där och tittat in genom fönstren. Nådde inte upp så pojkvännen fick bära mig på axlarna! Fniss... Var rädd att han skulle gå sönder. Men lite romantiskt!!!!
    Funderade lite på gammelrosa också, kyrkan går ju i de färgerna, men lokalen går i vitt och grönt.
    Bye bye.

• krizzy

Hej Princess Leah!
    Jag har tidigare varit inne i Danmarks bygdegård, både på dop och bröllop! Det är en jättefin lokal med stora fönster och fina takmålningar! Det finns även en scen som du säkert läste tidigare! Köket är lite trångt men välutrustat med stor diskmaskin och bra avlastningsytor. Det finns en köksingång så att man inte behöver bära allt genom lokalen... Fråga gärna om du undrar över något mer... Ha det gott så hörs vi!!

• okt2006?

Leah:
    Nä, det stämmer, det var bara bilder på kyrkan tyvärr. Du får be om ett studiebesök!!

• andlin

Princess Leah:
    Det är idag ni ska kolla på lokalen va? Hoppas att den faller er i smaken. Ska bli kul att höra dina åsikter sedan.

Vi ska till Eskilstuna över midsommar, så vi tänkte passa på att åka runt till lite fler ställen och spana in lokalerna utifrån.
    Eftersom ingen vet om det här bröllopet ännu förrutom en kompis, så ska vi nog berätta det för min familj nu i helgen. Det blir nog lite konstigt annars om vi ska iväg och titta på lokaler. Behöver dessutom tips om bra lokaler av lite Eskilstunabor.
    Är faktiskt lite nervös för att berätta...

Ha en trevlig midsommar tjejer!

• Princess Leah

Hej, här är jag igen!
    Har varit och kollat in lokalen som vi ska ha vår bröllopsfest i. Den är verkligen vi!
    SÅ mysig med gamla trämöbler och trägolv, och vackra takmålningar och stora fönster!
    Det kommer att bli så fint!
    Om man får va lite kräsen så var scendraperiet rött! Och sedan så vill jag nog catera tallrikar där vi tar maten ifrån! De som fanns var lite nötta och med deras logga på. Men det går ju å fixa!
    Jag e så lycklig!!!
    Trevlig midsommar på er alla, och ni som letar lokal mm lycka till!
    Ps. andlin, förstår att det e nervöst att berätta för föräldrarna! Det har inte vi heller gjort än!Ds

• Princess Leah

Förresten så kan man gå in på danmarks bygdegård, så ser ni lokalen vi valt. Men jag tycker inte att de är rättvisa! Mycket finare i verkligheten med trädgården allt i trä, målningarna ja det som jag beskrev innan alltså!

• andlin

Kul att du gillade lokalen Princess Leah. På din beskrivning så låter det väldigt fint.

För oss resulterade helgen i, förrutom då att min familj nu vet om att vi tänker gifta oss, att mamma hade ett bra förslag på lokal som hon ska kolla upp. Så nu är det bara att hålla tummarna att det är ledigt och att det inte kostar för mycket.

krizzy:
    Jag tycker att din idé om en brudträff lite längre fram är en väldigt bra idé. Vore väldigt kul att träffa er och att få bolla idéer och få tips om saker och ting av personer som också är mitt uppe i planerandet av bröllop.

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?