• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

    Vilka psalmer man ska ha är svårt. Min W2B är inte alls troende och jag är själv uppvuxen med pingstkyrkans sånger och kan inte alls många psalmer. Sen vilka är det som är bröllopspsalmer? 


  • annapia
    SingingFantacia skrev 2013-05-04 18:53:00 följande:
    Vilka psalmer man ska ha är svårt. Min W2B är inte alls troende och jag är själv uppvuxen med pingstkyrkans sånger och kan inte alls många psalmer. Sen vilka är det som är bröllopspsalmer?
    Gå in på http://www.kyrkomusik.se/ vidare till musik till vigsel. Där kan ni i lugn och ro lyssna er igenom till något ni båda tycker om.
  • Deede

    Hur ska ni göra med morgongåva??Har ingen aning om vad jag ska ge och börjar få lite smått panik!! 

  • psychosomatic
    Deede skrev 2013-05-04 19:51:38 följande:
    Hur ska ni göra med morgongåva??Har ingen aning om vad jag ska ge och börjar få lite smått panik!! 
    Åhhh jag vet inte heller!!! Jag funderar på en klocka till fästmannen för han gillar klockor, men han har en väldigt specifik smak. Tänk om jag väljer nåt han inte gillar??  Vad kan man annars ge? Förslag?
  • Deede

    Jag har helt idétorka. Fundera ett tag på en jättestor typ canvastavla (ca 2,30x1,50 ) med nån fin bild från bröllopet.Eller 2-3 mindre.Har en kompis som kan fixa det.men det är ju nåt JAG vill ha kom jag på =)Han har inga speciella intressen eller så heller...Funderar lite på nån whiskey, men det känns inte så kul...Han kanske kan få en klocka han själv får va med och välja ut?            

  • confuzed86

    Jag funderar på en parfym. Tänkte även på En bil upplevelse men då han fick det i julklapp så känns det lite dumt... Vill inte lägga en förmögenhet heller

  • sommaren13

    Morgongåva är ju så svårt tycker jag Kan inte komma på nåt alls typ...och snart är det bara 3mån kvar så jag börjar känna mig lite stressad
    Annars så står det rätt stilla här med allting. Vi ska träffa prästen den 3/6 så då kanske det börjar flyta på därefter. Sen är sambon borta sammanlagt 3v i juli, så när han kommer hem så är det bara 3v kvar till bröllopet. Vi har inte fått in så många svar än heller, annars så hade jag kunnat finurla lite med bordsplaceringen...
    Dock så har jag gjort lite listor på när saker ska betalas och hämtas och lämnas så man har koll på det.
    Jag ska åka ut till min vän om ett par veckor och prova brudklänningen med nya underkjolen som är original och tillhör min lillyklänning. Har en annan underkjol med bara en ring och tyll så jag vill prova den här andra oxå, den är med som sjöjungfrumodell, förstår inte hur dom tänkte där, då klänningen är en A-linje...men jag provar så får vi se vilken som känns bäst.

    Tänker ni kemtvätta era klänningar innan vigseln? Min klänning är hos min väninna och hon har katter hemma. Så jag kommer nog att kemtvätta min innan då vi har några som är allergiska mot katter. Min svärfar och M2B bland annat ;) Kanske dumt att dom blir sjuka av att vara i min närhet ;) 

  • confuzed86

    Vi har inga djur och ska se med min granne om jag kan förvara min klänning sfär. Hon är pedant så där får den hänga fint :) återstår att se. Vi har satt osa till 8 maj så snart kan jag börja med bordsplaceringen. Tur jag har faster till hjälp Som gifte sig för 7år sen ;) ska ringa cateringen ang hur många vi blir osv i nästa vecka eller om 2. Skriva tider och vad som ska göras till serveringspersonalen osv. Har inte heller så mycket jag kan göra. Väntar på mått från tärnor så vi kan beställa deras klänningar osv..

  • Karolajia

    Ang. psalmer så är inte någon av oss särskilt troende så vi har tagit bort de som känts för "gudiga". Vi har framförallt tre stycken som vi väljer mellan

    82 - Gud, se i nåd till dessa två.
    84 - Vi lyfter våra hjärtan
    201 - En vänlig grönskas rika dräkt.  

    Ska man ha två vigselpsalmer eller en vigselpsalm och en sommarpsalm? Jag var lite sugen på att ha typ Den blomstertid nu kommer bara för alla kan den. Och det kan vara mysigt att ha en psalm alla kan sjunga med i.... men den blomstertid nu kommer i augusti känns ju helt off.
     

  • Augusti13

    Vad gäller morgongåva är jag innte på att köpa en iPad eller någon annan surfplatta, vet att han har varit sugen på en hur länge som helst :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!