• krizzy

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hejsan!
    Här kommer en till som ska gifta sig i Augusti! lördagen 12/8 ringer klockorna för oss i danmarks kyrka! Kyrkan bokade jag faktiskt idag och vi har prel bokat två lokaler, det blir antingen danmarks bygdegård eller Granebergsparken, Det beror på hur många gäster vi får det till. färgtemat för bröllopet är ljuslila, gammelrosa och inslag av ljusgrönt (midsommarfärger)
    Det mesta är klart i huvudet men inget mer, man spånar och kollar runt och LÄNGTAR.....
    Kul med en tråd där vi kan bolla ideer med varandra, det kanske blir en brudträff längre fram så vi kan träffas och hjälpa varandra..
    Många varma sommarkramar från Kristina

• krizzy

Hej Princess Leah!
    Jag har tidigare varit inne i Danmarks bygdegård, både på dop och bröllop! Det är en jättefin lokal med stora fönster och fina takmålningar! Det finns även en scen som du säkert läste tidigare! Köket är lite trångt men välutrustat med stor diskmaskin och bra avlastningsytor. Det finns en köksingång så att man inte behöver bära allt genom lokalen... Fråga gärna om du undrar över något mer... Ha det gott så hörs vi!!

• krizzy

Hejsan! Ja nu är midsommar avklarat! Var på bröllop i lördags och kan inte mer än le åt tanken att nästa sommar är det jag som står och biter på naglarna av närvositet för att gå uppför kyrkgången till min blivande man! "ryser" Var faktiskt i danmarks kyrka och festlokal, åhh den är så fin!

andlin: Roligt att fler nappar på ideen! Hoppas vi kan få ihop ett gäng under tiden som vi planerar här.
    Kram på er och lycka till i planeringen

• krizzy

Hejsan hoppsan
    Princess Leah: Det var ca 70 gäster och det var dukat med honörsbord och tre tungor ut! Det var en lång sittiningsmiddag med personal som serverade, förät, varmrätt och sedan kaffe med bröllopstårta. Sedan var det disckodans och barmingel. Under middagen var det lite spex för brudparet.

Du är nog som jag "kräsen" Man vill ju att allt ska vara perfect!! När man sätter sig ner med planeringshäfftet så inser man att man skulle kunna planera flera år i förväg men ändå inte komma någon vart. Ett gott tips " Skriv ner allt" Från knäppaste ideen till klockren planering, vem vet den knäppa ideen kanske blir världens coolaste grej!
    igår blev jag klar med våran prel bordsplasering. Men den hinner ändras många gånger om jag känner mig rätt!
    Hur många gäster kommer ni att ha?
    Ha det bra i ruskvädret
    Kram Kristina

• krizzy

Hejsan tjejer! Hur står det till! Vi har semester och på fredag bär det iväg till Paris det ska bli så kul! Vi var och kollade på en festlokal idag, granebergsparken! Tyvärr var den väldigt sliten så det lutar nog åt att det blir danmarks bygdegård.. Hur går det för er andra då?
    Ha det så bra så hörs vi
    Kram Kristina

• krizzy

Hej på er!
    Var oxå på bröllop i helgen! Det var min M2B:s syster som gifte sig och gubben min var bestman. dom var så fina! Så nu är man i full gång med planeringen igen. Åhh vad jag längtar tills nästa sommar!
    Princess leah: Vart var du på bröllop?? Var vi på samma kanske
    Hoppas det går bra för er annars.
    Vi hörs! Kram på er

• krizzy

Princess Leah: Vi var i Enköping. Det var oxå en kalasgod kallskuren buffe. jättesmidigt, det bästa med buffe är ju att alla kan ta hur mycket dom vill. Det fanns även mat kvar tills dagen efter då det bjöds på den under pressentöppningen.
    hör snart av mig igen. Kram kram

• krizzy

ninaneha:
    Hejsan! Bröllopet var i enköping oxå så vi var inte på samma, med det hade varit skoj om det hade varit så!
    Vi har oxå kyrka och lokal bokad nu, har även fått tag i en sminkös till mig och mina tärnor.
    Kram på er alla

• krizzy

Hej tjejer!
    Hur går det för er?
    Kramelikram

• krizzy

andlin:
    Ja det känns verkligen som om det är på riktigt nu! Så himmla kul! Idag kom gubbens väst o plastrong som vi har beställt, den var så fin, (silvergrå med mönster) Jag själv börjar bli ivrig att prova klänningar, ska försöka hålla mig ett tag till! På fredag ska vi till hotellet för att spana in bröllopssviten, lika bra tt boka i tid!!
    Ha det gott så hör vi

• krizzy

Princess Leah:
    Det blir Danmarks bygdegård!
    Granebergsparken var lite skabbig tyvärr! Å danmargs bygdegård är så fin.
    Vi ska bo på hotell uppsala.
    Deras bröllopssvit har jacuzi, man får även jordgubbar och champange på natten sen på morgonen efter får man champngefrukost och morgongåva från hotellet! Detta till ett pris av 2300:-
    så det är nog det som vi kommer ta!
    Å jag vill att det ska vara aug 2006 nu för jag vill gifta mig!
    Hare gött

• krizzy

Hejsan! Som dala82 skrev så heter hotellet hotell uppsala och det ligger på kungsgatan. Vi ska dit och titta imorgon återkommer efter med lägesrapport! Kan tillägga att dom har hästens sängar oxå!! Hi HI mysigt mysigt!

Princess Leah: Tyvärr har jag inga mått alls på varken lokalen eller borden! Men vet att det går att duka för ca 110 sittande gäster, det blir visserligen lite trångt, men desto större anledning att svänga sina lurviga ben efter maten
    Eller hur!!
    Kram på er alla

• krizzy

Hej på er brudar!
    Tyvärr var vi aldrig till hotellet idag men jag lovar att tala om när vi ska dit! Ha en trevlig helg! Nu ska jag på personalfest! jihoo

• krizzy

Hej tjejer!
    Vilken lång dag!! Först var vi ner på stan för att kolla runt lite! Vi gick för att kolla en klänning på after six och aldrig mer, hon var helt knasig och inte alls tillmötesgående. Efter det var vi till hotellet!!! det var jättefint, så nu har vi bokat en bröllopssvit där! SÅ MYSIGT... efter det var vi till collection och kollade matrial till trycksaker så som inbjudningskort osv, sen var vi till guldsmeden och där hittade jag min ring den var helt rätt. så idag har vi fått jättemycket gjort! Det är så kul att fixa så när vi ändå var i farten var vi förbi kyrkan och kollade vart man kan fota sig efteråt, det fanns en del fina gräsytor bakom kyrkan. så vi får se vad fotografen säger, vi ska träffa henne nästa vecka för att gå igenom detalier så får vi se om vi bokar henne eller letar vidare efter någon annan! Ha en trevlig lördagkväll...
    KRAM KRAM

• krizzy

Hejsan!
    Princess Leah: Vi gick bara in på hotellet och frågade om vi kunde kolla och det gick bra, man kan ju ringa ner och höra först om man vill vara säker. Vi har inte kollat några andra sviter, men vi har hört att servicen ska vara bra på hotell uppsala så därför valde vi dom.
    collection ligger på vaksalagatan 14. dom hade jättemycket att välja på. vi ska boka en tid där för att sätta oss ner i lung och ro, då hjälper hon till att lägga upp allt som behövs. Dom trycker ingenting så man köper alla tillbehör och skriver ut själv. Det är en jungel av papper och stämplar osv...
    Men det är ju kul!
    Ha det bra

• krizzy

andlin: Ja visst är det tråkigt! Men mest tråkigt för dom för det lär ju inte vara så många som vill gå dit. dom får ju skylla sig själva! eller hur!! Dom vet nog inte att vi sitter på BT och pratar om dom! MEN DET GÖR VI!! HE HE
    Hur går det för dig annars då?
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Kristina

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?