• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

    BS - OK. Men håll ut! Du ska se att det vänder!

    Lappis - Men hur länge är "din" läkare borta då? Känns som han har varit på semester i flera veckor nu? Kan du inte ta kontakt med gynakuten iaf?

    Nenne - Jo, det är ju så...

  • Lapinette

    BS - har du dammat av motionscykeln? Ny kost + 30 minuters cykel/promenad varje dag gör susen!

  • Izzie

    Hej vänner! Du skriver lika klokt som vanligt! Känner så igen mig i din beskrivning av tacksamheten. Ibland vet den inga gränser...

    Intressant med dina kommentarer ang Varbers kurort. Har varit mitt mål att ta mig dit när jag fixat mitt viktmål, men nu blev jag lite osäker... Vilket spa har varit bäst i ditt tycke (oavsett geografi)?

    Mysigt med bilden på prinsen på dagis och hans lille kompis! Tänk vad fort tiden går!

  • Izzie

    Kom på när jag läste Vänners inlägg att jag glömt kommentera stackars Maltes olycka!

    Den lille stackaren! Han har verkligen spenderat sin beskärda det på sjukhus nu! Hur gick det med sömnen, Mrs B?

  • nennesjuttioåtta

    Vänner
    hejjjj!
    åååh rom Där har jag aldrig varit. Försökte ett tag övertala maken att vi skulle åka någonstans nu i vår men vi vill ju helst bara ligga i soffan och gosa så varför åka någonstans när det vi längtar efter finns så nära. Men NYC vill han jättegärna åka tillbaka till men det rök för mycket pengar sist och det är ju inte billigare nu direkt..

    Sweetiepajjen! Behöver ni kattvakt?

    Muggles
    Jjaaa, glömde det, vad skönt att det gick bra på dagis idag!!!

  • Vännerfan

    Lappis, Nja, men om det bara kommer smaka chokladkaka liksom, är det inte smidigare att bara äta själva kakan då? Skönt att det onda avtagit lite. Hoppas det var nådastöten!

    Gifta Li, Välkommen hit!

    Mugglan, Kul om han är lite lik mig också nu! Fast maken är ju bildskönast av oss två, så det är ju bra att han inte är för lik mig iofs. Små, tättsittande ögon och rödhårig, nja... (sån jag trodde han skulle se ut innan han kom)

    Ni är alldeles för trevliga härinne och tiden flyger, men jag hade lite mer jag tänkte få gjort här vid datorn så jag får säga So long för nu!

  • nennesjuttioåtta

    EA
    Efter lite fundering...Men hallå eller, var det mensen eller inte som kom? Har du testat?? Det lät ju lite skumt. Var är BIM-listan? Ore, när är det dags? Frejis imorgon va? Nu är det ätt på given!

  • Izzie

    Muggles - Vad skönt att Moa var glad på dagis idag!
    Var på öppna förskolan i förmiddags och då pratade vi föräldrar om inskolning och det visade sig att ALLA runt bordet hade haft samma problem med tårar och ledsna miner till en början. En av mammorna var mitt uppe i det nu och när hon beskrev hennes morgon blev jag alldeles tårögd. Usch, jag är en jäkla lipsill...

  • Lapinette

    nenne - hur går det med din blödning och har de hört av sig gällande insemination?

  • Ore

    Kängu: Jag har också hört bra grejer om det asiatiska Spa:t i Varberg, har inte varit där själv dock. Lundsbrunn är också trevligt. Smögens havsbad tyckte jag bra om, även om jag upplevde spa-terapeuten som litet för "hurtig" för att det skulle kännas så lugnt och avslappnande som jag egentligen hade önskat...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare