Juni 2008
Såg att den andra tråden var stängd och hittade ingen ny så jag startar en
Skulle vara kul att följas åt nu när man har 1000 olika planer och förslag i huvudet
Såg att den andra tråden var stängd och hittade ingen ny så jag startar en
Skulle vara kul att följas åt nu när man har 1000 olika planer och förslag i huvudet
Vi blir ca 40 pers, hur mycke dricka skulle ni då köpa? Vitt & Rött vin, cider och öl till maten. Sen till festen blir de Baccadi Lemon & cola, Baccardi Razz & Sprite eller Gin & Tonic, rött & vitt vin, öl och cider. Vet inte om vi ska ha betalbar.. tycke de känns lite dumt att ha de, men sen vet man ju inte om de blir massa spill bara för att de är gratis.. Hur gör ni?
Vi har bokat med "allt i ett". Vi blir ca 50 st och deras beräkning är 10 flaskor mousserande som fördrink, 12 flaskor vin till förrätten, 18 flaskor till varmrätten. Sen kommer vi att ha ett glas var av desertvin till efterrätten.
Vi har valt betalbar efter middagen, vill våra gäster bli på lyset får de betala det själva. Vi tycker vi bjuder på ganska mycket alkohol ändå.
Monken:
Hur skriver ni i inbjudan att de blir betalbar? Tycker de ordet låter hemskt! Vi köper all dricka själv i Tyskland, så de får vi ju till bättre pris..
Vi var på ett bröllop där det stod i inbjudan "Cash is king i baren".
Vi har väl pratat lite om att skriva rakt på sak att vi bjuder på middag med tillhörande dryck, men att det finns en bra efter middagen där var och en betalar för sig själv. Typ.
Vår första bokning fick vi ta med alkohol själva, då pratade vi om att åka till Tyskland, men när vi räknade på det blev det inte såå mycket billigare.
Vi funderar även på att inte ha barn med på festen. Jag har kikat i många olika trådar om hur man skriver det, men det känns fånigt att linda in den önskan i en mening som ingen förstår, så vi är nog rakt på sak där med.
Vi kommer skriva, NN & NN inbjudes bla bla. Vill inte heller ha me några barn, dom som ammar kan man ju inte göra så mycke me.. Vi kommer spara en hel del på att åka till Tyskland! Så blir en resa dit
I slutet av veckan kommer kyrkan bokas, förhoppningsvis lokalen också ifall den inte är allt för dyr Längtar så jag håller på att dö. Vi gifter oss (förhoppningsvis) den 21/8
Alla verkar ha kommit jättelångt i planeringen, känns som jag är jätte back! haha får sätta oss ner i helgen och se över lite alternativ
Några tips på ett budgetbröllop? Vill ha egna kläder och vigselring, resten kan diskuteras
Blivande frun:
är de midsommarhelgen ni gifter er? Isåfall kankse lokalen blir lite dyrare. De skulle våran blivit när vi hade tänkt oss att gifta oss förra året på midsommar. Serveringspersonalen ska ju ha mer i lön, OB.. Men ska ni bara hyra en lokal och fixar egen personal så blir de ju billigare.. Buffé brukar vara billigare än 3- rätters.
Vi ska inte heller vara så många, ca 40 pers. Bara närmsta vännerna & släktingarna. Längtar tills man står därframme vid altaret. Fast då är man väl så nervös att man bara vill därifrån Har nu skrivit lite i häftet vi ska ha till festen, hur gör man när man ska lämna över allt till tryckeriet?? Ska man skriva ut all som de ska va eller? Nån som kan de där?
Vi ska först se hur mkt lokalen vi tänker oss kommer att kosta, vill egentligen ha med hela släkten, så får vi lokalen till ett bra pris så kommer vi nog bjuda alla och kanske bara ha en enkel buffé eller smörgåstårta.. Ska prata med de ansvariga nu i veckan
Hehe joo det kommer nog vara meganervöst där framme.. Och som jag kommer lipa
Vet tyvärr inget om det, man kan ju ringa och prata med tryckeriet