• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Hempling

    Tack för ditt svar. Vi känner väl ungefär som er, vi har bestämt låtar och vill ha med dem. Det var därför jag funderade kring om man kan spela upp originalet av dem istället.... Men jag kör nog hellre på din idé att kolla av lite körer och så (och bekantskapskrets...) Känns som att det är speciellt med solosång ändå!!

    Hur är det med utgångsmarchen dina vänner ska spela, något de komponerat ihop själva eller något ni valt som ni tycker om? Vet att vi pratat om detta tidigare i tråden, men kommer inte alls ihåg vad alla skulle ha! :)


    Umbraz skrev 2009-05-09 15:56:37 följande:
    Oj, tråkigt. Men förstår att det är en viss press att sjunga inför så många människor som det oftast är på en vigsel.Jag var på ett bröllop förra sommaren och de hade ingen solosång. Det var endast två psalmer, förutom ingång- och utgångsmarch. De hade kortat ned ceremonin så mycket som möjligt. Jag tyckte att det var ett supervackert bröllop, visserligen har jag inte varit på något bröllop där man haft solist tidigare, så jag hade ju inte något att jämföra med.Nu har jag själv valt att ha två kompisar som spelar och sjunger två låtar under vigseln och de ska även spela utgångsmarchen också. Om de skulle tacka nej nu så tror jag att jag varit tvungen att leta efter någon ersättare, vi är så inställda på att få ha just de låtarna med i arrangemanget, så det hade liksom sabbat alltihopa om vi skulle avstå från den biten. Vi har valt väldigt personliga låtar som vi har mycket känslor kring.Tyvärr kan jag kan inte ge dig något bra svar på hur du ska göra. Men du kan kanske kolla av med någon kör här i stan, kanske de kan hänvisa till någon som kan ställa upp. Det kan vara värt att ta reda på iallafall, innan du bestämmer dig för att inte ha med någon solosång.Lycka till!
  • Hempling

    Kollade på vår gamla lista över när alla ska gifta sig och ser att havsro och Idefixen inte alls har länge kvar!! Hur känns det för er? Så spännande att det snart är dags! :)

  • Idefixen

    De känns bara bra faktiskt. Har dock en del grejjer kvar att fixa.
    Prästen har inte ringt och bokat tid för genomgång än heller?!
    Så de känner ja mig lite stressad över.
    I veckan ska ja till floristen och beställa blommor, oxå måste jag leta skor. De ja köpt nu är liiite lite för låga, typiskt!
    Nu sitter jag och håller på att göra placeringskorten. Har tagit en liten paus från servettringarna. Bara 7 ringar kvar nu, sen är de färdigt. Men, de gör ja lite senare idag

  • hemling

    Tänkte bara tipsa om att mio på mariedal har några reabord vid utgången för er som är på jakt efter saker till dukningen.

    Hittade enkla vita ljusstakar för ett ljus (bild i galleriet) hade kostat 59:- och nu kostade dom 10:- st. Köpte på mej ett helt gäng

  • Umbraz

    Utgångsmarchen är faktiskt soundtracket till filmen "Juno".
    "All I want is you" heter den. Det är en helt galen låt som man blir hur glad som helst när man hör.

    Det är dock väldigt många verser på den så våra kompisar kortar ner, och arrangerar om låten så att den får ett litet mer irländskt sound. Det är två ruskigt kompetenta musiker så jag litar till 100% på de. Vi ska dock få höra slutresultatet innan en tid innan bröllopet. De ska även spela Kents "utan dina andetag" och Bob Dylan´s "The Weddingsong". Dessa arrangeras också om och "The wedding song" kortas ner. Det känns som att det kommer att bli hur bra som helst.


    Hempling skrev 2009-05-10 11:32:44 följande:
    Tack för ditt svar. Vi känner väl ungefär som er, vi har bestämt låtar och vill ha med dem. Det var därför jag funderade kring om man kan spela upp originalet av dem istället.... Men jag kör nog hellre på din idé att kolla av lite körer och så (och bekantskapskrets...) Känns som att det är speciellt med solosång ändå!!Hur är det med utgångsmarchen dina vänner ska spela, något de komponerat ihop själva eller något ni valt som ni tycker om? Vet att vi pratat om detta tidigare i tråden, men kommer inte alls ihåg vad alla skulle ha! :)
  • SofiaochEmil

    I lördags kom mina vänner och väckte mig kl 8! Sen blev jag hippad. Vi var på Grönåkers farm 5 mil från bjurholm och red islandshästar. Sen blev vi sminkade och hade en god middag och helkväll där. Så lyckat!

    Vi kommer ha en vän till m2b som sjunger 2 låtar under vigseln, har inte bestämt vilka.

    Idag var vår präst här, hon verkade gullig. Nu känns det mer verkligt. Alla har nu tackat ja eller nej så 72 st blir vi på bröllopet, plus några fler som bara kommer till kyrkan.

    Spännande för er som det närmar sig för!

  • SommarNoll9

    En snabb fråga, är det något mer än hindersprövning och efternamnsbyte man behöver fixa? Något annat intyg som behövs?

  • Hempling
    SommarNoll9 skrev 2009-05-11 10:54:43 följande:
    En snabb fråga, är det något mer än hindersprövning och efternamnsbyte man behöver fixa? Något annat intyg som behövs?
    Inte något mer som vi har kommit på i alla fall! Ska ni resa iväg i nära anslutning till vigseln så kan det ju vara bra att uppdatera pass med efternamnsbyte... Sedan får prästen något sorts intyg som hon/han ska fylla i, men det behöver ju inte vi tänka på! :)

    Idéfixen, det låter bra att läget känns under kontroll! Ring prästen själv och boka tid för genomgång så slipper du fundera över när du ska få det samtalet! Synd med skorna, hoppas du hittar några bra! Och kom ihåg att gå i dem så mycket du kan så klart nu, så det inte blir skavsår. Själv kommer jag nog att ta på mig compeed INNAN jag får skavsåren! :)

    Umbraz, åh, så härligt det låter med lite anpassade låtar! Det låter verkligen som att det kommer att bli superbra!
  • 010809

    Pass går väl inte att uppdatera för än man bytt namn (det finns i folkbokföringen).. och det tar ju nån vekca eller två efter att papprena om vigseln skickats in..

    vi har bokat resan i våra nuvarande namn.. lite tråkigt när man är nygift, men det är ju inget som hinner ändras på några dagar =/

  • SommarNoll9

    Men vi gifter oss borgerligt...får nog kolla upp om det behövs något mer intyg.

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!