Hej på er alla!
Är inne på min 5:e dag med ren kur på CK. Trodde att det skulle vara tuffare de första dagarna, men de har gått galant. Men kanske oxå för att jag har varit ledig och hemma...
Så i dag på jobbet (hotellreception med massa gott i kyl och minibar) så har det klart varit svårast i dag. Tankemässigt att hålla sig i från maten, jag behöver inte äta - jag får i mig allt ändå.
Jag är en klar Atkins-anhängare, men höll inte på det så strikt de senaste månaderna. Mycket hårtbröd och även glass då och då...
Så detta är en bra start för att komma in på rätt spår.
Men tusan vad segt det är i dag, tänker på mat hela tiden!
Men som jag läste någonstans, det har tagit år för mig att bli så här stor - kan jag inte ge min kropp ett par timmar för att försöka ställa om den?!
Hur går det för er andra?
Vet att man inte ska väga sig för ofta, men jag gillar inte riktigt resultaten på vågen... Gick ned massor först och nu tycker jag att jag har gått upp på vågen...
Hm?
Sen köpte jag stickor på Apoteket för att mäta halten ketos i kroppen, det fanns bara spår av det. Men man får väl ge det någon dag till för att det ska komma i gång rejält?!
Nå väl, nog klagande för denna gång. Herre gud jag borde vara glad över att jag i allafall kommit i gång!
God natt!