• sommarbris

Tyresö byggdegård

Någon som har erfarenhet av Tyresö byggdegård? Hur ser huset ut? Hur många gäster var ni då ni var där? Ser gärna bilder också, om ni har.

• Svar på tråden Tyresö byggdegård
  • mhg

Låter som många har positiva erfarenheter från Tyresö bygdegård, har själv friat till min gubbe och vi tänker gifta oss nästa sommar. Någon som har numret till Tyresö Bygdegård så man kan åka och kika?

• drea

Denise som driver stället har telefontid mellan 9-11 och telenr är 770 03 71.

• pizzi

hej.tyresö byggdegård låter jätte intressant.kan man ta med sig egen catering dit?nån som vet lita om deras priser?;)

• drea

Bygdegården kostar 6000kr att hyra och man kan antingen ta catering via dem eller någon annan!

• Ann-Sofi

pizzi; i år kostar den 5000:- om man hyr hela, skippar man övervåningen som vi har gjort kostar den 4000:-.

Det finns även en mindre byggnad men den vet jag inte vad den kostar.

• drea

NÄSTA år kommer det att kosta 6000kr...

• Ann-Sofi

Jo, jag vet. Det var därför jag skrev I ÅR.

• Pans

Tänkte jag bara skulle tillägga lite om Tyresö Bygdegård. En bekant till mig hade alldeles nyligen bokat lunch där för ett begravningssällskap. Kvinnan som har stället hade helt tappat bort deras bokning vilket medförde att inget var förberett... Väldigt snopet. Servisen fick snabbt åka till affären och handla läsk/mineralvatten (inte ens det fanns på lager) och försöka hitta nåt ätbart att göra i ordning.

Pga denna händelse och lite prat så fick jag även höra att då min far hade sin 50-årsfest där så var dom inte nöjda med serveringen. Han hade gett dom tydliga direktiv om hur han ville att dryckerna skulle serveras. Det hade servisen struntat i och istället försökt snåla in så att det skulle bli massa över... Hm, inte så bra att ta såna egna initiativ av servisen kanske...

Samma kvinna båda gångerna. Vet inte om det är hon som äger stället.

Nåväl, tydligen kan det dels vara bra att kolla med bygdegården att bokningen verkligen är ok och ge dom väldigt tydliga direktiv (kanske skriftligt?).

• Ann-Sofi, nu fru

Pans, verkligen tråkigt att det blev så för din väninna.

Vi gifte oss 18 juni och anlitade Denise som har hand om gården när det gällde catering, servering och allt som behövs. Vi var efteråt mycket nöjda med henne och hur allting skötts.
    Det enda som några knorrade över var att serveringspersonalen var lite dålig på att fylla på i glasen, att det tog lite tid och många satt med tomma glas.

Annars var serveringspersonalen helt underbar. Jag drabbades av en panikattack under middagen vilket gjorde att jag inte kunde få i mig någon mat. När de dukade av borden kom en av tjejerna till mig och sa att de hade gjort mackor till mig som jag kunde ta i kylen när jag ville. När sen spänningen släppt för mig åt jag dem tillsammans med en fruktsallad som Denise gjort.

All mat som blev över fick vi med oss hem dan efter när vi var där och stämde av allting. All dricka fick vi ju stå för själva (det får man alltid göra enligt Denise) så det överblivna fick vi såklart med oss hem.

När vi bokade bygdegården fick vi skriva på ett kontrakt och betala handpenning. Trodde det alltid var så, då är det ju ingen risk att man står där med skägget i brevlådan.
    En dryg vecka innan bröllopet var vi även där och gick igenom de sista förberedelserna och vi kände oss trygga hela tiden.

Har en vän som anlitat henne två ggr (bröllop och 70-års kalas) och hon har också varit väldigt nöjd.

Men, visst kan det hända saker, men jag vill ändå rekommendera bygdegården.
    Kommer absolut att hyra den igen om det blir nåt stort evenemang i framtiden.

• Pans

Ann-Sofi: vad roligt att ni blev nöjda! Lustigt bara att du nämnde det där om att de är dåliga på att fylla på glasen. Precis samma hände ju på min fars fest. Det var ändå flera år sen - märkligt att de fortfarande gör samma fel. Det som är extra irriterande är ju att de gjorde så trots att han uttryckligen önskat att glasen skulle fyllas ofta så ingen behövde sitta med tomt glas.

De kanske är mer noggranna när det är bröllop än när det är "vanligt" arrangemang. Utan att varken rekommendera eller avråda från att boka bygdegården, så kan det nog vara bra att vara extra tydlig i sina önskemål som kund.

• blivande fru Andersson

Vi ska också ha festen i Tyresö Bygdegård men har valt bort Deniese då det under ett bra tag inte gick att få tag på henne (ca 3 månader) varken på telefon eller via fax. Inte så roligt då man vill ha kontrakt på lokalen så man kan skicka inbjudningarna.... I övrigt har hon alltid varit trevlig och tappade inte servicen trots att vi valt bort henne.

Vi har valt rent-a-james catering istället och är väldigt nöjda med det valet. Vi gifter oss den 13/8 och har bokat hela bygdegården.

• Ebba82

blivande fru Andersson -> vad lustigt, jag och min blivande har hyrt det lilla huset den 13/8.

Vi ska bara vara ca 30 pers så det känndes som att det räckte med det lilla huset (det ska tydligen vara för 50 personer) =)

• blivande fru Andersson

Roligt, hoppas att ni är trvliga vi lär ju stöta på varandra. Vilken tid gifter ni er?

om du vill kan du maila mig på maria.andersson@telenor.se

• Pysen

Håller på att bli tokig - jag har försökt få tag på dem i två veckor men de svarar inte. Skulle behöva boka så att vi kan börja planera allting inför bröllopet i vinter ...

Någon som vet hur man får tag i Tyresö Bygdegård nu under sommaren? Det står överallt att de har öppet vardagar 9-11 men de svarar aldrig i telefon då och inte på mailen heller... Frustrerande...

• drea

Prova att åka dit? Kanske har de stängt för semester? När jag skulle boka åkte jag dit och pratade med Denise direkt och fick även se lokalen.

• Ebba82

Pysen -> förstår vad du menar, jag har försökt få tag på dom för jag har lite frågor jag vill ställa.
    Men de svarar inte i telefon, mail eller fax!
    Så nu börjar jag bli riktigt sur på dom.

blivande fru Andersson -> jag har mailat dig =)

• drea

Jag har för mig att Denise brukar ha semester i Juli... det är kanske därför som det inte blir svar!

• Ebba82

Jo hon har gått på semester, men det skulle vara en annan tjej där medans hon var borta.

Men hon verkar ju inte vara nån bra vikarie direkt.

• blivande fru Andersson

Vikarien verkar inte vara bättre än Denise, hon är lika svår att få tag på. Det är ett gäng där och dansar på onsdagar mellan 17:30-18:30 då kan man åka dit och titta på det stora huset igen.

• Pysen

Hi hi, tänk om vi är ute efter att boka samma datum allihopa

Vi kanske är ute i värsta slagsmålet utan att veta om det!

Nä jag bara skojar! Men jag hoppas verkligen det kommer finnas plats det datum jag hoppas på, för det vore så bra med släkterna från Göteborg och Finland som kunde bo på vandrarhotellen i närheten.

Svar på tråden Tyresö byggdegård