• Mrs.A

Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?

Hej tjejer!!!

Det börjar ju närma sig med stormsteg och jag trodde verkligen att allt var på sin plats, men igår fick jag faktiskt lite panik över alla "småsaker" som måste göras. Hur går det för er, börjar ni bli färdiga? Kram

• Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?
  • Mrs.A

Snigel: Nu funkar den...alldeles galant!!! Åååhh det är så roligt att läsa om andras historier...hur de blev ihop osv. Jaha och hur går det med alla förberedelser då!!?? Nu är det verkligen något varje dag...stressigt men samtidigt sååå roligt!! Kommer nog sakna det här när allt är klart!! Kram

• Snigel

Mrs.A:
    Det kommer kännas jättekonstigt när allt är över! Som tur är har vi ett annat stort projekt framför oss: HUSET! Vi ska bygga i höst, så det är en del pyssel med det också, men först: Bröllop!

Jag håller på att göra klart framsidorna till festprogrammen. Jag skriver namnet på den som ska sitta där (fungerar som placeringskort också) och embossar det. Det blir bra, faktiskt. Måste se till att slutföra vigselprogrammet också, så att vi kan skriva ut det.

Idag har vi fått besked om att vigselringarna är klara! Ska hämta dem imorgon, samt förlovningsringarna som varit inne på putsning. Kommer kännas konstigt att inte ha förlovningsringen på sig de här två veckorna som är kvar, men man vill ju inte att det ska bli någon ny repa på den innan bröllopet!

Kram!
    /Snigel

• 2/7-05

Vi gifter också oss den 2/7. Inte långt kvar nu.

• Mrs.A

Snigel: Åhh hus...ja det är ju verkligen ett projekt! Vi ska börja på en liten familj hade vi tänkt nu efter vigseln så det är vårt "lilla projekt". Imorgon ska jag och min tärna iväg för en provsminkning och sen ska jag nog iväg till konditorn för att välja ut en tårta hade jag tänkt!! Tänk er lite mer än två veckor kvar o ingen tårta!! Ha ha ha...

2/7: Hur går det för er då..har ni mycket kvar?? Vi har planerat i 1,5 år och har trott att allt har varit lugnt...men insåg för drygt två veckor sedan att vi hade en del att stå i!! =)

• Assi

Här är en till som gifter sig 2.7. Tycker att vi har det mesta under kontroll, men det dyker säkert upp nånting som man glömt.

Vi kommer att gifta oss i mina hemtrakter så vi har planerat på distans, men jag åker "hem" efter helgen så då får man väl se vad som ännu behöver göras.

Måste också lämna in förlovningsringen för putsning... Tack för påminnelsen

• UlleBulle

Här är ännu en som gifter sig den 2/7.

Har även jag planerat på distans och det har väl blivit lite jobbigare pga det. Men nu så är det mesta klart och det känns skönt!

En del saker KAN vi ju inte göra förrän vi åker upp till mina hemtrakter veckan innan.

Nu till helgen ska vi skriva ut festprogram och vigselprogram. På torsdag kommer mina vänner från USA o då ska det mesta vara klart, så vi kan umgås lite innan bröllopet.

• 2/7-05

Mrs A.
    Vi har festprogrammet och vigselprogrammet kvar och en del småsaker såklart. Men det mesta är fixat, fick besked här om dagen att conditorn fått betalningen så tårtan är bokad och betald. Skall till sömmerskan nästa vecka med klänningen och tärnklänningarn så att hon kan sy upp och in dem. Det är väl de stora sakerna som finns kvar tror jag, det kommer säkert massor med småsaker som jag glömt men jag har semester hela veckan innan så det skall nog gå bra.

• Marika S

Här är en brud till som skall bli fru 2/7, skönt att man inte är ensam!

• Snigel

Mrs.A:
    Jag ska handla allt som behövs till brudmake-up på lördag, och på söndag ska vi prova frisyren och sminket, antar jag.

/Snigel

• Mrs.A

Idag gick jag och min tärna iväg för att göra testsminkningen( som man för betala för sig, det ingår inte i brudmaken) och det blev bara så fel!!! Känns absolut inge bra, så ska vi boka av tiden vi har på bröllopsdagen och göra det helt själva. Min tärna har gått en smink kurs i fyra månader, och brukar sminka mig anars när vi ska nånstans, men vi tyckte att det kanske skulle bli lite skönt och lyxigt om vi fick bli omhändertagna båda två...men efter idag så får hon sminka oss ändå!! Var även och såg ut ställningen till tårtan, så nu på måndag ska vi sätta oss ner med konditorn och ordna resten...lite trevligt ialla fall! kram på er

Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?