• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

    Lappis
    de har inte hört av sig, jag har däremot mailat min aku. Jag blödde liiite lite brunt imorse men jag har haft trosskydd endast sen i lördags. Tuttarna är skitömma och skitsnygga. men jag tror det är för sent att börja spruta nu, det blev ju panik sist för jag var redan på dag 2 när jag ringde då.

  • Vännerfan

    Bah, nu blev jag kvar ändå, för att ni hann skriva inlägg till mig!

    Izzie, Glad att du tycker jag skriver klokt, för jag tycker att DU gör det! Verkligen, och du skriver alltid så omtänksamt, medan jag liksom bara har tid att skriva "Så tråkigt. " Typ.
    Bästa spa:t... Jaa du. Svår fråga. Alltså maten på Lundsbrunn var gudomlig (och man fick äta hur mycket hemgjorda tryfflar man ville, bara DET!!) och det var prisvärt, men inte så lyxigt utan mer typ rehabiliteringshems-stuk vid bassängen. Smögens havsbad var bra i alla kategorier, men vissa service-grejer var inte så bra. Om ni minns (HA! Vem minns det specifika inlägget mer än det som skrev det?!) så fick jag inte den behandling jag ville ha då jag var gravid och sen fick en kollega göra den behandlingen veckan efter trots gaviditet. Jag har nog inte varit på det bästa spa:t än helt enkelt, men jag har fått för mig att det där asiatiska i Varberg ska vara bra.

    Nenne, Hej!!

    Fast NU säger jag ändå Hej då!

  • Ore

    Ja, BIM ja... Jag blev egentligen inte klokare på hur jag ska räkna, trots ÄL-testerna. Jag vet ju inte om jag fick ÄL samma dag som jag fick böj, eller dagen därpå, eller rentav två dagar efteråt... Och alla alternativ ligger inom vad min cykel varierat, om jag räknar med 14 dagar lutealfas...

    Men jag har kommit fram till att ungefär den 9-10/2 bör BIM vara, och då är det i så fall en ganska lång cykel... Så 11/2 blir det test om inte tanten dykt upp (peppar, peppar...)

    Har väääldigt positiva vibbar angående graviditet, trots att jag försöker banka bort dem för att inte bli besviken. Men jag har ca en vecka på mig att skruva ner förväntningarna...

  • Ore

    Japp, Lundsbrunns bassäng är litet rehabiliteringsstuk... De har dock byggt om där ganska nyligen, jag har inte varit där sen dess, men enligt bilder så har de satsat på att få litet mer spa-känsla över det hela...

    Har litet kontakter i krokarna där...

  • Lapinette

    nenne - var det verkligen din mens du hade? Låter skumt!

    Ore - de säger att ÄL sker 1-2 dagar efter böj men jag vet att det varit uppe på diskussion samt i tidningsartiklar att den kan se tidigare. För mig stämmer det ganska så bra 24-48 timmar efter böj har jag haft ÄL när jag gjorde insemination (testade med sticka samt gjorde VUL 3 dagar i rad).

  • Fru E

    *Heja BS* även du inte ska köra rivstarten kan du dra ner på kolhydraterna och istället äta mer grönt till

  • Fru E

    Ore-menar du att du har symptom eller tänker positivt om att du säkert är gravid??

    Nenne-jag har inte testat men har svårt att tro att det inte var tanten samtidigt. Men bara lite lite lite brunt kvar nu så tanten var bara hos mig 1 1/2 egentligen och mindre än vanligt. Har liksom lite molvärk nu i äggisarna vilket jag haft hela helgen så vet inte vad som är på gång och har inte orkat ringa gyn och vara jobbig igen.....

  • nennesjuttioåtta

    lapinette
    alltså det var massa maaasa svart klägg, blandat med färskt blod. Min mens har nog inte varit likadan sen vi började försöka, så det är svårt att säga att den var som den skulle... *suckar* dessutom, efterosm jag har menskopp nuförtiden så ser man det ju på ett annat sätt. Vet inte om det är mer eller mindre än vanligt, eftersom det samlas upp på annat sätt.

  • nennesjuttioåtta

    EA
    Varför har du inte testat (säger jag, pwahahaha!)

    ore
    This is it! Plötsligt händer det, vettu!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare