• blivande fru J

Bjuden på 50-årsfest utan sambon

Jag har via mina föräldrar (de har fått inbjudan hem till sig men jag är tydligen inkluderd) fått en inbjudan till min mosters femtioårsfest. Jag talade med min mormor idag och hon bekräftade att jag var medbjuden men inte min sambo (för de känner ju inte varandra så väl). Jag tycker det här känns jättetråkigt. Jag hade gärna gått på 50-årsfesten med min sambo, nu måste jag alltså lämna honom hemma vilket varken känns kul för festens skull eller för hans skull. Det känns som om min moster inte är intresserad av att lära känna min sambo. Ska jag bita ihop och gå tillsammans med mina föräldrar eller ska jag höra av mig och tacka nej. Om jag tackar nej bör jag då berätta anledningen eller är det bättre att bara ange förhinder som orsak?

Jag tycker ju att det är etikettsmässigt förkastligt att inte bjuda med respektive på den här sortens tillställning så det känns ju som om jag gör det lite mer rumsrent genom att gå, men det kanske är omoget att avstå därför?

• Svar på tråden Bjuden på 50-årsfest utan sambon
  • EhjärtaK = sant

Det låter ju som att allt löste sig till det bästa .

Hoppas att ni får det jätte roligt på festen nu!!

• Stjärna

blivande fru J!

He he he... Jag förstår din längtan... du kanske kan göra nån hårfin hint längre fram .... mycket längre fram i historien..

• Cybermamman

Blivande fru J, vilket härligt slut! Kan du inte maila och säga att du även har en god vän med jättefina stövlar som älskar att gå på kalas..

Igår var jag i dina trakter och vinglade med bilen och gissa om jag tyckte det var synd att jag inte visste om det i förväg. Vi hade ju kunnat träffats över en matlåda med böngryta !!

• blivande fru J

Ja, sannerligen sorgligt, böngrytor är aldrig fel :D Vad gjorde här i gråtristessen?

Kanske ska min moster få ett par stövlar i presnt, eller vad tycker du? :)

Nu har jag skrivit min tenta, det firar jag med migrän... :(

• Cybermamman

Stackers fru J grattis till tentan men inte till skallebangen. Jo det var så att jag var och tittade på en industri en bit därifrån. Fram och åter över dan men jag hann tokshoppa på fd Ullared2 , där hade de förresten urläckra stövlar dessutom.

• blivande fru J

vilken insustri då? Ligger inte Ullared 2 norrut? jag har aldrig varit där tror jag. Inte särskilt hemma i mina trakter :)

• Cybermamman

Det är klart, allting är ju relativt. Från mitt perspektiv var det nära. Men å andra sidan tänkte jag ta en tur förbi Karlstad när jag ändå var där nere, men jag insåg att det skulle bli lite stressigt. Nu måste jag kolla på en karta... brb... för visst var det ofvandals cafe som fanns i närheten av dig

• blivande fru J

Ja, det stämmer. Just det cafét ligger väldigt nära där jag bor, 10 minuters promenad typ :)

• Cybermamman

Ungefär sju mil väster om Uppsala ungefär låg det, nu när jag tittar på kartan. Ett stenkast alltså

• blivande fru J

Cybermamman: har du sett att jag skickat dig ett mycket angenämnt brev? ;)

• Cybermamman

Nix, ska genast kolla. Vad glad jag blir!

• Cybermamman

Nee, det hade inte kommit än snigelhotmail...jag får kolla om ett tag igen...

• Cybermamman

Sådärja, nu har du fått svar oxå

Svar på tråden Bjuden på 50-årsfest utan sambon