• Alexandra25

Skäms för svärföräldrarna!

Jag har nog världens pinsammaste svärföräldrar. Jag skäms för dom så mycket att jag och min kille har varit tillsammans i 4 år och jag har fortfarande inte presenterat dom för mina föräldrar. Jag skäms för dom så mycket! Ni vet inte hur det kändes att komma hem till dom för första gången. Pappan går runt med skor inomhus, dom har inga kökslukor i köket, inga möbler som liknar varandra, smuts överallt, tapeter från 70-talet och självklart världens röra. Jag var så chockad att jag nästan gjorde slut med min kille som jag då hade varit tillsammans med i 2 månader. Jag kommer från världens renaste hus med världens petigaste föräldrar. Jag fattar inte ens hur jag ska presentera parterna för varandra, jag menar om jag nästan fick en hjärtattack så kommer mina föräldrar att dö.
    Vad ska jag göra? Jag pluggar till byggnadsingenjör och har flera gånger föreslagit renovering till mamman i familjen men dom bryr sig inte om sånt säger dom!
    Är det någon som vill ta över de här svärföräldrarna????? Gratis!!!

• Svar på tråden Skäms för svärföräldrarna!
  • ELA

Hmmm, Skämmas får dom väl göra själva om dom tycker att dom behöver??? Du kan väl ändå inte behöva skämmas över dina svärföräldrar??? Det är ju knappast du som ostädat hos dom, eller rivit ner köksluckor??? Sen kanske du inte ska vara så snabb och tro att dina föräldrar är så ytliga och petiga - det kanske går bättre än du tror?? Du lever väl inte med hans föräldrar, utan med deras son? Så länge han och du funkar ihop så tycker inte jag att du ska orka bekymra dig i hur era föräldrar ska komma sams. Dom behöver ju inte älska varann - det är du och din kille som ska göra....

• Sandi99

Är inte detta ett troll? De ska inte matas...

• Forsfors

Jag hoppas att det här är ett troll, annars så skulle jag verkligen vilja rädda svärföräldrarna från TS.

• tbmh

Nu är jag trött på att folk "stämplar" folk som TROLL!

Lägg av med det... om ni nu tycker att det luktar troll SLUTA LÄS OCH DEFINITIVT SLUTA KOMMENTERA!!!!!

Tycker även att ni på BT som Patrik tex ska ta tag i detta "smygmobbande"!

• Klangling

Varför går det så snabbt att stämpla någon som "Troll" på detta forumet?

Varför kan inte det som Alexandra25 skriver stämma med hur hon upplever det?

Nä, det har varit flera bra och kloka svar till dig här på tråden, lyssna och ta åt dig från dom.
    Lycka till!!!

• honungsfågel

När det gäller vissa inlägg på denna tråd så tycker jag att några personer beter sig väldigt omoget. Vadå troll - det var det töntigaste jag någonsin hört. Om någon har ett problem, oavsett vad det är, så måste man kunna ta upp det här utan att bli påhoppas med massa konstiga kommentarer. Om ni har kritik så leverera den konstruktivt. Man borde ju ha lämnat lågstadieåldern om man bestämt sig för att gifta sig.

• Sandi99

Till alla er som är godtrogna.
    Jag må ha fel men det är en väldigt märklig historia. Vad har Alexandra 25 att säga?

• Sandi99

och att man borde vara mogen den dag man bestämt sig föra att gifta sig borde väl också innebära att man lärt sig acceptera att inte alla har det lika fräscht som en själv. Själv dras jag med det dagligen...

• snöran

jag utgår från att problemet TS har givetvis ligger djupare än (lite) smuts och saknade köksluckor. det är väl hela helheten som inte stämmer; kanske allt från värderingar till tankesätt och approach.

vi är nog många som har "problem" med våra svärföräldrar? mitt tips till dig alexandra är att försöka komma ihåg att det är din pojkvän du är ihop med, inte hans familj (eller knasiga släkt eller galna kompisar - även om de sistnämnda kan vara de viktigaste/svåraste att komma överrens med!).

lycka till tjejen!

Svar på tråden Skäms för svärföräldrarna!