• Malin78

ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?

Är så glad att vi äntligen efter ett lång tids diskuterande fram och tillbaka om vilket datum som skulle passa oss HAR BESTÄMT OSS!!

det blir den 8 juli 2006 och det känns faktiskt väldigt bra, vi var inne på att gifta oss på midsommarafton men kom sedan fram till att det här skulle passa oss bättre. Så nu är det bara att ta tag i all rolig planering som ingår!!
    ÄNTLIGEN!! *GLAD*

hihi =) Kanske någon mer som ska gifta sig 060708??
    Kramar till er alla lyckliga brudar!

• Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?
  • honungsfågel

Corn

Nästa sommar kommer att bli den bästa :) Men jag tror inte att det är någon stor chans att man konkurerar med en eventell svensk fotbollsfinal - det har ju inte hänt på jag vet inte hur många år.

Malin

Tror att vi också landar kring 60 000 kr. Det beror helt på vad klänningen kommer att kosta :) Nej, skämt och sido så känns den summan på bröllopet helt OK. Vi är klara med renoveringen av huset denna sommar och då kommer vi att ha hur mycket pengar som helst över varje månad. Så det är bara att spara (och inte köpa för mycket kläder under tiden). För övrigt kan jag meddela att kyrkan bokades idag. Så nu kan vi ta det lite lugnt med planeringen att tag framöver. Om det nu går det vill säga.

• Corn 060715

Honungsfågel

Absolut den bästa sommaren! Vi hade tänkt slå till nu i sommar egentligen, men även här är det husrenovering som går före.
    Vi kommer att landa på ca 40 gäster och jag bokade lokal igår. Det känns så kul att äntligen vara igång, på riktigt och inte bara prata om det.

• honungsfågel

Corn

Håller med om att det är kul att vara igång ordentligt med planeringen. Frågan är väl bara om man orkar vänta i ett helt år! Känns som om man har det mesta planerat, i alla fall i huvudet. Men det här året fram tills sommaren -06 behövs väl, inte främst för att förlika sig med tanken att man verkligen ska gifta sig. Känns helt overkligt att vara förlovad trots att vi varit tillsammans i sex år.

• Malin78

Måste också ta tag i att boka kyrka :) japp som sagt beror på vad klänningen kommer att kosta kan ju bli en del hihi och maten, har funderat mycket på att ha buffé mat tycker det skulle vara så mysigt med en riktig sommar buffé men får se hur vi gör. Ingen direkt stress med det :)

• honungsfågel

Nu är det snart sommarlov. På fredag smäller det. Längtar så! Är i stort behov av semester. Apopå ingenting, har precis lagt in alla kostnader i BT´s budget kalkyl och vi kom upp i 96 000 kr inklusive bröllopsresa. Visst, på vissa poster tog jag i en hel del med ändå. Vilka summor! Bara att spara (eller sprida kostnaderna över året).

• Malin78

mmm...det låter som en trevlig summa..hihi har inte räknat så mycket ännu och vi tänkte faktiskt önska oss vår bröllopsresa i present, men säkert hamnar vi runt 60.000 till 70.000 utan problem :) Vi jobbar till nästa måndag sen ska NJUTA av sommarlov!! Hoppas bara att solen kan ta och kika fram lite =)

Min sambo är lite inne på att ändra vår dag till den 15 juli i stället!!! MEN HMMMM är inte så säker på att jag är med på den ideen men vi får väl se hur vi ska göra :)

Ha en bra dag!

• tina060708

jag och min blivande kom just på att våran son är ju född 030405 och så har vi ju valt 060708 att gifta oss på...lite roligt tyckte vi..det var inget vi planerat, det bara blev så...hur går det för alla blivande och förväntansfulla brudar där ute?..

• California Dreamin´

Yes, här är en till. Även vi ska gifta oss 8 juli 2006. Vår kyrka kan bokas ett år innan så jag lär väl ringa kl 09.01 den 8:e... om jag känner mig själv rätt!!

Har börjat kolla på lokal så smått. Vi ska bara ha lunch (buffé alt champagne och snittar) för vi ska ge oss iväg på bröllopsresa samma kväll. Så när kyrka, lokal och resa är bokade kommer jag att kunna andas ut. Resten löser sig känns det som!

• honungsfågel

Malin

Nu är sommaren här och med lov för oss lärare. Fy vad skönt det är att äntligen vara ledig! Vi hade förlovningsfest igår så vi är nog lite slitna idag. Festen var helt OK med både lunch och middag. Fick en del roliga presenter, vilket vi inte hade räknat med. Annars så kan jag meddela att jag tittat på klänningar och redan provat ett par. Inte för att det är någon panik att köpa en redan nu men jag hade kanske tänkt att vara lite förbredd innan höstrean (där kan man spara en del pengar).

Till ni som är nya i 060708-gänget säger jag bara välkomna! Kul att vi bara blir fler och fler :)

• Malin78

Det låter jätte mysigt med förlovningsfest. 1 dag kvar sen är det även lov för mig!! JIPPI!! äntligen!! vi har precis flyttat så jag har ca 1000 saker att göra känns det som. och därför är det extra skönt med lite extra ledighet! Vi har diskuterat mat och plats för var vi ska vara samt det STORA problemet om VILKA man ska bjuda och inte bjuda..hmmm..kommer att ta sin tid!!

Också jag välkomnar er nya på tråden, spännande att få fortsätta att följa era planer =)

PS! ÄNTLIGEN SOL!!! :)

• honungsfågel

Hjälp - jag börjar vackla angående bröllopsfesten. Jag är inte ängre säker på att jag vill ha en traditionell bröllopsfest. Anledningen är att själva festen inte längre känns som det viktiga utan det är ju själva vigseln (såklart!). Det skulle räcka med att det bara var jag och Andreas som stod där - det är det som betyder någonting tycker jag. Och desutom är det lite av en pengafråga. Inte för att vi inte har råd att ha ett stort bröllop men det finns andra saker som jag hellre lägger pengarna på (för att tala klarspråk: att segla jorden runt). För min del skulle det räcka om det enbart var jag och han för att sedan sticka iväg på en bröllopsresa. Fast samtidigt vill jag ju vara "riktig" brud, med klänning och allt, och så vill man ju ha alla nära och kära runt omkring (för annars kommer man väl ångra just det?).

Ahhhh - som ni märker är jag alldeles förvirrad. Någon som kan hjälpa mig att sortera ut alla tankar?

• Malin78

Håller med dig ang. pengar, visst har man råd, men samtidigt finns det så mycket annat i livet man skulle vilja lägga pengarna på.

Men om ni bara har en enkel mottagning kanske lite lunch buffe, kaffe och tårta ingen dans och ingen fest, bara mys på hotellet för er två på kvällen :)Då får ni med båda sakerna iaf. Och då kan du ju ändå bli en "riktig brud".

Vårat största problem just nu verkar nog vara vilket datum *SUCK* vilket vi redan har bestämt tycker jag. Men nu tycks det krocka med fotbolls VM och tyvärr har vi FÖR många fotbollsfantaster i släkten..

Så vi får se kan hända att det blir tidigare eller senare, känns som om vi måste ta ett beslut NU!!

Kram på er och ha en jätte skön Midsommar, ser fram emot nästa helg också då jag ska få gå på bröllop!! Alltid kul!

• Miracle

Mellan vilka datum är egentligen VM nästa sommar? Jag har googlat men inte hittat något

• Ab fab

Finalen spelas 9 juli i Berlin

• Miracle

Jamen då så! Då funkar det väl med bröllop den åttonde

• honungsfågel

Vi struntar i fotbolls VM - trots att många vill titta på det. Finalen går ju inte förens dagen efter och det är ju den som kanske känns viktigast. Och sedan tror jag inte att Sverige kommer att gå till final och då kvittar det verkligen att VM råkar vara då. Herregud - fotboll kan ju inte gå före ett bröllop.

Har för övrigt lugnat ner mig lite angående mottagningen. Det är ju ett år kvar och jag kommer säkert att vela fram och tillbaka ett antal gånger innan dess. Så nu försöker jag bara ta det lugnt och njuta av sommarlovet och det otroligt fina vädret vi har (för en gångs skull).

Hoppas alla hade en fin midsommar för övrigt!

• Malin78

Hallå där tjejer har ni kommit på nått mer kul för närvarande. Här står det ganska stilla. Var på bröllop i helgen och LÄNGTAR nu ännu mer efter att få börja ta tag i planeringen ordentligt. Kyrka och lokal och mat skall bokas nästa vecka. Ska diskutera priser och ideer till mat, men är mest inne på buffe med sittande förätt och efterätt. Men men vi får väl se vad de som lagar maten tycker. Hoppas att det är bra med er alla och att ni njuter av solen och sommaren..

• Time&Love

Idag kan jag svara...
    ...ja, vi ska också gifta oss det datumet :)

• honungsfågel

Är hemma en snabbis nu innan vi sticker ut på sjön igen. Måste bara få berätta vad min älskling gjorde den 8 juli. Från början hade vi bestämt att vi skulle åka och ta en ordentlig titt på kyrkan och lokalen just det datumet. Ja, lite för att markera att det är ett år kvar till vigseln. Men istället blev det så att vi stack ut på sjön med segelbåten och jag muttrade lite om att jag tyckte det var tråkigt att vi missade vår "kyrk-titt". Men när jag vaknade på vår "bröllopsdag" stod han där med en endaste perfekt röd ros och sa: grattis på bröllopsdagen älskling. Det var så otroligt romantiskt och jag blev så glad över att han inte glömt bort dagen. Så i princip så firade vi alltså vår "minus ett åriga bröllopsdag". Undrar lite vad jag kan göra nästa år för att markera dagen - kanske köpa två rosor för att följa traditionen med en ros för varje år vi firar dagen :) Nåja, jag hoppas i alla fall att alla har en underbar sommar. Jag antar att alla återkommer lite mer regelbundet när semestrar och sådant tar slut. Take care!

Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?