• Mrs.A

Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?

Hej tjejer!!!

Det börjar ju närma sig med stormsteg och jag trodde verkligen att allt var på sin plats, men igår fick jag faktiskt lite panik över alla "småsaker" som måste göras. Hur går det för er, börjar ni bli färdiga? Kram

• Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?
  • Snigel

Mrs.A:
    Åhh... vad fin din klänning är! Kul att se att det är fler som väljer att inte ha axelbandslöst! Jag har t.o.m. en liten ärm på min klänning.

Jag börjar bli rejält stressad nu! Vi måste göra klart festomslagen nu!

Sminket och håruppsättningen blev i alla fall kanonbra! Min blivandes kusin är urduktig på att se vad man passar i. Min blivande svägerska såg inte ens att jag var sminkad förrän hon kom nära, då är det bra gjort!

Nä, nu måste jag börja pyssla med omslagen..!

/Snigel

• Mrs.A

Snigel: ja jag hade först tänkt att ha axelbandslöst,men när jag såg den här klänningen på internet blev jag alldeles kär!! Va kul att sminkningen och det blev bra...min blev ju hemsk! Tänkte höra med er här inne vilken in-och utmarch ni ska ha i kyrkan!? Vi var nämligen hos kantorn i går och bestämde oss för två "låtar" och sen när jag kom hem blev jag såå osäker. kram

• Snigel

Mrs.A:
    Vi ska ha spelmansmusik i kyrkan, både in och ut. In blir det Brudmarsch av Leif Göras och ut blir det Delsbo brudmarsch. Våra spelmän kommer också att spela under psalmerna, eftersom vi valt bort kantorn.

Vad var det för låtar ni funderade på?

/Snigel

• Mrs.A

Snigel: jag vet faktiskt inte...vi var ju och träffade kantorn i måndags och då bestämde vi att vi skulle ha Mendelsohns bröllopsmarsch som ingångsmusik och sen ett klassiskt stycke, Kanonon av Pachelbel, som utgångsmusik. Men när jag kom hem blev jag så osäker...det kändes som att Mendelsohns är mer en utgångsmarsch...vad tycker du??? Så nu funderar vi på att gå in till Kanon och gå ut till Mendelsohns bröllopsmarsch! Men jag skäms över att ringa kantorn igen...vill inte vara den här veliga bruden, usch!! Kram

• Snigel

Mrs.A:
    Svårt... Båda är fina, men på olika sätt. Jag tycker att Mendhelson är mer pampig än Pachelbels canon, men sen beror det ju på om man vill vara pampig in eller ut. Delsbo brudmarsch, som vi valt att ha som utgångsmusik, är mer pampig än den andra. Vi resonerar att "nu är det klart, och då är det pampigt", men man kan ju tänka annorunda.

Jag rådfrågade min blivande om "era" låtar. Han sa: Självklart ska de gå in till Pachelbel och ut till Mendhelson! Jag kan bara säga att jag håller med om det, för då blir det en mjuk start, och sen när ni är gifta tågar ni ut med pompa och ståt!

Lycka till i ert val!
    Kram!
    /Snigel

• krejsi in lööv

jag ska också gifta mig den 2 juli, och hjälp det är ju snart! det känns lite stressigt just nu för hur mycket jag än fixar så verkar det vara lika mycket kvar att dona med.

• Snigel

krejsi in lööv:
    Kul nick! Det är sant, det blir bara mer och mer att göra, känns det som! Men saker och ting börjar i alla fall att falla på plats nu. Sånghäftena är på G (det är inte vi själva som gör dem), klänningen är klar, blommorna bestämda (min blivande ska plocka och binda buketten från sina föräldrars trädgård), vigselprogrammet är okejat av prästen och musiken är bestämd. Det blir bra till slut!

/Snigel

• fruhedberg

Här är en till som skall gifta sig! Jag är stressa över alla smådetaljer, allt som skall klaffa för att dagen skall bli bra!! Får vi bara fint väder och bra mat från Cateringfirman så är mycket löst...Och att tältet kommer upp i tid....
    Och att han svarar ja,....

• Mrs.A

Snigel: Ja...vi har funderat och vi tror nog också att den ordningen som Ni förordar blir bäst! Nu ska vi bara få tag i kantorn så kan vi byta plats på musikstyckena. Fästmannen funderar över att ha Mendelsohn när VI går ut och sedan spelar kantorn återigen canon när gästerna börjar lämna kyrkan...låter det ok? Lycka till med allt!! Kram/Mrs.A

• Snigel

Mrs.A:
    Ja, det låter bra, förutom att Mendhelson är ett ganska långt stycke. Man kanske kan korta ner det i och för sig, annars hinner nog gästerna ut innan kantorn har börjat spela Canon. Men man kan ju göra så att h*n spelar Mendhelson först (en kortare variant), och sedan, när den är slut, så fortsätter h*n spela Canon om det fortfarande är gäster kvar som inte hunnit ut under Mendhelson.

Jag har varit hos urmakaren och tagit ett till hål i mina skor, så att jag kan knäppa dem lite lösare. Se'n var jag på Kapp Ahl och hittade en jättefin midsommarklänning för bara 122 kr!! Det var rea och så hade jag en rabattkupong med 30% rabatt! Det känns bra att göra fynd! Jag tänkte att jag kunde ha den klänningen dagen efter bröllopet också, när vi ska fika med gästerna och öppna alla presenter. Den är turkos och jättesöt!

Kram!
    /Snigel

Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?