• Mrs.A

Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?

Hej tjejer!!!

Det börjar ju närma sig med stormsteg och jag trodde verkligen att allt var på sin plats, men igår fick jag faktiskt lite panik över alla "småsaker" som måste göras. Hur går det för er, börjar ni bli färdiga? Kram

• Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?
  • Brud -05?

Vi ska också gifta oss2 juli = ) Men är inte på långa vägar färdiga. Många detlajer kvar att filas på, bla bröllopsprogrammet och min klänning.

• Mrs.A

Vi är väl någolunda klara, men det är som sagt de här småsakerna så som: *bordsplacering
    *dekoration
    *cateringen..och den är ju verkligen en stor bit!
    *tidsschemat under hela dagen...det känns som att allt är bara i en stor klump!! Vet inte hur det kommer att se ut under den stora dagen!! Jag har ont i magen!

• Mrs.A

Idag ringde jag kyrkan och har bokat tid med våran präst, ska träffa henne på torsdag....hoppas att lite faller på plats =) Kram

• krejsi in lööv

Vi gifter oss också den 2 juli. Jag känner mig ganska stressad, mycket kvar och nervös börjar jag också bli.

• Snigel

Här är en till! Vi har träffat prästen. Det som är kvar att få bekräftat är en släkting som ska läsa i kyrkan. Bordsplaceringen är klar, vigselprogrammet i stort sett klart, små justeringar bara. Festprogrammet har vi lämnat bort till toastparet, ska bara göra framsidorna. Några småsaker att kolla med festlokalen också. Jag ska åka till Sthlm tillsammans med min tärna, min frisör/sminkös och min blivande svägerska för att inhandla brudmake-up och löshår till frisyren! Låter som att allt är under kontroll va'?

/Snigel

Just det, en liten detalj bara: Min mamma har inte börjat sy min klänning i det riktiga tyget ännu!

• Mrs.A

Snigel: Vad ska du ha för klänning?? Vad är det för slags modell?

Har fått ångest igen....hela skiten med min släkt dyker upp om och om igen...det känns inte kul att det dyker upp nu tre veckor innan typ!! =(

• Snigel

Mrs A:
    Min klänning är skuren under bysten, har korta ärmar och hjärtringning. Den ska sys i offwhite sidentyg. Det en en omarbetning av ett mönster vi hittade i en handarbetstidning. Mamma har ritat om halsrigningen, och vi har modulerat lite med ärmarna. Bak på ryggen ska två band knytas och hänga ner mot golvet, svårt att beskriva, men himla fint.

• Snigel

Mrs.A:
    Tråkigt med din släkt... Vi har bara haft lite bekymmer med ett par äldre släktingar som hat svårt att ta sig till lokalen, men det är löst nu.

/Snigel

• Mrs.A

Ja släkten är värst heter det ju....och det har vi verkligen märkt av nu!! Min släkt dvs. Men efter vigseln behöver vi inte ha så mycket kontakt med dem....skönt! Vi var ialla fall och träffade prästen idag, det var verkligen jätte roligt...allt blev plötsligt verkligt! Jag mös när vi stod där framme vid altaret och övade på våra löften....åååh jag älskar honom!!!

• 2/7

Åh, vi har massor kvar...
    Men det ordnar sig, försöker jag tänka.

Vi gifter oss i min hemby och det är lite svårt att planera på distans. Åker hem till mor och far nästa vecka, sen har jag hur mycket tid som helst, försöker jag intala mig. Sambon kommer efter den 21:a och sedan den 27:e kommer även min tärna, toastmaster och andra som ska hjälpa till.

Vi har lite kvar att fixa med:
    - vigselprogrammet
    - festprogrammet
    - transport av brudparet från kyrkan
    - boende för gäster
    - kläder till brudnäbbar
    - tårtan
    - utsmyckning av lokaler

Och sådär. Men hur det än går kommer vi att ha människor vi tycker om omkring oss, det kommer att finnas god mat och dryck, och gifta blir vi.

Det känns lugnt och bra. När man stressar upp sig för mycket på detaljer kan man ju bli hur hispig som helst. Men vad spelar det egentligen för roll om jag inte har en matchande cape om det blir kallt? Jag kan väl ta en filt eller vad som helst?

Jag vill att det ska bli en fin och perfekt dag, och det tror jag det blir av att jag slappnar av och bara ser till att ha det mysigt med min älskling och våra nära och kära.

Kram på er alla!

PS: Kan dock tänkas att jag ballar ur snart igen och kommer hit och panikar och ber om hjälp. Kul att det kom en sån här tråd!

Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?