• Gumsigos

Hej tjejer!

Har haft semester några dagar men e åter på BT igen! :D

Midsommarafton var fin. Vi firade i Lund, dansa runt stången i Skrylle o åt trad. midsommarmat hos blivande tärnan. Pga en dundrande huvudvärk,förmodligen av värmen åkte vi hem redan på kvällen. Vilket inte gjorde nåt för man va pigg o kry dagen efter. ;)

Tösen stannade kvar o kom hem i går där vi möttes allesamman o badade (solbadade) i Bosarp. Efter en massa minigolf åkte vi hem till oss o satt i hagen o grillade och mös. Härligt! :)

Jag kommer att sy kjolen själv så ja kan göra lite ändringar på den så att den ska bli lik den andra, liksom tygval och sånt. Det e mest så ska veta vilken modell det va. Just nu är mitt minne blåst och ja ser bara en guldbrun kjol framför mig med långt släp. :( o de e bara en vecka sen!! Skandal! :D Så ja e så tacksam för den hjälp jag fått av er.

Hoppas att du hinner med din klänning Min-AH. Försök att tänka positivt, ni hinner, ni hinner. Om hon bara får tråd i nålen så. ;)

Vem är det som e din svägerska? Jag brukar maila dem om alla möjliga konstiga sömnadsfrågor ;)

• Gumsigos

Oj vad ni har hunnit skriva massa medan ja va ute med mina hästtöser! ;)

Jag funderar nog på att knåpa ihop kjolen själv. Ska nog bort till H-holm med vännen och kolla in kjolen igen, o samtidigt kolla vad de tar för handskar och slöja.

• Gumsigos

Jag hänger gärna på pappersdagen och Malmö om ja får?? Vi har nästan bestämt oss för den cremefärgade som ja hade med mig, men ja kollar gärna efter annat.

Paulinas var hittade du inlagan till de korten? Har letat i flera butiker men inte funnit.

• Gumsigos

men matton har inte dem bara bilder??

• Gumsigos

Nu hittade ja, de har ju massa grejor, synd bara att det inte finns så många produktbilder...

• Gumsigos

klicka på denna länken så kommer du direkt in i butiken. Jag glömde det sist o såg bara första sidan :D

www.matton.se/&nav=new

• Gumsigos

Jag hittar gärna på massa nu de kommande 4 veckorna. älsklingen har ju semester så ja kan va barnledig! ;) Han går på semester, på fredag

• Gumsigos

Välkommen Sanna 0806!

de e ja som e Gumsigos/Jenny.

E du sugen på att fika, så får du gärna plinga eller messa, du hittar mig ofta på messen. tjopppsan@hotmail.com jag har me barn, just nu går ja mest hemma med dem o lallar som det heter. ;)Hoppas på ett jobb snart så man har råd att gifta sig! :D:D Hur gamla e dina?

Min-Ah de tillåter inte at man tar kort på MB:s annars hade ja kameran me mig sist vi va där. :(

Men, men, ska dra me mig gubben nu på semestern o kolla o leta upp en liknande. så ska ja sticka till Gittes o leta upp ett mönster. Tyg vet ja redan vad jag vill ha. Vet du om de e duktiga på att rita om mönster? Tänkte på att det måste ju till extra tyg om man ska göra "nypor" eller veck, likaså om man ska göra släp.

Sen resten fixar jag själv. längtar till att få sätta fingrarna i tyget!!

• Gumsigos

När vill ni chatta?? Ja hänger gärna på!

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!