• Malin78

ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?

Är så glad att vi äntligen efter ett lång tids diskuterande fram och tillbaka om vilket datum som skulle passa oss HAR BESTÄMT OSS!!

det blir den 8 juli 2006 och det känns faktiskt väldigt bra, vi var inne på att gifta oss på midsommarafton men kom sedan fram till att det här skulle passa oss bättre. Så nu är det bara att ta tag i all rolig planering som ingår!!
    ÄNTLIGEN!! *GLAD*

hihi =) Kanske någon mer som ska gifta sig 060708??
    Kramar till er alla lyckliga brudar!

• Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?
  • Malin78

Hej hej! Jag är också lärare så där har vi lite till gemensamt. Den helgen känns faktiskt riktigt bra och nu längtar man mer än någonsin. Vi har bara bestämt var och när vi ska gifta oss.Inte bokat. Vi har varit ute och tittat på fins ställen där vi ska fotografera oss och jag har såklart börjat att titta på klänningar (kan man låta bi) Och ringar. Har hittat ungefär vad jag vill ha, men hinner väl ångra mig :) Hur går det för er 060708:or där ute!?

• Malin78

Jobbiga!! Tecken!! Jag är förretsen 27 år snart, min sambo 27 inga barn och ska gifta oss på österlen =)

• dala82

Det här är mitt drömdatum!! :) :) Så länge som jag har varit härinne (sedan feb) så har jag tyckte att detta datum skulle vara perfekt för oss. Men, men..det är bara en liten detalj som saknas...Vi är förlovade sedan två år tillbaka, en planerad förlovning på vår 5-årsdag. Vi visste att vi inte skulle kunna gifta oss efter ett år och har därför tagit vår förlovning i 2 steg. Min kille är väldigt romantiskt av sig och vill alltså fria "på riktigt" innan vi gifter oss. Jag känner på mig att det är ngt på gång, och hoppas att det blir i sommar. Men jag går inte runt och hoppas för mycket, vill ju inte bli besviken...:)

Men, iallafall, om han friar, kan jag mycket väl hamna i denna tråd...

Jag är för övrigt också på väg att bli lärare, har ett år kvar nu....Läser Specialpedagogik 20 p och sitter just nu i dagarna och skriver till slutexaminationerna om Läs- och skrivsvårigheter och Matematiksvårigheter.

• honungsfågel

Kul med många lärare! Själv LÄNGTAR jag till lovet - bara två och en halv vecka kvar :)

Vi har bestämt kyrka men ej bokat. Har också börjat titta lite på lokaler. Men först och främst så blir det en stor förlovningsfest om tre veckor där den närmaste släkten och vännerna är inbjudna. En av mina närmaste vänner har designat inbjudningskorten och de trycks idag. Festen känns lite som startskottet för all planering. Just nu orkar jag inte lägga ner så mycket energi på det - känns som om jobbet går före för tillfället. Sen har man ju hela sommaren på sig att planera.

• dala82

Vart bor ni tjejer? Ofta måste man ju boka kyrka så tidigt om man bor t.ex. i Sthlm, men kan boka ett par månader innan om man bor på ett mindre ställe.

Själv bor jag i Uppsala, men den dagen vi gifter oss kommer vi göra det där vi båda är uppväxta.

• honungsfågel

Jag bor i Trosa men arbetar i södra Stockholm (är född i 08-området). Så vi vill vigas i Trosa i världens mysigaste kyrka. Den ligger precis vid en å och är sådär gammal och mysig som jag vill ha. Det hänger en massa gamla vapensköldar på väggarna och kyrkan ganska liten. Men jag tror att jag bokar kyrka och lokal när sommarlovet har börjat - jag hoppas det räcker.

• dala82

Jag har varit i Trosa nästan varje sommar under mitt liv!! Älskar verkligen den lilla staden! Mina föräldrar har bekanta där, som nästan är lite extraföräldrar till mig. Jag vet en tjej härinne på BT som ska gifta sig i den gamla kyrkan på nyårsafton. Jag har aldrig varit in i den, men den verkar vara underbar! :)

• honungsfågel

Kyrkan som vi vill viga oss i är nog ganska populär för diverse kyrkliga sammankomster. Så jag tror att man måste boka så snart som möjligt. Vet du har man rent praktiskt tar sig till när man bokar kyrka? Vart ringer man och ven talar man med?

• dala82

Man brukar väl ringa till församlingens expedition tror jag. När jag gick in på svenska kyrkans hemsida fick jag fram detta, kan någon av dem stämma tror du?

Församling: Trosa stadsförsamling
    Stift: Strängnäs stift
    Postadress: BOX 56
    610 70 VAGNHÄRAD
    Telefon: 0156-262 55
    Fax: 0156-261 99

Församling: Trosa-Vagnhärads församling
    Stift: Strängnäs stift
    Postadress: BOX 56
    610 70 VAGNHÄRAD
    Telefon: 0156-262 55
    Fax: 0156-261 99

Svar på tråden ÄNTLIGEN bestämt ett datum!!! 060708!Fler!?