• Anna-Lena

kilona rasar...

Halloj!

idag var det dax att åka till konsulenten och väga sig efter 2 v på ren kur med Camebridge....
    - 5,2 kg!!!!
    Gissa om jag är lyckligast i världen. Allt bara rullar på med bröllopet, nästan så man tror att man drömmer.....

Satt med middagshäftet igår, skoj skoj. Fixade lokal och prata mat idag och om en stund ska vi betala första betalningen på bröllopsresan :O)

Wiiiiiii, va glad jag är.
    Va bara tvungen att skriva av mig lite....

• Svar på tråden kilona rasar...
  • *Vårblomma*

Ja målvikten...
    Mitt första stora mål var att väg tvåsiffrigt, under hundra alltså.
    Nu är det att vga under 90kg, jag vill se en åtta förts på vågen!
    Men jag är "ganska" lång, 171 cm - och vill inte bli för smal. SÅ någonstans mellan 80 -75kg, men även 72-73kg godtas med glädje!

• Ellte

Vårblomma: Du är fantastiskt duktig och jubel för tvåsiffrigt eller hur :)

Det där med vågar är ett gissel och det KOMMER aldrig bli rätt oavsett hur många olika vågar du har hemma... Nästan alla viktminskningsprogram rekommenderar att man bara väger sig en gång i veckan och då på samma våg...vilket är delvis pga det problem du beskriver. Mitt förslag är: Köp ingen ny våg. Antingen Väg dig på din hemma som du har gjort från början och be camebridgekonsulenten att bara meddela hur mycket nedgången är varje gång du går dit... Eller..(fast det är svårare :?) försök strunta i vad som varit och gå nu efter konsulentens våg...

Det finns inget som säger att hennes eller din är mer rätt...och det ÄR ju egentligen inte vikten som är viktigast... Det viktigaste är hur du mår, att du kan se och märka att du gått ner och att du är nöjd med dig själv :)

Lycka till!

• *Vårblomma*

Ellte
    Tack du är en pärla! Du har rätt, tror nog att jag går på vågen hemma då - känns ju onekligen roligast!

Men smart drag att be henne säga hur mycket man har gått ned, och notera minskningen den vägen.

Hur går det för er andra!?
    Pepp-kram!

B-)

• *Vårblomma*

Ja måttbandet krymper och precis som du Ellte säger - så är det mentala välbefinnandet och känslan i kroppen viktigast! Och kläderna sitter lite lösare, jag känner mig smidigare och hoppas verkligen att jag hamnar i ketonfasen snart!

• Linda365

Jag är nu inne på min 4:e dag,jag kör ju kombinerad den här gången redan från början.(Äter middag varje dag)Och jag har gått ner 2,2kg hittills.
    Det är väl bara vatten så här i början men ändå kul,trodde inte det skulle gå så fort när man äter mat en gång om dagen.Vi får väl se om det fortsätter så nästa vecka när fettet ska börja brännas.
    Men det funkar förövrigt kanon bra,bäljer i mig vatten för att slippa huvudvärken och det går bra.
    Kul att höra om er andra,det verkar ju gå bra för oss flesta.Och ni som klarar av att gå på ren kur....gud vad ni är duktiga och har diciplin.

Kämpa på vi klarar det!!!

• Bröllopstokiig

Hej på er alla!

Är inne på min 5:e dag med ren kur på CK. Trodde att det skulle vara tuffare de första dagarna, men de har gått galant. Men kanske oxå för att jag har varit ledig och hemma...
    Så i dag på jobbet (hotellreception med massa gott i kyl och minibar) så har det klart varit svårast i dag. Tankemässigt att hålla sig i från maten, jag behöver inte äta - jag får i mig allt ändå.

Jag är en klar Atkins-anhängare, men höll inte på det så strikt de senaste månaderna. Mycket hårtbröd och även glass då och då...
    Så detta är en bra start för att komma in på rätt spår.
    Men tusan vad segt det är i dag, tänker på mat hela tiden!
    Men som jag läste någonstans, det har tagit år för mig att bli så här stor - kan jag inte ge min kropp ett par timmar för att försöka ställa om den?!

Hur går det för er andra?

Vet att man inte ska väga sig för ofta, men jag gillar inte riktigt resultaten på vågen... Gick ned massor först och nu tycker jag att jag har gått upp på vågen...
    Hm?
    Sen köpte jag stickor på Apoteket för att mäta halten ketos i kroppen, det fanns bara spår av det. Men man får väl ge det någon dag till för att det ska komma i gång rejält?!

Nå väl, nog klagande för denna gång. Herre gud jag borde vara glad över att jag i allafall kommit i gång!

God natt!

• *Vårblomma*

Bättre dag i dag...
    Inte lika focuserad på mat. Trots att jag jobbar hela helegn och kommer vara runt mat och godsaker kommer nog detta att gå fint.
    men jag längtar till jag ska börja köra kombinerad kur! Vill äta middag med sambon, saknar det.

Fick komplimang i dag av jobbkollega som inte sett mig på en vecka - så nu blir jag påminnd om varför ja faktiskt gör detta - för att må BRA!

Ha en skön dag i solen!

• Fröken Agges

Hallåj Tjejer:)

Hur går det för er ??

// Fröken Agges

• Tesan

*Vårblomma*: Min konsulents våg visar 5 kilo mindre än alla andra. Men det kvittar ju egentligen. Jag vet ju iaf. hur mycket jag minskar i vikt. Alltså antal kilon. För övrigt så har jag kollat att det är min våg som stämmer och inte hene. Satt två mjölpaket på vågen och då visade den prick 4 kilo. Testa din på det sättet också! För trots att man har koll på exakt hur mycket man går ner, så är det ju kul att veta ens egentliga vikt.

• milly L

hej alla! kul att de att det går bra för så många. jag är är inne på min tredje vecka på ren kur.
    ska gå ner ungefär 15 kilo till. men jag ha rinte vägt mig en, vågar inte. Jag är rädd att jag blir besviken om jag inte gått ner så mkt under dessa två veckor.
    Men vänner säger att jag ser smalare ut och jag känner mig smalare.

lycka till alla!

Svar på tråden kilona rasar...