• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

    Men jag glömde ju, Gott nytt år alla trådisar och smygisar!!!Hjärta Jag har slutat att önska att nästa år blir bättre för varje gång jag gör det så blir nästa äår sämre, men jag önskar mig ett friskt och piggt nästa år!

  • MSW

    Gott slut och gott nytt!! Hoppas att det kommande året innehåller många uppfyllda önskningar, mindre sjukdomar och en massa energi till sånt man vill lägga energi på! Hoppas alla får en bra kväll! Skål!

  • BrudSommar2006

    Gott Nytt År alla!

    Flamman, det låter som att allt börjar ordna upp sig och kommer att bli jättebra för er del!

    Heloise, vad skönt att ni kommit till ett gemensamt beslut i alla fall, inget roligt att gå och vela. Jag tror att det kommer att bli bra.

    Själv mår jag bättre just nu vilket känns skönt, ska börja med bromsmedicinerna i mitten av januari.

    Ha en trevlig kväll alla!

  • lanovia 08

    Gott nytt år alla underbara! Hoppas alla har det bra. Skönt att höra att du mår bättre BrudSommar.

  • lanovia 08

    Vi firar hpo mina föräldrar. valde en lugn nyår med nyfödd. Försökte nyss lägga E men stackarn är så rädd för raketerna att hon skriker ai ren panik i sängen. Så nu får hon vara uppe med oss.

  • lanovia 08

    Jsg hoppas få tid att skriva lite mera här snart. Just nu går både dagar o nätter i ett.

  • lanovia 08

    Blev den det för dig Hvidis? Tror nog det är lätt att sätta väldigt stora förväntningar på nyår.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård