Tyresö byggdegård
Någon som har erfarenhet av Tyresö byggdegård? Hur ser huset ut? Hur många gäster var ni då ni var där? Ser gärna bilder också, om ni har.
Någon som har erfarenhet av Tyresö byggdegård? Hur ser huset ut? Hur många gäster var ni då ni var där? Ser gärna bilder också, om ni har.
Hej hej! Jag har varit på ett bröllop och två födelsedagsfester på Tyresö Bygdegård. Dessvärre var det före digitalkamerans tid så jag kan inte visa några bilder...
Det finns ett par byggnader och jag har bara varit i den större. Där finns en undervåning där man har middagen och sen kan man ha tex presentöppning/kaffe på övervåningen. Praktiskt så de kan städa undan och förbereda för dansen. Jag har för mig att servisen inte alltid är så erfaren (men de är väl inte så dyra heller) så jag tror att man bör ge dom rätt tydliga direktiv. Har för mig vid ett tillfälle att de inte var så snabba på att fylla på glasen.
Det ligger otroligt vackert och det är jättemysigt att ta fördrinken ute på gården. Bra ställe till bra pris.
Förresten - tror att vi har varit 40-50 personer där. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur många som skulle kunna få plats.
Skulle även tro att det är mycket populärt så man får boka i god tid. Fast du kanske redan prel-bokat?
Jag har varit på flera fester på Tyresö Bygdegård. Det är trevligt och ligger fint nära kyrkan och slottet. Bra kommunikationer med buss. På de fester jag varit på har man använt egen serveringspersonal. Bra kök har de också!
Personligen tycker jag lokalen ser lite trist ut (dock fräsch) innuti och skulle själv dekorera lite om jag skulle ha bröllopsfest där.
Det gäller som sagt att boka tidigt - det är en väldigt populär lokal!
Kan man hyra bara undervåningen i stora huset... Någon som vet?
Sommarbris; Jag är uppvuxen och bor fortfarande i Tyresö, ett stenkast från Bygdegården dessutom och har varit där massor av gånger.
Lokalen i sig är lite småtrist och "70-tal-folkets-hus-aktigt-inredd! men vid fester brukar man ju pynta lite och så så det är inget man tänker på direkt eller som gör att man skulle välja bort stället.
Det ligger jättemysigt och man kan hyra bara undervåningen, man får ju vara beredd på att någon annan kan hyra övervåningen då och även det lilla huset som ligger bredvid men att ngn hyrt in sig på övervåningen tror jag inte är så troligt, lillhuset däremot kan ju vara uthyrt så vill man vara helt själva bör man ju hyra hela alltet, men lillhuset ligger ju för sig och har även en separat uteplats så man stör nog inte varandra.
Bygdegården är otroligt populär, jag ringde om min 30-årsfest fem månader innan och det var proppfullt så boka i tid!
Tidigare var det en riktig sur tant som ahde hand om Bygdegården men numera är det en annan tjej som även har catering tydligen som jag bara hört gott om och hon var verkligen tillmötesgående och gullig i telefon när jag ringde om festen.
Har tyvärr inga bilder, men åk dit och titta vet jag! De brukar ha auktioner och lite annat pyssel på söndagarna ibland, då kan man ju passa på att kolla runt lite. Kolla på tyreso.se och deras program "det händer i Tyresö" så står det om det är några aktiviteter på Bygdegården.
Lycka till!"
Hej hej!
Tyresö bygdegård kan man hyra antingen helt eller halvt, dvs man kan ta bara undervåningen om man vill. Kostnad för hela huset är nu 5000kr och för 2006 6000kr. Ljudutrustning kostar 800kr att hyra.
När jag var där och kollade på det var det uppdukat för 100pers, och då fanns det lite plats över, men inte mycket. Ganska enkelt hus skulle jag säga, men helt ok.
Trådstartaren här.
Okej, vi är 50 personer (ca) och har hyrt HELA huset nu (för bröllop i Juni 2006), just för att jag inte vill riskera att det är två bröllopsgäng där samtidigt. Speciellt inte om det bara finns en toalett! Kan bli lite körigt.
Finns det någon som har erfarenhet av deras catering där? Är den bra?
Jag har hört att deras catering är bra, men har inte testat själv.
sommarbris, samma här vi har bokat hela huset och kommer vara runt 60 pers. vill inte riskera att någon hyr övervåningen precis samma dag.. vore inte så bekvämt.
Paulaa
När gifter ni er?
Nej precis, vore inte så kul då musiken på båda våningarna ska överrösta varandra ;)