8 Juli 2006
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Hur långt har ni kommit?
Var och hämtade min klänning i Lördags, jättavacker, helt ny, köpt på annons
Pris 1200kr !!! för bra för att vara sant..lycka..
Inte för att de e den 8e men den 1a :)
Själv har jag inte bestämt vilken klänning men jag vet på ett ungefär hur den ska se ut.
Utseendet på korten e klara, nu ska jag bara hitta rätt kortfärg och börja handla material.
Temat e satt, strandtema. Liksom färgerna. Sandfärg, creme, rosenröd.
Vi har precis bestämt vad han ska ha på sig. (Han kommer bli så stilig!!) :p
Jag går just nu o funderar på vilken färg tärnorna ska ha. Sandfärgat som vi eller rosenröd? Äsch det e ju en bit kvar, men tusen saker återstår att bestämma!! :)
gumsigos:
Jag håller också på och lurar på tärnklänningsfärgen, funderar på mörk champange eller nåt sånt, min brudtärna är bosatt i Belgien så det blir lite dyra telefonräkningar just nu:)...+ att hon har jättestora bröst (av naturen) men är inte stor för övrigt, så man kan ju inte bara köpa en 38:a och tro att den passar henne när hon kommer hit...krångligt..
Ska ni ha ett stort eller litet bröllop?
Vi kör nog på modell mindre tror jag. Lite intimare, mer personligt.
Ja va o prova klänningar i går!!! :)
Så nu har ja bestämt mig för vinrött liv med mönster (Nixa 864) och ???mörk champagne??? kjol med massa veck o sånt. Ska va Elisabeth Konin.
Paulinas tyckte ja så tuff ut. Kul, vill inte se ut som alla andra. Känner mig lite som en rebell! :D:D:D
Till det blir det vinröda handskar o väska från Nixa tror ja. Märkligt, ja e ingen Nixa fantast egentligen, men man kan ju ändra sig. ;)
oh vad vacker den var!!!
Gud vad snyggt det är med nån annan färg än vitt...visserligen är min vit..men va fasen, den var billig och jag blev kär i den så jag är nöjd.
Just nu har jag slöjproblem, vill ha en hellång men då kom min mor & sa att hon tyckte att det var tråkigt att alla fina pärlor & broderier inte syntes så bra på släpet & då blev jag oxå lite tveksam...funderar på en halvlång istället.
Är det kyrkbröllop ni ska ha?
Ja vi gifter oss i St Maria i ystad.
Håller på att få nippran, vill fråga tärnparen och värdparen NU! :D men får vackert vänta till alla hjärtans dag nästa år!! :( Jobbigt! :)
Man vill ju att det ska hända saker nu. Hade jag haft pengar, hade jag gärna gjort det om några veckor. Det e så kul att planera och fixa och dona.
Jag kommer att ha en gyllen slöja som når ner till rumpan tror jag.
Här kommer min länk till min planerings sida.
groups.msn.com/KlasoJennyGranberg/pictures
jag kom inte in där..mitt antivirus program stoppade mig, kanske funkar imorgon...
Har sovit ungefär en timme inatt, sambon tävlar i motorsport och det var kvällstävling igår, kom hem mitt inatten, skickade hem barnvakten & så vaknade Jamie (sonen) en timme efter det..jippi
Ska försöka sova lite nu:)
Hoppas du får en alldeles underbar midsommar! (utan regn!)
Detsamma, ha en riktigt glad midsommar. Regna ska det ju absolut inte, det sa de väl på Vädret??!! :D:D
Barn e roliga! ;) Vaknar när de inte behöver :)
Själv vakna ja med ett ryck o halvskrek "Herregud" hade drömt att sonen kom rent nerblodad och alldeles trasig i ansiktet, samma dag vi skulle gifta oss!!
Hjälp, mardrömmar ett år innan!! Hur ska detta sluta?
Hoppas helgen var trevlig.
Har hittat en bra sömmerska nu! Behöver göra lite ändringar på min klänning, har gått ner till min vanliga vikt nu efter barnafödande och allt. Tog två år!! Visserligen så har jag bara gjort ca 20 situp...totalt!
Men jag gick bara upp 11 kg som tur va med tanke på hur lat jag är...har fått höra att det är svårare att gå ner efter barn nummer 2, är det så tro?
Vi har börjat diskutera fler barn här hemma men vi kan inte bestämma oss....
Det e kanske sant, det där med barn nr 2. Jag va nere och vände på min start vikt efter nr 1 men efter 2an har 6kg "för mkt".
Men ja e glad om jag går ner dem 6 men inte mer, då ser ja ut som ett benrangel. Om man tänker på BMI så ska man ju ligga mellan 20-25 i snitt. Jag ligger precis på 25, så ja e nog rätt nöjd. Jag har bara en mage som tittar ut. :) Ja osså lite höfter, med dalliga ballar. :D:D
Men gubben gillar mig så det e väl huvesaken. ;)
Jag köpte mönster på Gittes igår, till kjolen. Ska försöka göra den själv. Samtidigt fanns ju mönster på livet, så man ska kanske prova göra ett... :)
Kollade pris på tyget till bara kjolen. ca 720.- Sen tillkommer ju lite material, en kjol under 800.-, som hittat (om jag får i hop den.)
Bara mitt nixaliv skulle kosta 2200.- !!
Tror du jag kommer att spara lite slantar?? ;)
Nu ska ja ut o fylla barnens nya badbassäng. Va o fynda på auktion. Hitta massa nya grejor, för totalt 375.- Kul o fynda :)