• sommarbris

Tyresö byggdegård

Någon som har erfarenhet av Tyresö byggdegård? Hur ser huset ut? Hur många gäster var ni då ni var där? Ser gärna bilder också, om ni har.

• Svar på tråden Tyresö byggdegård
  • Paulaa

Sommarbris, vi gifter oss den 24/9 i år, ni då? kommre ni ta catering från bygdegården ?

• sommarbris

Paulaa:
    Vi gifter först nästa sommar, 17 Juni.
    Ja vi fdunderar på att ta deras cetering, har hört mig för och dom har fått bra kritik, och är inte heller dyra. Så jag tror det blir så!
    Ska du ha deras catering?

• Paulaa

Sommarbris, vi har tänkt ta deras catering vi tycker hon verkar väldigt vettig och flexibel (o trevlig) nu ska vi dit i slutet av maj o diskutera menyer osv. kul!!
    vi tänkte ta det mesta från dem , serceering , dukning o stäldning osv. vill inte tänka på det själv! fast dekorationen måste vi prata lite mer om dock !

• sommarbris

Jaha kan man ta städning av dem också? Av hela lokalen? För det vore ju jättebra isf, som du sa man vill inte behöva tänka på det. Dessutom vill dom ju ha nykeln tillbaka redan klockan 10 dagen efter (iaf om lokalen är bokad den dagen också. Ja hon verkar väldigt vettig och trevlig, så jag har svårt att tro att man blir besviken.
    Men nu får du ursäkta en dum fråga, vad är
    serceering?

• Paulaa

HAHAH sommarbris, jag skrev fel , servering menade jag ju! hahaha. så det var inte alls en dum fråga ;)
    ja man kan välja om man vill ha dukning, o städning och allt genom dem så det går att kombinera ihop hur mycekt som helst eller hur lite som helst genom dem!

• Ann-Sofi

Hej!

Vi har hyrt bygdegården till vårt bröllop 18 juni i år.

Denise som har hand om cateringen verkar väldigt proffsig. När vi var där och diskuterade mat och sånt för ett tag sedan hade det varit bröllopsfest dan innan så då fick vi provsmaka bröllopstårtan (jättesmarrig) och medan vi satt där kom bruden med sin mamma för att lämna tillbaka nycklarna och de var jättenöjda.
    Har även en kollega som har använt Denise två ggr och hon säger att hon är kanon.
    Måste väl dit snart och diskutera dekoration och sånt. Längtar till den stora dagen!

• Paulaa

Annsofi, tänker ni ta tårtan från denise? vet du vad priset skulle bli för den tårta ni fick provsmaka?
    vi ska dit i slutet av maj och prata lite menyer osv

• sommarbris

Jo jag har hört att hennes mat och tårta ska vara jättebra. vad jag förstår så ingår tårtan oftast i menyförslaget. Och menyn brukar hamna på mellan 370 - 420 kr per person sa Denise, så det är ju faktiskt ett väldigt bra pris.
    Vet någon om Byggdesgården har öppet nånting under helgerna, skulle gärna vilja åka dit och se hur huset ser ut inuti också.

• Ann-Sofi

Paulaa; just den vi smakade på vet jag inte men den som vi är intresserade av (vi fick titta på bilder) var nog den dyraste och den tog hon ca 40:- per bit för.

Svar på tråden Tyresö byggdegård