• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • ninaneha

Hej Krizzy!

Läste att du har varit på bröllop i Enköping i helgen, det var jag med, kanske var vi på samma. :)
    Eller vigseln var i Örsundsbro men middag och fest var i Enköping.
    Man blir verkligen sugen på sitt eget bröllop när man går på andras.

Vi har bokat lokal och vigselplats nu, det känns helt underbart.
    Vi har valt att gifta oss utomhus i en jättefin lövskogsdunge vid mälaren.
    mys, mys.

• krizzy

ninaneha:
    Hejsan! Bröllopet var i enköping oxå så vi var inte på samma, med det hade varit skoj om det hade varit så!
    Vi har oxå kyrka och lokal bokad nu, har även fått tag i en sminkös till mig och mina tärnor.
    Kram på er alla

• krizzy

Hej tjejer!
    Hur går det för er?
    Kramelikram

• andlin

krizzy
    På planeringsstadiet har det varit rätt lugnt för vår del ett tag nu, även om jag väl hänger på BT stup i kvarten. Lokalen har ju dock blivit prel.bokad under sommaren och jag har ju köpt bröllopsskorna.

Har dock börjat fundera på om vi ska ha servettringar istället för att vika servetterna som jag hade tänkt förrut. Så nu snurrar tankarna runt i huvudet på hur man kan göra dem och jag får väl börja spana efter material till dem.

Kul att ni har bokat kyrka och lokal. Det känns väl bra att ha det gjort!?!

• krizzy

andlin:
    Ja det känns verkligen som om det är på riktigt nu! Så himmla kul! Idag kom gubbens väst o plastrong som vi har beställt, den var så fin, (silvergrå med mönster) Jag själv börjar bli ivrig att prova klänningar, ska försöka hålla mig ett tag till! På fredag ska vi till hotellet för att spana in bröllopssviten, lika bra tt boka i tid!!
    Ha det gott så hör vi

• Princess Leah

Hej tjejer!
    Gud va långt några av er har kommit, Krizzy tex.
    Jag håller med om att det är lika bra att vara ute i god tid!
    Vi har som sagt var Danmarks bygdegård bokad och kyrkan. Sen vill vi ha en präst som är med i församlingen där vi bor, så vi har ringt och frågat om han kan tänka sig att göra ett byte. Det ville han men han skulle först prata med sin fru om hur de skulle lägga sin semester nästa år. (stackarn!) Så han ringer väl till baka om några veckor. HOPPAS!
    Men sen finns det mesta inne i huvudet än så länge...
    Vet ni vart ni ska ha er bröllopsnatt? Några bra tips skulle uppskattas! Har inte sovit på hotell i Uppsala, men man kanske kan boka tid för att åka dit och kolla på sviterna!?

Krizzy: Hade du bokat Danmarks bygdegård eller blev det Graneberg?

Kram på er, hörs snart!

• krizzy

Princess Leah:
    Det blir Danmarks bygdegård!
    Granebergsparken var lite skabbig tyvärr! Å danmargs bygdegård är så fin.
    Vi ska bo på hotell uppsala.
    Deras bröllopssvit har jacuzi, man får även jordgubbar och champange på natten sen på morgonen efter får man champngefrukost och morgongåva från hotellet! Detta till ett pris av 2300:-
    så det är nog det som vi kommer ta!
    Å jag vill att det ska vara aug 2006 nu för jag vill gifta mig!
    Hare gött

• Princess Leah

Krizzy: Men å, vilket hotell e det om man får fråga, det låter helt underbart! och billigt!
    Vet du hur ni ska ställa borden i lokalen än?
    Vi ska nog ha den traditionella hästskon men gäster sittandes på båda sidor bordet, även på honörsbordet, kan bli lite tjatigt att bara prata med våra föräldrar!
    Kommer du ihåg vilka mått lokalen har och hur långa borden var? Så man vet hur många bord i rad det får plats...
    Sen tyckte i alla fall jag att porslinet inte var så fint, så vi ska nog catera, de hade en brun logga på alla tallrikar!!!
    Men man kan nog göra otroligt vackert där inne. Jag älskar fönstren och taket!
    Vad ska ni ha för stil?
    Hörs!!!

• dala82

Princess leah
    Jag är inte krizzy, men vet att hotellet heter just hotell uppsala :)

• krizzy

Hejsan! Som dala82 skrev så heter hotellet hotell uppsala och det ligger på kungsgatan. Vi ska dit och titta imorgon återkommer efter med lägesrapport! Kan tillägga att dom har hästens sängar oxå!! Hi HI mysigt mysigt!

Princess Leah: Tyvärr har jag inga mått alls på varken lokalen eller borden! Men vet att det går att duka för ca 110 sittande gäster, det blir visserligen lite trångt, men desto större anledning att svänga sina lurviga ben efter maten
    Eller hur!!
    Kram på er alla

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?