• Malin78

ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?

Är så glad att vi äntligen efter ett lång tids diskuterande fram och tillbaka om vilket datum som skulle passa oss HAR BESTÄMT OSS!!

det blir den 8 juli 2006 och det känns faktiskt väldigt bra, vi var inne på att gifta oss på midsommarafton men kom sedan fram till att det här skulle passa oss bättre. Så nu är det bara att ta tag i all rolig planering som ingår!!
    ÄNTLIGEN!! *GLAD*

hihi =) Kanske någon mer som ska gifta sig 060708??
    Kramar till er alla lyckliga brudar!

• Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?
  • Malin78

Vi ska hyra lokal och ha buffé mat hoppas jag. Tycker det skulle vara mysigt med ett riktigt smörgåsbord med sill o potatis och köttbullar, pajer, pateér osv osv Och förstås jordgubbar med vaniljglass till efterätt. Har ingen aning vad priset skulle bli. Vi kommer att vara ca 60 personer och räknar med ca 250 kr per person. sprit och vin tänker vi köpa i Tyskland, och tårtan vill mamma mer än gärna göra!! :)

Hur många gäster kommer ni andra att ha?

• honungsfågel

Vi var och tittade på en lokal igår. Den verkar helt underbar! Det är en bygdegård med en massa små hus och själva festlokalen är en ombyggd lada. Det bästa är att det bara ligger 10 minuters gångväg från krkan. Vi kommer att bjuda ca 65 personer och ha catering med 3 rätters (förrätt, soppa, huvudrätt). Vin och sprit köper vi också från Tyskland. Detta känns som en bra kompromiss, pengamässigt alltså :)

• Malin78

Det låter ju jätte bra!! :) Man blir så glad när allt fungerar.. Har ni tittat på ringar ännu? Jag har hittat min dröm ring mycket fin och stilren, enkel.

Har ni pratat och bokat catering redan?

Känner att jag måste börja ta tag i vissa saker men jobbet tar lite för mycket tid just nu!! 2 veckor till sen sommarlov!! Såååå skönt!!

• honungsfågel

Njae, vi har inte bokat catering. Det känns lite tidigt för det. Men vi har börjat kolla runt lite på priser, så man vet i vilken prisklass man hamnar i ungefär. Jag är mest orolig för att inte ha en tilkräcklig välplanerad budget. Man vill ju inte stå där i slutet och inte ha några pengar kvar till bröllopsresan :)

Vad roligt att du hittat en fin ring som passar. Har den stenar eller är den bara slät? Själv har jag precis börjat vänja mig vid min förlovningsring - så tankar på en vigselring känns väldigt långt borta just nu.

Håller med om att jobbet tar mycket tid i anspråk just nu. Det är det enda jag orkar tänka på (nästan). Men, bara en riktig skolvecka kvar, den sista räknas ju knappt.

• Malin78

Nepp sant...skönt... nu är det mest läger och utflykter på schemat! :)

Min ring är slät 8 mm (eftersom vi ska byta ut förlovningsringen) och har 5 diamanter uppe på kanten av ringen. I vitt guld. Den är jätte fin och enkel så jag kan ha den jämt. Hon som jobbade på smycka tyckte också att jag skulle lägga ett band av diamanter längst ner på ringen och jag funderar på det. Skulle kanske vara kul att göra det om 1 år när vi firar vår första bröllops dag. =)

Vi funderar på att önska oss resan i bröllopspresent. Ha en stor "låda" där folk får lägga sitt bidrag, sen får man se hur mycket det räcker till.

• honungsfågel

Angående ringen: Du skulle kanske kunna köpa en diamant för varje år ni firar er bröllopsdag. När ringen inte räcker till för alla diamanter så kan man ju fortsätta att tillverka ett helt snyckesett med örhängen och halsband. Och så blir ju allt egendesignat och bara för dig. Vad mannen kan få har jag ingen aning om :)

Min förlovningsring är också i vitt guld fast med tre, rätt stora diamanter, och fyra safirer. Den ser ganska blaffig ut så som vigselring får det nog bara bli en slät ring i vitguld. Att ha mer "bling bling" blir nog för mycket. Less is more!

• Malin78

Håller med dig!!

Japp det är en jätte bra idé!! tror att jag kommer att börja med den släta och sen fylla på med diamanter det blir jätte bra.. Längtar tills jag får ha den på mig!

Längtar tills jag kan börja planera ordentligt, längtar efter att få gå ut och prova bröllopsklänningar också =)

• honungsfågel

Vi har satt igång lite smått med planeringen och i helgen ska våra respektive föräldrar träffas för en första "bröllopsdiskussion". Vi har redan bestämt storleken på bröllopte och börjat lägga en budget så vi får väl se om vi kanske får något bidrag :) Inte för att vi räknar med det men det vore skönt att få lite ekonomisk hjälp - ett bröllop är ju ingen billig historia.

• Malin78

Nej verkligen inte. Vi har en ungefärlig budget på 60.000 men får se om vi klarar det! =) Då bidrar våra föräldrar med jätte mycket av det! :) glad för det.

• Corn 060715

Hurra! Vi har också bestämt oss. I helgen var vi och tittade ut ett lämpligt ställe att ha festen på och vi har också bestämt ett datum 2006-07-15. (Efter fotbolls-VM så att man slipper konkurera med en spännande final och riskera att man får fira ensam...

Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?