• Alexandra25

Skäms för svärföräldrarna!

Jag har nog världens pinsammaste svärföräldrar. Jag skäms för dom så mycket att jag och min kille har varit tillsammans i 4 år och jag har fortfarande inte presenterat dom för mina föräldrar. Jag skäms för dom så mycket! Ni vet inte hur det kändes att komma hem till dom för första gången. Pappan går runt med skor inomhus, dom har inga kökslukor i köket, inga möbler som liknar varandra, smuts överallt, tapeter från 70-talet och självklart världens röra. Jag var så chockad att jag nästan gjorde slut med min kille som jag då hade varit tillsammans med i 2 månader. Jag kommer från världens renaste hus med världens petigaste föräldrar. Jag fattar inte ens hur jag ska presentera parterna för varandra, jag menar om jag nästan fick en hjärtattack så kommer mina föräldrar att dö.
    Vad ska jag göra? Jag pluggar till byggnadsingenjör och har flera gånger föreslagit renovering till mamman i familjen men dom bryr sig inte om sånt säger dom!
    Är det någon som vill ta över de här svärföräldrarna????? Gratis!!!

• Svar på tråden Skäms för svärföräldrarna!
  • Alexandra25

På era svar så låter det som om dom är världens bästa familj. Jag kan underrätta er om att min respektive är i Afganistan på FN tjänst och dom har inte skrivit ett enda brev till honom. Han ringde och var jätte ledsen och jag fick ringa upp svärföräldrarna och säga till dom att dom ska skriva. Pappan som har varit arbetslös i 10 år sa att han skulle skriva upp det i sitt schema. Min respektive skäms för dom också men det är som han brukar säga: Vad ska man göra det är ju ändå ens familj. Dom bryr sig inte om det yttre men inte om det inre heller.

• Sandi99

Ovanstående bekräftar nästan Trollet...

• Makamurfen

Förlåt för äckleriet - troll räcker väl antar jag...

• Englabarn

Kan d vara så att de inte har d så gott ställt om nu pappa har varit arbetslös i 10 år? Kanske prioriterar mat framför luckor osv?