• cmfs

18 Juni 2005

Det borjar narma sig med storm steg!

Ar dar nagon annan som ska gifta sig den 18 juni iar?

Vart ska ni gifta er? Ha festen? Ja allt annat som kan vara skoj att veta.

Vi ska sjalva gifta oss i Malmo och just nu sa ar vi i full gang med all planering. Jag haller pa att gora tarnklanningarna och jag borjar nastan kanna mig lite stressad nu. Det ar ju faktiskt inte sa lange kvar! Bara 6 veckor!!!!!!

• Svar på tråden 18 Juni 2005
  • Stockholmsbrud i Dalarna

Teddan1:

Hm, hur ska jag förklara det... Det är egentligen inte så avancerat.

Har köpt ljusblått kartongpapper som jag ska skära till så att det blir lagom stora bitar (använder en liten papperskniv) och göra ett veck på så att de går att vika.

Sen har vi köpt en jättesöt stämpel med en dalahäst på (ungefär samma form som ikeas spexiga dalahäst) som vi stämplar på korten med en lite mörkare blå färg.

Efter det ska vi limma en remsa med vitt, genomskinligt papper med blommönster på på kortets högra sida (ca en cm bred).

Sen skriver vi namnen på korten med en mörkblå kalligrafipenna.

Var i Mattonbutiken (Sthlm) och blev riktigt inspirerad! Mycket roligt, men dyrt... Blir i alla fall billigare att skära till egna kort än att köpa deras färdiga, det skiljer typ 150 kr i pris.

• Teddan1

Lâter väldigt fint! Kanske kan du lägga upp en bild sen när de är klara? :)
    Själva valde vi väl inte direkt budgetalternativet (tyvärr..) utan lämnade allt till en designer och blev pâ sâ sätt över 4000 kronor fattigare...:)

MEN det var det värt, de blev ursnygga!!! :)

Kul! Menar du att själva placeringskorten gick på 4.000 eller var det alla era trycksaker?

Vi satsade på designspåret för våra inbjudningskort - har en kompis som gör en del sådant och har sysslat med det själv, men det kändes lite kul nu också att köra "pyssel och knåp"-spåret... Kostnaden för placeringskorten hamnar nog på typ 300 kr för oss, det är nog svårt att komma mycket billigare undan...

Ska försöka lägga upp en hel hemsida sen när bröllopet är över, innan dess finns det inte riktigt tid till sånt...

• Teddan1

Nää, den kostnaden var bara för inbjudan som skickades ut till gästerna...

Ja, gör det! Skulle vara kul att se sen när allt är klart och ni är gifta och när ni sen har all tid i vääärlden över...hi hi.

Prexis. Undrar var jag ska göööra efter den 18 juni... Då är det säkert härlig sommar så att man kan njuta extra mycket av att bara vara ledig!!

• Teddan1

Underbart med lite ledig tid efter bröllopet! Âker ni pâ bröllopsresa direkt efter eller nât annat?

Vi väntar...sommaren är ändâ sâ underbar i Sverige/ Europa! :)

Vi är lediga mån-tis efter bröllopet. Då ska vi bara ta det lugnt och varva ned... Vi sparar bröllopsresan till november, har bokat en resa till Thailand. Men vi tjuvstartar redan på semestern i juli med lite lyx i Skåne.

• Jobbet

Ser oxså fram emot lite ledighet efter bröllopet. Vi åker några dagar till Barcelona. Sedan kommer vi hem och går på bröllop. I juli åker vi till Sydamerika. Ska bli så spännande!

Thailand i november låter inte fel. Det är verkigen då man behöver lite ljus och sol!

• Humminggirl

Nu är ring beställd. Hoppas den kommer i tid så man kan kolla den ordentligt. Ute i sista sekunden?? Nä, vaddådå?

Hg

Min ring ska vara klar om en vecka. Var ute i god tid med beställningen... Men nu orkar jag snart inte vänta längre! Går och sneglar på vänsterhanden lite då och då och försöker föreställa mig hur det kommer att se ut... Tror att den blir kanon!

Svar på tråden 18 Juni 2005