• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • SofiaochEmil

    Vet tyvärr inte vad MAXI och Nisses tar, har inte hunnit kolla upp det. Hade ingen aning att Ica Mariehem gjorde tårtor!

  • SommarNoll9
    SofiaochEmil skrev 2009-05-05 15:18:34 följande:
    Vet tyvärr inte vad MAXI och Nisses tar, har inte hunnit kolla upp det. Hade ingen aning att Ica Mariehem gjorde tårtor!
    Min mormor brukar ofta beställa smörgåstårtor där och jag vet att de har catering, så jag kollade upp det och japp, de gör även tårtor Vanliga prinsesstårtor tar de 15 kr/bit för så de är ju lite billigare.
  • 010809

    åhh.. det vattnas i munnen när jag ser hur ni pratar om tårtor =) är det någon av er som ska ha chokladmousse och i så fall vad har ni i dem förutom det?

    Ska ni andra ge något till dem som hjälper er inför och under dagen? Vi ska hitta på något till toastmaster och värdpar men jag har idetorka..någon som har förslag? och ger ni det innan, efter eller på själva bröllopsdagen?

  • SofiaochEmil
    010809 skrev 2009-05-05 20:12:10 följande:
    åhh.. det vattnas i munnen när jag ser hur ni pratar om tårtor =) är det någon av er som ska ha chokladmousse och i så fall vad har ni i dem förutom det?Ska ni andra ge något till dem som hjälper er inför och under dagen? Vi ska hitta på något till toastmaster och värdpar men jag har idetorka..någon som har förslag? och ger ni det innan, efter eller på själva bröllopsdagen?
    Vi kommer ge efter, vet inte heller vad vi ska ge.
  • Umbraz

    Den tårtan som jag ska beställa från Nisses är en chokladmoussetårta,men jag blev osäker på vad som mer var i den. Kanske något med hallon ??
    Har ju inte gjort den slutliga beställningen än. Men jag fick intrycket att det var en väldigt populär tårta, den där chokladmoussetårtan. Ring till dem och hör vetja.


    010809 skrev 2009-05-05 20:12:10 följande:
    åhh.. det vattnas i munnen när jag ser hur ni pratar om tårtor =) är det någon av er som ska ha chokladmousse och i så fall vad har ni i dem förutom det?Ska ni andra ge något till dem som hjälper er inför och under dagen? Vi ska hitta på något till toastmaster och värdpar men jag har idetorka..någon som har förslag? och ger ni det innan, efter eller på själva bröllopsdagen?
  • 010809

    Vi ska dit ut och prata med dom någon gång framöver. Jag har smakatd deras bakelser med typ kladdkakebotten och chokladmous på, de var juvliga.. till den fick man en physealis (stavning?) och det var väldigt gott med det syrliga, men i tårtan vill jag ha något i den.. tänkte bara om nån hade någon erfarenhet och förslag som man kunde fundera på innan vi ska dit.. =)


    Umbraz skrev 2009-05-05 21:53:38 följande:
    Den tårtan som jag ska beställa från Nisses är en chokladmoussetårta,men jag blev osäker på vad som mer var i den. Kanske något med hallon ??Har ju inte gjort den slutliga beställningen än. Men jag fick intrycket att det var en väldigt populär tårta, den där chokladmoussetårtan. Ring till dem och hör vetja.
  • Tualisa
    Umbraz skrev 2009-05-05 21:53:38 följande:
    Den tårtan som jag ska beställa från Nisses är en chokladmoussetårta,men jag blev osäker på vad som mer var i den. Kanske något med hallon ??Har ju inte gjort den slutliga beställningen än. Men jag fick intrycket att det var en väldigt populär tårta, den där chokladmoussetårtan. Ring till dem och hör vetja.
    En sån tårta ska vi oxå ha vi bad om något syrligt i mellan, som hallon eller liknande... får se vad det blir. Vår ska dekoreras med grädde... marsipan under.. vi vill ha den på höjden.
  • Hempling

    Ingen som skrivit här på ett tag, hur går det med planeringen för er alla? Själv sitter jag och sliter med mitt examensarbete som ska vara inne på tisdag, så vårt planerande har haft en lite paus, men om några dagar hoppas jag på att komma igång igen! :)

    Har massor på min att göra lista just nu, främst måste jag hitta en ny solist till vigseln, då min bror har bestämt sig för att han inte klarar av det... Tråkigt, eftersom jag tycker han är duktig, men förstår samtidigt om han tycker det är jobbigt, han är bara 17 år... Ni som inte har någon som ska sjunga på vigseln, hur gör ni? Spelar ni upp någon sång via bandspelare eller låter ni det bara vara?

  • Umbraz

    Oj, tråkigt. Men förstår att det är en viss press att sjunga inför så många människor som det oftast är på en vigsel.

    Jag var på ett bröllop förra sommaren och de hade ingen solosång. Det var endast två psalmer, förutom ingång- och utgångsmarch. De hade kortat ned ceremonin så mycket som möjligt. Jag tyckte att det var ett supervackert bröllop, visserligen har jag inte varit på något bröllop där man haft solist tidigare, så jag hade ju inte något att jämföra med.

    Nu har jag själv valt att ha två kompisar som spelar och sjunger två låtar under vigseln och de ska även spela utgångsmarchen också. Om de skulle tacka nej nu så tror jag att jag varit tvungen att leta efter någon ersättare, vi är så inställda på att få ha just de låtarna med i arrangemanget, så det hade liksom sabbat alltihopa om vi skulle avstå från den biten. Vi har valt väldigt personliga låtar som vi har mycket känslor kring.

    Tyvärr kan jag kan inte ge dig något bra svar på hur du ska göra. Men du kan kanske kolla av med någon kör här i stan, kanske de kan hänvisa till någon som kan ställa upp. Det kan vara värt att ta reda på iallafall, innan du bestämmer dig för att inte ha med någon solosång.

    Lycka till!


    Hempling skrev 2009-05-09 15:22:41 följande:
    Ingen som skrivit här på ett tag, hur går det med planeringen för er alla? Själv sitter jag och sliter med mitt examensarbete som ska vara inne på tisdag, så vårt planerande har haft en lite paus, men om några dagar hoppas jag på att komma igång igen! :) Har massor på min att göra lista just nu, främst måste jag hitta en ny solist till vigseln, då min bror har bestämt sig för att han inte klarar av det... Tråkigt, eftersom jag tycker han är duktig, men förstår samtidigt om han tycker det är jobbigt, han är bara 17 år... Ni som inte har någon som ska sjunga på vigseln, hur gör ni? Spelar ni upp någon sång via bandspelare eller låter ni det bara vara?
  • SommarNoll9

    Hej hopp!

    Planeringen går framåt för oss. Vi har bockat av ganska mycket på "att-göra-listan" den senaste tiden. Självklart är det massor kvar men det händer lite iaf. I förrgår kunde vi bocka av fotograf så nu känns det som att alla stora grejer är klara. Nu är det en massa finlir och sånt som ska fixas. Det är kläder till sambon, men det fixar sig lätt då svågern har klädaffär Kläder till sonen, men det blir inga problem. Skor till mig ska iofs ordnas men det är lugnt. Justja, en lite större grej är kvar och det är blommor. Ska prata med florist till veckan. Just nu känner jag mig ganska lugn faktiskt och det känns skönt. Ska träffa mina systrar och styra upp lite någon dag.

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!