• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • källerudd

    Trevligt med fler nya..välkomna!!

    Vi ska oxå gifta oss ute vid vattnet... =)

    Här händer inte mycket...försöker fortfarande komma i fas på nya jobbet...Men ska nog göra lite inbjudningskort i morgon.

    Nu blir det sängen

  • KatjaB

    idag kom två stora flyttkartonger fulla med knoppa lakan hem, tänkte ju drapera stolarna med dem sen till bröllopet och hittade dessa på köp o sälj. Nu har jag ju tydligen alldeles för lite att göra så efter att ha testat på att drapera dem på lite olika sätt över en stol beslutade mig för att sy riktiga stolsöverdrag av dem istället.
    En är klar och blev jättefin.. så 71 st till att göra då, hehe

  • Karlstadtös i Stockholm

    Mia 77 skrev 2009-09-01 19:12:54 följande:


    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:54:48 följande:Ja, vi ska gifta oss ute vid havet
    [/citat]
    källerudd skrev 2009-09-01 22:01:58 följande:
    [citat]
    Trevligt med fler nya..välkomna!!Vi ska oxå gifta oss ute vid vattnet... =)Här händer inte mycket...försöker fortfarande komma i fas på nya jobbet...Men ska nog göra lite inbjudningskort i morgon.Nu blir det sängen
    Åh, vad kul! Jag har inte hunnit gå igenom hela tråden, så jag vet inte hur långt ni har kommit i er planering, men själv så upptas mina tankar just nu mest av vigseln och om vi ska avboka kyrkan och satsa på att vara utomhus (som vi egentligen vill) eller om vi ska köra mer safe. Därför har jag tusen frågor som snurrar runt nu. Löser jag dem kommer jag nog känna mig lugnare... =)
    Har ni en klar bild över hur vigseln kommer att se ut? Ska gästerna stå/sitta? Levande musik? Utsmyckning av platsen? Behövs mikrofoner? Kommer ni att köpa in tält ifall det kommer börja regna?
  • Dalkulla79

    Hoppar in jag med här vi gifter oss 24 juli 2010 och är i fullgång med planeringen, just nu letar jag efter knoppa lakan.. inte lätt att finna det inte.. behöver ju inte så många "bara 11st" så jag tycker inte det ska vara nå problem eller???!

  • Snart Andersson

    Ett tips istället för Knoppalakan är att hyra färdiga stolsöverdrag från Festdetaljer.se. Man kan hyra för från 27 kronor (Knoppa kostar 25 kronor styck och är jättetunna) och då slipper man att sy och att tvätta efter festen. Fick tipset av en kompis - hon hyrde i och för sig de dyrare för 45 kronor men det beror väl på vilka stolar man har. Hur som helst var hon jätte nöjd!

  • JollyO

    Oj, oj. Nu är det bara 300 dagar kvar tills juli 2010!

    Dagens tips:
    Har gått igång på att handla grejer till bröllopet på ebay! De allra flesta saker som diverse svenska bröllopssidor säljer, kan man köpa för halva priset där! Har hittat såpbubblor (sånadär tuber med hjärtan på) 96stycken för 340 kr inklusive frakt från England. På brollopsbubblor kostar samma variant 530 kr med frakt då.

    Finns mängder med jättebilliga siden- och organzaband, choklad, organzapåsar i 100pack för 20 kr mm mm. Köpte en såndär bh i silikon som ska vara så bra under brudklänningen för 60kr, i Sverige kostar de mellan 300 och 400 kr. Får se om den är något att ha!
    Det är lite krångligt att hitta till de olika sidorna men med lite tålamod och uppfinnesrikedom så. Kan skicka lite länkar om någon är intresserad.

  • happytoaster

    Hej. Skall okså gifta mig i juli 2010, närmare bestämt 3/7. Har börjat planera lite smått. Kyrka och festlokal är bokade så två stora grejer är ialf avklarade.

    JollyO du får gärna skicka lite länkar till mig, låter mycket intressant!

  • rosesarered

    Välkommen till alla nya
    Vi planerar också utomhusvigsel! Angående vädret så planerar vi för det värsta-dvs. regn! Vi kommer att köpa vita paraplyer till oss båda och skriva i inbjudan att gästerna har med sig paraply och bekväma skor. Har tänkt köpa vita gummistövlar utifall att det regnar riktigt mycket
    Nånslags tält ska vi nog skaffa och nu senast var vi inne på altansegel? vet inte om det håller för mycket regn.
    Idag kom jag på att det vore mysigt om alla gästerna satt på filtar om det är fint väder. Kanske inte nån höjdare i festkläder men det är just det, vi vill ha det ganska avlappnat och vi själva kommer att vara festklädda men förhoppningsvis ganska orädda om våra kläder dvs. det gör inget om det blir en gräsfläck här eller där...

    Dekoration till vigseln har vi redan införskaffat, vi har köpt 10 stycken stativ som man kan hänga lyktor eller blomvaser på. Sedan har vi köpt fyra stycken betonghjärtan som vi tänkte lägga ut på marken eller hitta på nåt kul med. Bilder finns i galleriet!
    Oj, blev ett långt inlägg
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:54:48 följande:


    Jag hoppar också in i den här tråden! Äntligen har vi bokat plats och tid för bröllopet! Vi kommer att gifta oss i Rottneros Park i Sunne den 24 juli. Jihoo! =) Några fler som har planer på utomhusvigsel? Just nu är det det som känns bäst för oss båda, men funderar lite på hur man kan utsmycka platsen på bästa sätt och hur man planerar för alla väder.
  • rosesarered

    Just det såg att ni Karlstadstös har samma datum som vi! Kul

    Angående mitt hår så känner jag mig rätt nöjd nu även om jag fortfarande tycker att det är lite mörkt. Har fått så många komplimanger om att jag passar i det så det hjälper ju en del haha
    Så det blev ingen konfrontation med frisören

  • Karlstadtös i Stockholm

    rosesarered skrev 2009-09-02 14:22:09 följande:


    Just det såg att ni Karlstadstös har samma datum som vi! Kul
    Jaha! Ja, men då får vi ju önska oss bra väder tillsammans! ;)

    Vad mycket fina bilder du har i ditt galleri! Vart har du fått tag på de där blomsterstativen? De såg ju himla praktiska ut.
  • KatjaB

    vi ska ju vara utomhus och vi har en backup ifall det regnar. Om det är fint, eller iallafall regnfritt och inte världens snålblåst så är vi vid en jättefin ruin, och skulle det regna finns ett bönhus som vi får låna som backup.
    Tänkte inte ha tält då vigseln ändå inte är längre än 30-40 minuter. Men stolar kommer vi nog hyra, klappstolar så att de är enkla att fälla ihop och frakta.
    Låter mysigt att sitta i gräset, fast jag tänker lite på de äldra i vår släkt som inte vore alltför förtjusta över tanken och som knappt kan ta sig upp på benen igen från marken, så då kan ju alla lika gärna ha stolar om vi ändå ska ordna med det.

    hur är det förresten med att handla via ebay? måste man inte betala tull/skatt?

Svar på tråden JULI - 2010 del2