• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Piggelin1 skrev 2012-01-03 21:35:08 följande:
    Spännande!! Lycka till!!!
    Tack, tror jag behöver alla välgångsönskningar som finns, blir nog många som söker tjänsten!
  • Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2012-01-04 09:02:22 följande:
    Haha Blomman...   Inga frågor är för närgångna eller privata i det här gänget.
    Alltså... det är inte så att han inte alls velat ha barn. Men det har bara inte blivit. Han levde några år med en kvinna som hade två små barn och antagligen blev det aldrig aktuellt. De försökte aldrig. Sedan har han levt ensam sex år. Och nu har han träffat mig och han förstår att jag har gjort mitt vad gäller barn. Han har sagt att han har inget behov av att befolka världen direkt. Han har liksom för länge sen förlikat sig med tanken att det blir inga "biologiska" barn för hans del. Han vet inte ens om han kan få några. Och som han sa: "Jag är ganska övertygad om att jag kommer älska dina flickor... och i praktiken kommer jag ju fylla en papparoll där, eftersom den biologiska pappan inte är närvarande". Så... tja... att skaffa "egna" barn verkar inte vara något som han hakat upp sig på direkt.
    Men jag tror nog att om jag sa att jag ville ha barn skulle han inte ha något emot det. Han gillar ungar. Men han är som mig; han gillar inte barn i allmänhet, typ "guuuud, vad jag ääääälskar barn" utan mer att han gillar de barn han har omkring sig som han lärt känna som individer. Mina ungar är han REDAN väldigt, väldigt fäst vid. Och de tycker väldigt mycket om honom.
    Han är jättefin med barn. Skulle bli en ypperlig far.
    Men nu har vi mina flickor som behöver mycket stöd o fokus och det känns som att det räcker så... Vi är ju inte purunga heller. Rätt skönt nu när flickorna börjar bli mer självständiga och det faktiskt finns lite tid för oss vuxna att umgås också.
    Jag känner faktiskt att jag inte är sugen på att "börja om". Jag orkar inte efter allt som varit. Och det förstår han. Och det är jag tacksam för. Verkligen.
    Håll hårt i den mannen, du! Han känns verligen som den den helt perfekte för dig nu!Hjärta
  • Im yours

    Hej på er!


    Oki, då är det ett nytt år med nya möjligheter ................. Efter 2011 som var galet turbulent så hoppas jag på mer stabilitet. Jag har dock den galna syrran att tacka för utarmad energi ............... Fy fanken vad denna individ kan ställa till. Pappa har ju blivit rejält dement, och eftersom jag kan styra upp min tid som jag vill har jag kunnat åka till honom då han ringt och varit ledsen pga av ensamhet. Jaha, nu har "psykot" fått för sig att det försvunnit pengar, och anklagr mig. Det nästan komiska i sammanhanget är att hon är den enda som hela tiden påtalar pappas ekonomi, vad gäller arv etc. Först blev jag faktiskt förvånad, då hon ringt upp mig flera gånger och sagt att det var så braaaaaaa att jag var med pappa, eftersom hon inte "pallade" hans demens, och bla bla bla. Men, jag vet ju att det kommer en kniv i ryggen ............ och såklart kom det en flygande. Inte nog med detta, hon började ringa mina barn, skriva kort om att jag inte var ett lämpligt sällskap till pappa. Ja, men vad gör man? Ska jag polisanmäla henne, för att få stopp på trakasserierna, el bör jag låsa in henne och slänga nyckeln


    Annars går allt alldeles utmärk, har skrivit affärsplan etc. Finns att göra då man startar eget. Vårat väder är dock en mardröm, stormstyrka, +5 grader, snö, regn.......... och vatten i skorna varenda dag. Kanske måste denna fashinista skaffa sig allvädersskor, hemska tanke Alternativt plasta in fötterna med sockar på, innan jag tar på skorna.


    Flamman: Blir så glad att du hittat en bra man. Blomman: Mmm ....... märkligt hur det kan vara med livet. Tänkte på att din syster är gravid.


    Skickar kramar till alla i tråden!!!!!!!! / Liz

  • passionsblomman

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!Skrikandes

    Vad FAN vad det ska vara omöjligt att hitta ett enda par särskilda TROSOR som jag skulle ha imorgon!!!

    Sådana där riktiga kärringtrosor är det, men som håller in magen ett hack under en klänning, vilket är en klar fördel när man tänkt ha just klänning.

    Jag begriper inte vart de tagit vägen-jag menar, det var länge sedan man kunde råkat ha lämnat ett par någon helt annan stans än hemma hos sig självOskyldig

    och nu har jag letat precis överallt jag kan komma på och eftersom det är ett av mina få nya par, så är det ju inte som att de borde ha försvunnit djupt i några gömmor. Vart ÄR de! Jag blir galen! Jag blir galen jag blir galen jag blir galen!

    Ja? vaddå instabil? Jag? *fattar inte vad ni antyder*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    -Somliga straffar Gud medetsamma.
    Om man gnäller och gapar om skitsaker som försvunna kläder, får man raskt åka ut i vinterstormen och bogsera hem sambo och bil. Dessvärre min egen bil som han idag körde. Varför den ryker och inte vill funka är det ingen som just nu begriper.
    Hur vi ska få fram pengar att laga den är en ännu större gåta.

    Finfin start på året så långt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

    Åh! Äntligen hemma!
    Blommis: jag kan inte riktigt svara på din fråga. Kom hem idag och såg poliser på stationen. Det brukar man inte göra. Demo på torget på fredag har jag hört. Personligen har jag aldrig satt min fot i statsdelen där detta hände. I morgon ska jag ut på stan och märka efter.återkommer!

  • ingenjörsbruden

    Mugglan: Förstår verkligen hur tufft det är med sjuk förälder.....o den här sekretessen....o föräldrar som är SÅ pigga SÅ när biståndshandläggare eller läkare träffas.....suck säger jag bara.


     


    Piggelin: hihihi ju du...schjuvar utalar jag det nog.... med risk för kraftig skånsk inblandning i uttalet!


    Blommis: Önskar er ypperligt vackert väder....iallafall uppehåll o ingen blåst.....att magic-trosorna trollar fram sig o att din dag i morgon blir ok. Du är bara högst lagom instabil! Dessutom så ställde du frågan till flamman som jag länge "sugit på"! Tackar för du uttalade det som jag inte vågade....
    Tittade på foton från kräftskivan! Åhhh så ljuvligt!
    Bajsbil rent ut sagt! Skit!


    Flamman: hehehehe....för att vara lite bråkig.....kärleksbarn finns det alltid plats för o är alltid lägligt! o Kraaaaaam

    Hvidis: Välkommen hem! För att uttala mig i en fråga som inte var riktad till mig....Stadsdelen där allt började har dåligt rykte...men lite oförtjänt faktiskt...när jag bodde i storstaden så åkte jag många gånger till den här stadsdelen för att handla....fungerade utmärkt o inga direkta problem....dock kunde man se lite kulturella skillnader....som när den vuxne sonen som storhandlade med sin gamla mor....tog glassen på rullbanden o ställde sig att äta glass medans den gamla tanten fick packa allt själv..... det kan man ju förundras över..... men annars en ok stadsdel med hög andel invandrare.....hade varit väldigt spännande o roligt om man hade varit duktig på språk o kunnat ett par stycken..........o min jobbperspektiv.....tyvärr väldigt väldigt kassa flerbostadshus.

    Solde: Håller tummar o tår för den nya tjänsten....nu är det banne mig din tur! Kram!

  • ingenjörsbruden

    O så lite ego.....

    Lilla skitungen är helt genompestig! ALLT sätts på högkant....o vilka diskussioner som hon för vid sängdags...törstig, hungrig, pi i näsan, kissa pottan, ja gud o hans moster är nog osså med..... HON ska inte sova....herre min je....tänker på Hvidis mantra....men denna morsan har smällt i en o annan dörr detta året o gormat en hel del....fy va jag skäms.....men hon kan verkligen driva mig till vansinne..... så nu är hennes middagssömn indragen....basta.....annars somnar hon inte förrän efter midnatt.... eller nåt.....

    O så intet nytt på indianfronten......

  • start september

    Önskar PB frid och en värdig oblåsig stund och lite kulor in från nåt håll för att kompensera för bilskruttet.

    Muggles, all styrka till dig för att orka. Jag förstår att tankarna finns där hela tiden och kanske är det skönare att veta så mycket som möjligt? Var det julen som utlöste?

    Piggelin, jo det var ett nyår som man lever på länge. God fisk är vi inte riktigt lika bortskämda med på den här sidan av landet. så de njuter man extra mycket av. Och det blir en tredje säsong av Downton Abbey! Tjoho!

    Ingis - håller BIm tummarna. Inga tester på g? This too shall pass är mitt mantra, kanske var det vad Hvidis hade. Mantra behövs absolut.

    Flamman, som tidigare sagt, håll hårt i honom. Och att ta hand om de barn man har tillsammans låter ju fantastiskt. Pratar musikern ryska också?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård