• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • ceciliaj

    pickolina:

    hehe jag förstår att det lät så men jag gick från liten a till stor d. NÄSTAN fyra storlekar iaf..

  • Delighted

    Jag har nagra knasiga fragor till er som gjort brostop med arren i armhalan:

    1) Hur lange behover man tejpa dem arren? Galler samma som for arr under brosten?

    2) Kan man anvanda deo efter operationen?! Eller hur loser man sadant?

    3)Man kan val inte raka sig under armarna pa ett tag heller va? kanske man borde vaxa sig innan?:)

    Haha, jag vet.. Ska fraga allt detta pa min konsultation, men den ar inte forran i april. Plus att det ar fragor som dessa som haller mig vaken om natterna :)

    Haha...

  • algit

    Delighted:
    Jag tejpade bara ärren i ca 2 veckor.
    Efter det kan du raka dej, använda deo.
    Det var lite äckligt att inte kunna tvätta sig ordentligt( då lossnade tejpen)
    Men jag gjorde det ändå nån gång två,tre ggr o bytte tejp sedan.
    Jag tvättade mej oxå med alsol sprit det var bra.
    Man luktade lite skunk men jag var hemma så det var ok.
    Mina ärr syns bara om man tittar mycket mycket nära o knappt då (och vem gör det)
    Det är jag glad för.
    Jag får annars fula ärr är sydd på en del ställen bla ett långt ärrr på överarmen o de är alla så fula.

  • Rat

    AnnaS23:
    Jag har nu en utammad A-cupa, nästan obefintliga bröst. Anledningen till att jag lägger in genom vårtgården(hemskt namn )är att jag ska göra ett litet lyft samtidigt och att läkaren förespråkade den här metoden i mitt fall. Det är ju också bra att ärren inte hamnar under brösten tycker jag när man ska ha så små som jag. men man kan göra så här även om man inte ska lyfta. Tror att charles på Victoriakliniken ofta väljer att lägga snittet där. Känns lite olustigt att det ska skäras just där man är så himla känslig men det får bli så. Litar på Charles. Var planerar du att operera dig någonstans? Har du bokat konsultationstid?

  • my30

    Hejsan!

    Vänder mig till dom som gjort en op..
    Hur känns det att ligga på mage efter en op? Känns det ok eller känns det som om brösten skulle kunna spricka??
    Jag brukar gå på ryggmassage rätt ofta och undrar hur länge man måste vänta för att kunna känna sig säker och inte behöva spänna sig för att man är orolig för att nåt ska hända med brösten?

    Kram

  • anni_81

    Hej Allihopa!!
    Jag har länge funderat på en bröstförstoring, och vill gärna ha några tips på en bra klinik och läkare,, om det är någon som har erfarehet av en bra klinik,, så är jag tacksam för svar. Jag har själv tänkt att göra en op snart och jag ska lägga in 550 cc för att få en d- kupa. Jag har ju nu nästan inga bröst alls nu. ska lägga in gelehallon rund. KRAMISAR ANNI

  • anni_81

    förresten är det någon som vet vad gelehallon soft touch innebär? kram

  • Swing

    anni_81: jag har geléhallon soft touch. Dom är lite mjukare än standardimplantatet.
    (Är lite nyfiken på hur du redan vet vilken implantatform och hur mycket du "ska" lägga in, eftersom du inte verkar ha bestämt operation med en viss läkare?)

  • ceciliaj

    anni_81:

    jag la in 380 ml o gick från liten a till d-kupa (är 75 runt om). vad har du för storlek nu o mått runt om? 550 låter jättemycket tycker jag! men det är klart att det är olika för olika personer.. kram!

Svar på tråden Bröstförstoring (4)