• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • ninaneha

Hej tjejer!

Här kommmer en till -06 brud, visserligen i början av September men man kanske får vara med ändå?

Vad schysst alla planeringar låter, det känns som att ni har kommit sååå långt.

Jag och min M har precis hittat drömstället för vår vigsel och middag, en helt underbar plats utomhus i Uppsala.
    Det känns superbra men än så länge har vi inte bokat något, vi måste synka ihop det med vår bröllopsresa först.
    Så imorgon ska vi till några resebyråer och kolla.

Visst är det så att det känns som en dröm håller på att bli verklighet när man börjar planera sitt eget bröllop?

Kramelikram

• andlin

Hej ninaneha,
    Välkommen till tråden.

Vart tänker ni åka på bröllopsresa? Själva har vi bara funderat lite löst på det för ett tag sedan men vi är långt ifrån att veta vart vi vill åka.

Jag tycker fortfarande att det är lite overkligt att det är MITT bröllop jag håller på och planerar. Vi har nämligen varit förlovade i nästan 12 år så vi har ju inte direkt hållit på "regeln" att man ska gifta sig efter ett år.

• andlin

Hoppsan det blev visst lite felskrivet där. Vi har varit ihop i 12 år och förlovade i 8 år.

• ninaneha

Hej Andlin och alla andra!

Vi ska åka till Aruba - Västindien på vår bröllopsresa. Vi har hittat ett jättefint hotell med en egen liten "strandö" precis utanför Aruba. Helt underbart ställe ser det ut att vara.

Jag och M har också varit ihop jättelänge nämligen 15 år och förlovade i 14 år, så att gifta sig inom 1 år stämmer inte riktigt för oss heller.

Jag kom just på att vi har faktiskt varit ihop i halva mitt liv, jag är 30 år nu.:)

På Måndag ska vi boka vigsel och festställe, pirr i magen.

Kramelikram

• dala82

Hej uppsalabrudar! Såg att du Princess leah gifter dig samma datum som jag! Du är den första jag vet. Bor också i Uppsala men kommer att gifta mig 5 mil utanför. Var fö på bröllop i danmarks kyrka och fest i bygdegården bredvid förra sommaren. Vi var ca 100 st och det var fantastiskt vackert. Bra att ni inte är lika många, för lite trångt blev det....Men kanonfin lokal och jättefin kyrka. Mysig omgivning också! Vi funderar på att ha festen på ÖG. Vad tror ni om det?

Hittills har vi bara bokat datum och fotograf. Men härinne är ni flitiga ser jag!! :) Inte utan att man får lite lite panik.

• Princess Leah

Tjena tjejer!
    Har precis kommit hem från semestern. Har varit på västkusten och på öland så mycket bilande har det blivit. Och eftersom jag inte har körkort ännu så har min mb2 fått köra. Vet ni vad jag roade mig med... jo att planera vårt bröllop. Så nu är dagen D planerad i stora drag med ungefärliga klockslag när man ska vara hos frissan mm.
    Men det ända som är bokat än så länge är ju kyrkan och lokalen i Danmark, utanför uppsala.
    1:a augusti är "vår" präst tillbaka från sin semester, så då ska vi ringa och fråga om han kan tänkas viga oss i Danmark kyrka fastän han inte tillhör den församlingen. Vet redan att det är ett annat par som vill ha honom samma dag som vi, men hoppas på att det är tidigare...
    Vad tror ni det är mest lägligt att boka där efter? Tror nog att klänning och bröllopsresa är på tur. Vi vill åka med Caribian cruises. Ett jätte fartyg typ titanic... finns soldäck, restauranger, skridskobana, shopping, bassänger, klätterväggar mmm. på båten. Läste att en av systraran Graaf hade varit där på bröllopsresa. Man åker först till Miami, och sedan kryssar man runt i Karibien mellan olika öar. Låter som en saga för oss!!!
    Kul Dala 82 att ha med nån som gifter sig samma dag! Vart har du tänkt att vigas och ha festen?
    Hoppas att alla har haft en riktigt skön sommar, och kunnat koppla bort lite från all planering! Det har inte jag... ler...
    Kram på er!

• andlin

Princess Leah
    Min semester börjar i morgon, så ännu så länge har jag inte lyckats koppla bort bröllopsplanerandet så mycket Tankarna far ju runt i huvudet mest hela tiden även när man borde koncentrera sig på annat... Det finns ju alltid något man kan fundera på hur man ska göra.

Här om dagen insåg jag att de snart "bara" är ett år kvar tills vi ska gifta oss och då fick jag "panik". Det vore nog inte så farligt om jag visste att vi får den lokalen vi vill ha festen i, men de är ju på semester så det går ju inte att boka. Jätte frustrerande, tänk om vi inte kan hyra den.

Om man kollar på allt det vi i den här tråden redan har bestämt och funderat på och så så är det mest utseende, inbjudningar, lokaler och sådana saker, men har någon av er funderat på själva höjdpunkten på bröllopsdagen, vigseln?

• Princess Leah

Hej Andlin!
    Ja, absolut har jag tänkt på själva vigseln, att den ska bli så personlig som möjligt. Men vill inte säga så mycket om den eftersom det är många jag känner som är ute på bröllopstorget och som vet vem man är. Vill ju inte avslöja allt i förväg. Men det blir något speciellt!
    Och du, du ska se att det ordnar sig med lokalen! Ha en skön semester!

• andlin

Hm, började semestern med huvudvärk och lite ont i halsen... Bättre start kunde man ju ha. Men inte kan det stoppa en från att vara inne på BT och samla idéer till bröllopet.

Jag skulle också vilja ha vigseln rätt så personlig. Har dock inga vettiga idéer alls. Vill inte att det ska kännas som om man bara kommer in i kyrkan och sedan så ska man ut igen. Vet en låt som jag skulle vilja att den sjungs i kyrkan, men det gäller bara att övertyga pojkvännen också.

• Princess Leah

Hej tjejer!
    var och kikade lite på ringar idag med min mb2.
    Hittade inga som vi tyckte om och som passar till dem vi redan har.
    Jo jag såg en jätte fin men den kostar över 25.000 kr och det är lite väl saftigt!
    Vad har ni tänkt er för ringar och i vilken prisklass?
    Jag tycker nog helst inte över 8000 kr (för en person alltså). Men vi har inte satt nån gräns...

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?