• Malin78

ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?

Är så glad att vi äntligen efter ett lång tids diskuterande fram och tillbaka om vilket datum som skulle passa oss HAR BESTÄMT OSS!!

det blir den 8 juli 2006 och det känns faktiskt väldigt bra, vi var inne på att gifta oss på midsommarafton men kom sedan fram till att det här skulle passa oss bättre. Så nu är det bara att ta tag i all rolig planering som ingår!!
    ÄNTLIGEN!! *GLAD*

hihi =) Kanske någon mer som ska gifta sig 060708??
    Kramar till er alla lyckliga brudar!

• Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?
  • dala82

oj, råkade lägga in samma länk två ggr...

• honungsfågel

Ojdå, vilken service. Tack! Det är Trosa lands kyrka som vi tänkt oss. Så då är det bara att ringa dit. Känns skönt att det är så enkelt. När hade ni tänkt att viga er? Alltså klockslag.

• dala82

Det kan jag inte svara på, eftersom jag inte är ngn blivande brud ännu...Men kanske ngn annan?

Om jag ska säga vad jag har tänkt ;) så blir det väl inte för tidigt, eftersom det kan vara så varmt. Och ska man ha fest in på småtimmarna kan det väl vara ganska skönt att ha vigseln runt 15-17 kanske.

• Malin78

Jag är från uppsala, har bott i sthlm och hamnade nu pga kärleken i Helsingborg. Min blivande är från Österlen och jag älskar österlen så det blir bröllop på Österlen =)

Men håller med. Längtar verkligen tills det blir sommarlov så man kan planera i lugn och ro. Funderar också på vilken tid man ska boka i kyrkan för antar att man vill vara där lite innan och smycka den lite. men sånt här har jag verkligen inte ens börjat att tänka på. Att vandra omkring i klännings djungeln är vad jag håller på med..hihi
    =)

• Dröm

Inte hundra ännu om det nu kanske blir nästa sommar? Men ev i juli då..hoppas!!

• honungsfågel

Ska också börja att leta efter klänning nu när jag får ledigt. Känns som om det kommer att gå åt mycket tid till det. Tur att det är så roligt! Jag vet inte riktigt hur man ska börja bara. Gå in i närmaste butik och be om hjälp kanske?

• Malin78

honungsfågel-->

Det kanske skulle vara det lättaste =) Jag har börjat att kolla runt på en MASSA hemsidor med klänningar! Finns så många. Så man iaf hittar en modell som man tycker om. Har en favorit, men den kostar nog runt 15.000!! Vilket är lite för mycket pengar tycker jag. Då lägger jag hellre de pengarna på ringen och festen =)
    Klänningen finns på www.maggiesottero.com/catalog/ och heter Eleganza!

• honungsfågel

Malin 78

Tummen upp för klänningen - den såg ut som en dröm. Ett förslag: försök att få den uppsydd, det verkar MYCKET billigare. Har kollat runt lite här och det verkar inte vara alltför dyrt att få en klänning sydd. Och så blir det ju precis som man tänkt sig. Jag hade nog tänkt att lägga mig runt 6 000 - 7 000 kr för klänningen. Om jag inte syr upp den dvs. Man kanske kan skicka med styvpappan ett mönster när han åker på en av sina affärsresor till Asien. Skulle det fungera månne?

• Malin78

Kanske det skulle vara en bra ide. Man skulle kanske testa att gå runt på olika ställen och fråga.

Jag tycker såå mycket om den klänningen och det vore underbart att iaf ha något liknande. Har säkert tittat på över 200 klänningar hihi men inte hittat någon som jag tycker om så mycket som den! Men sen vet man aldrig, är en sådan människa som kan ändra mig så jag måste verkligen vara säker. och tänk OM det plötsligt skulle dyka upp en ännu finare hihi :) Som sagt är bara i det stadiet än så länge..

Men ska försöka att ta tag i att boka catering och kyrka och band nu så snart som möjligt!

:)

• honungsfågel

Det där med att boka lokal och kyrka, vilket jobb det har blivit. Är helt lost när det det. Skulle vilja ha på resturang, men det blir för dyrt (tycker min bättre hälft). Min pojke vill hyra tält och ha i trädgårde, det går jag inte alls med på. Tror det blir någon sorts bygdegård i de sörmländska skogarna. Har i alla fall hittat en catering som inte är för dyr - ca 400 kr för tre-rätters (utan dryck). Hur ska ni andra ha det?

Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?