• Alexandra25

Skäms för svärföräldrarna!

Jag har nog världens pinsammaste svärföräldrar. Jag skäms för dom så mycket att jag och min kille har varit tillsammans i 4 år och jag har fortfarande inte presenterat dom för mina föräldrar. Jag skäms för dom så mycket! Ni vet inte hur det kändes att komma hem till dom för första gången. Pappan går runt med skor inomhus, dom har inga kökslukor i köket, inga möbler som liknar varandra, smuts överallt, tapeter från 70-talet och självklart världens röra. Jag var så chockad att jag nästan gjorde slut med min kille som jag då hade varit tillsammans med i 2 månader. Jag kommer från världens renaste hus med världens petigaste föräldrar. Jag fattar inte ens hur jag ska presentera parterna för varandra, jag menar om jag nästan fick en hjärtattack så kommer mina föräldrar att dö.
    Vad ska jag göra? Jag pluggar till byggnadsingenjör och har flera gånger föreslagit renovering till mamman i familjen men dom bryr sig inte om sånt säger dom!
    Är det någon som vill ta över de här svärföräldrarna????? Gratis!!!

• Svar på tråden Skäms för svärföräldrarna!
  • fruSolli

jag tycker dina föreldrar verkar vara otroligt dömande! det är väll karln du är ihop med och inte golvet eller hans köksluckor! att du tänkte så från början är en sak men om de gör någon slags scen av det så tycker jag de beter sig som svin! jag menar att en vuxen människa SKA klara av att inte dömma människor efter vad de ha på sig!
    jag tycker inte du har nått att skämmas över, bestämmer sig dom för att säga saker som inte är passliga är de dom som gör bort sig!
    jag ahr varit i ungefär samma sits och för mig var det droppen som gjorde att jag sa upp kontakten med mamma, förhoppningsvis har hon iaf lärt sig att man inte beter sig så!

• fruSolli

jag har dessutom varit med om många saker i livet som fått mig att inse att skåpluckor och bonade golv är skitsaker som är obetydliga i gämförelse med att ha ett bra förhållande och en sund familj!