• Anna-Lena

kilona rasar...

Halloj!

idag var det dax att åka till konsulenten och väga sig efter 2 v på ren kur med Camebridge....
    - 5,2 kg!!!!
    Gissa om jag är lyckligast i världen. Allt bara rullar på med bröllopet, nästan så man tror att man drömmer.....

Satt med middagshäftet igår, skoj skoj. Fixade lokal och prata mat idag och om en stund ska vi betala första betalningen på bröllopsresan :O)

Wiiiiiii, va glad jag är.
    Va bara tvungen att skriva av mig lite....

• Svar på tråden kilona rasar...
  • Bride2B..

kotten_79, åhh vi får verkligen stötta varandra... jag är verkligen jättehungrig redan nu... skall äta potatisar snart (min älskling har gjort ett diet schema till mig som jag skall försöka gå på).. började i måndags, har redan "fuskat" båda dagarna

• kotten_79

Bride2B..

Potatisar? Vad för schema

• Bride2B..

haha nee bara ett schema som han själv hittat på... i söndags skrev han ihop det för mig... är du intresserad så kan jag maila över det :)
    Men inga garantier om att det funkar!!

• Bröllopstokiig

440:-/veckan kostar det och det är inte dyrt tycker jag. Inte om du jämnför vad en det kostar att köpa och laga mat varje vecka.

Min figur... Helt ärligt så är jag väldigt nöjd med den. Har markerad midja ca 88 cm (om man mäter ca 5 cm under naveln) c-kupa och hyffsad bakdel som i och för sig kan tränas lite. :)

Vi har juh i stort sett samma mått (du är 164 och väger 64, jag är 165 väger 65) och på mig fungerar det med en stabil minskning på 2,5 kg/veckan. Den här kuren fungerar för alla!!! Man behöver bara en stor portion motivation och lite extra karaktär.

Har du viljan så fixar du reducering av några extra kilon.

• Bride2B..

MimmiMus, tränar du något i samband med detta?

• *Vårblomma*

Hej vad härligt att höra att ni kämpar på ändå fast det kan vara trögt ibland!

Som nybliven CK - ren kur, så är jag inne nu i dag på min tredje dag. Ingen huvudvärk om jag dricker ordentligt, har heller inte varit speciellt hungrig. Inga problem att sitta med familjen när de äter mat - jag klunkar på! Känns lite för bra... Hm undrar när smällen kommer?

Jag kunde ju inte hålla mig i måndags då jag ville starta så jag har kört med Nutrilett dessa dagar för att äntligen i dag onsdag få mina saker hos min nyblivna konsulent. Hoppas att denna start med Nutrilett ändå räknas, så jag inte måste starta om kroppen från början...

Fråga, kan man dricka funlight eller cola light om man går på ren kur??
    Så tradigt med vatten... ka köpa hem citroner och gurkor - för det får man väl smaksätta vattnet med? Eller...

Hej hopp och lycka till alla!!

• *Vårblomma*

Jo en sak till...
    Kunde ju inte hålla mig i från måttbandet och vågen i morse - fast det bara gått tre dagar och det mesta säkert är vatten...

Men -2,8kg på vågen. -3 cm runt magen (över naveln), samt -0,5 cm runt resten av kroppen - vad, stuss, byst, arm.

Ja sporrad att fortsätta blir man ju även om det kanske bara är vatten som sagt. Men dricker 4 l om dagen och det borde väl väga upp det?

Ha en bra dag!!

• Bride2B..

*Vårblomma* oj vilka resultat!!! :)

• Brunetten 2

Vårblomma:
    Härligt jobbat. Mycket du redan gått ned. Jätte bra ju. :) Hur mycket väger du nu då?? Va har du för målvikt? Forsätt att kämpa!!

• *Vårblomma*

Hallå!

Jo nu blir jag lite fundersam... Min startvikt totalt som absolut störst var 109 kg, då gick jag ned till ca 94-96kg med Atkins. I måndags startade jag med Cambride och då låg vikten på morgonen, naken, nykissad på 96,6kg.
    Dag tre i onsdags (igår) låg vikten på 93,8kg. Vattenvikten som försvinner, men kul ändå tyckte jag. Tills jag vägde mig hos min konsultent (med jeans, underkläder, skjorta, strumpor) 99,6kg!?!?!?!
    Så jag ställde mig på vågen hemma med samma kläder, nästan samma maginnehåll - hade druckigt lite mer och då visade den på 96,3kg??
    Så nu i dag när jag väger 92,1 kg kan jag inte riktigt glädjas åt det för jag vet ju inte vad jag väger på riktigt...
    I så fall är ju alla viktmått under hela min viktminskningstid fel!

Båda dessa vågar är digitala, och jag vet att det nästan alltid visar olika mått, men på hela 3kg??
    Så nu ska jag ut och köpa en vanlig utan digitalmätning. Men om den inte är i närheten av min vågs vikt här hemma kan jag lugnt säga att det kommer bli tufft...

Någon som upplevt något liknande??

Ha en bra dag!

Svar på tråden kilona rasar...