• Chellio

    Juni 2008

    Såg att den andra tråden var stängd och hittade ingen ny så jag startar en
    Skulle vara kul att följas åt nu när man har 1000 olika planer och förslag i huvudet

  • Svar på tråden Juni 2008
  • Monken

    Ja, jag bor i Sthlm men jag vet inget mer om mässan än så tyvärr.

  • MJ 2008

    När ni valde kyrka vad hade ni för kriterier eller var det ett självklart val?

    Vi har 3 alternativ...
    *1 stor kyrka (kan kännas tomt med 70 pers), ligger 15 minuter från tänkt festlokal om vi lagar maten själva (kock i familjen).

    *1 mindre träkyrka från 1800-talet, ligger 5 minuter från tänkt festlokal om vi lagar maten själva (kock i familjen).

    *1 kapell som ligger otroligt fint men om vi väljer att laga maten själva så ligger den 30 minuter bort från tänkt festlokal. De har även festlokal i närhet men då måste vi köpa maten och det blir 10-15000 kr dyrare, men städning, porslin, dukar, serveringspersonal mm ingår.

    Idag och imorgon ska vi titta på den mindre kyrkan samt kapellet.

  • Monken

    Jag tror att det är lättast att ha lokalen nära kyrkan, men både kyrka och lokal måste ju kännas rätt.

    Vi ville inte ha någon stor kyrka, så vi tittade bara på små. Den första vi bokade låg ca 15 min med bil från festlokalen, vilket kändes halvbra.

    Vår nuvarande kyrka ligger 900 m från vår nuvarande festlokal. Perfekt med andra ord

  • BlivandeFruJohansson

    Vi har tagit den kyrka vi tillhör. Har nu flyttat tillbaka till där ja bodde när ja växte upp, så i den kyrkan är ja konfirmerad, alla skolavslutningar, sonen döptes där i somras, m.m. Så de känns kanon. Lokalen vi ska vara i ligger bara 3-4 min me bil därifrån.

  • Fysio

    Hej! Jag hänger också gärna på er tråd. 14 juni blir våran dag här nere i Skåne. Vi har bokat lokal inklusive personal och mat, kyrka präst och band. Har någon koll på hur tidigt man måste vara ute för att boka frisör vilket känns som nästa steg??? Ser ju att här är en hel del andra som ska bli frú den 14e! Kram på er!

  • BlivandeFruJohansson

    Fysio: Kul att du har hittat hit De e lika bra att boka dom "stora" sakerna så fort som möjligt! Så får man dom man vill ha

  • blivandefrun

    jaha då var alla planer ändrade har berättat för vår närmaste familj, alla blev glada men svärmor hade stooora invändningar på smörgåstårtan vi hade tänkt servera för att få ner kostnaderna så nu ska hon stå för maten istället dessutom ska festen hållas i hennes trädgård så parytält mm ska inköpas. Dessutom är antagligen kyrkvalet ett annat med, eftersom svärmor bor granne med kyrkan där hon bor och det är några mil ifrån vår ursprungliga kyrka

    imorgon ska jag ner med mamma, svärmor och tärnorna och betala de sista på klänningen och visa dem den, samt kolla på tärnklänningar Ska bli sååå KUL!

    hur går de för er andra, något nytt?

  • Ernhake

    Det där med att ha långt mellan fest och vigsel har vi iaf inget problem med.. typ 10 meter mellan (ruinen av den gamla väderkvarnen som vi ska bygga ett däck på där) vigseln sker och tältet där festen kommer att hållas =)

    Hur går det med era planer?
    Har ni alla hittat klänning än?
    Skulle igenltigen åkt till Köpenhamn och köpt min om två veckor men tyvärr har en god vän till familjen gått bort och begravningen är just den dagen vi har tagit ledigt så det blir ingen klänning..

  • BlivandeFruJohansson

    Ska ha Mammas klänning, som även Mormor har haft. Så en kostnad mindre Den ska bara tvättas & läggas upp lite.. Tärnklänning tänkte ja kolla på till nyår. Då brukar dom ha många fina till bra priser.. Blivandes kostym kommer inhandlas runt student-tiden då de e mycke bra priser Sonens kläder vet ja inte va de blir än..

  • Fysio

    Hur gör ni med tärna och bestmans kläder? Är det något ni bekostar?? Frisyren till tärnan känns självklar men funderar lite gällande kläderna.....

Svar på tråden Juni 2008