Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

    JULI - 2010 del2

    Dags för mig att hoppa in i tråden!

    Vi ska gifta oss nästa sommar den 24 juli. Pirrigt och overkligt!!
    Ganska härligt också

    Vi är ett ganska ungt par som bor utanför Stockholm ( vill inte avslöja exakt var eftersom jag än så länge vill vara anonym) och har varit förlovade sedan våren 2007.

    Det som är klart är vigselförrättare och vigselplats. Det blir utomhus har vi tänkt. Vi har ingen plan b än så länge.
    Någon annan som tänkt gifta sig utomhus här? Ös på med tips isåfall!

  • rosesarered

    Tack LyckligTjej och grattis till alla andra blivande julibrudar
    den bästa månaden hehe

    Hur känner ni för all planering? Jag tycker att det är jättekul men samtidigt känner jag mig rätt stressad. Redan, det är ändå ett år kvar! Men när vi suttit ner och skrivit ALLT på en lista så blir jag nästan svimfärdig. Det är så mycket att fixa känns det som.

  • rosesarered

    Sajberpillan och Källerudd, kul med andra utomhusbrudar! Vi har tänkt skaffa vita paraplyer till oss själva och sedan nånslags tält. Frågan är om man måste ha en riktig plan b också dvs. inomhus. Om det verkligen skulle vara orkanväder..

    Mia77,
    jag gillade den andra klänningen! häftigt med svart i klänningen

    Min sambo är ganska engagerad och har åsikter om det mesta. Men han är inte lika intresserad av detaljer så det är inte han som sitter och surfar bröllopsbuketter direkt
    Vi ska göra trycksakerna i photoshop elements och det är jag som kan programmet (eller kan och kan, lite iallafall) så då blir det automatiskt jag som sitter och gör det. Han har suttit med och pysslat och funderat över designen så ja, helt ointresserad är han inte. Hans kläder har han redan bestämt vilken butik de ska hyras ifrån, vi var på bröllopsmässan i våras och han blev kär under modevisningen

  • rosesarered

    KatjaB,
    exakt dom paraplyerna har jag också spanat in har tänkt inhandla lite senare mot hösten.

    Vi har tänkt oss färgtema med vitt, ljusgrönt och sedan inslag av rött och rosa.

    Igår fick jag en liten bröllopsdipp när vi satt och gjorde en preliminär budget.
    Jag trodde att vi hade en rätt stor budget att röra oss med men det visade ju sig snabbt att många bäckar små...

    Som ett exempel är ringfrågan lite känslig. Jag har spanat in några ringar som kostar runt 11tusen vilket är mycket pengar men inte alls mycket pengar jämfört med vad många här på Bt lägger på sina ringar.
    Det tyckte min sambo var alldeles för mycket pengar på en ring och han har rätt, vi får liksom inte plats med så många stora poster i budgeten.

  • rosesarered

    Lägger in mig:

    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli

    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli

    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli

    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli

    Källerudd: 28 juli

    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

  • rosesarered

    Katja B,
    angående dukningen så tycker jag att nummer 1 låter ganska häftig och annorlunda men det beror på vilken känsla ni vill ha..
    Om det är 20-tal ni vill ha så tycker jag att nummer 2 eller 3 känns mera passande.
    Har du förresten sett fjäderdekorationerna här på köp och sälj? för runda bord, dom andas lite vintage litet tips bara...

    gröna tärnklänningar vet jag att det finns på gojane.com.
    Funderar på att beställa därifrån till min tärna.

  • rosesarered

    KatjaB,

    tyvärr verkar det som att nån slagit till på dekorationerna på köp&sälj. Hittar inte heller.
    De var avlånga vaser med en "fjäder dekoration" längst upp och så var det belysning inuti vasen.
    Lite luddig beskrivning men tyckte att det var lite vintage-aktigt på nåt sätt.

    Blommor och hår&makeup har jag inte tänkt på än så länge. Kanske är lagom om ett par månader att boka? Håller på och letar fotograf nu iaf.

  • rosesarered

    källerudd,

    jag tänker ha en lång klänning så enligt mig går det absolut att gifta sig utomhus och ha lång klänning. Man får kanske inte vara så rädd om klänningen helt enkelt=)

    Däremot har jag lite funderingar på att byta om till en kortare klänning på kvällen. Var på ett bröllop där bruden bytte om till vit kjol och kavaj innan festen och det såg rätt bekvämt ut

    Alla klänningar i ditt galleri var fina, den som jag fastnade för mest var nummer 4.

  • rosesarered

    Vit c1 menade jag med axelbanden. Men är det inte samma klänning som den sista i ditt galleri men utan axelbanden? väldigt lik är den iallafall. Eller också är det jag som är blind

  • rosesarered

    Hej alla,

    är bortrest så jag har inte hunnit hänga med i tråden.
    Jag har börjat på inbjudningskorten!
    Jag är på besök hos min pappa och han har bra verktyg som en pappersskärare, bra mattknivar och en bra skrivare. Härligt!!
    Det är SÅ mycket lättare att göra kort med bra verktyg, det bästa är att det blir snyggt
    Nästa vecka ska vi träffa en potentiell fotograf, har skrivit mail med henne och hon verkar vara supertrevlig.

    ha en bra söndag!

  • rosesarered

    Hänger inte med i tråden, ni skriver så mycket

    MissIda,
    vi har samma datum!

    Vi har klart:
    Vigselförrättare och vigselplats, blir utomhus
    Festlokal preliminärbokad
    Fotograf bokad igår faktiskt!
    tärna
    toastmaster på gång
    färgtema
    skissat på inbjudningarna

    så vi har kommit rätt långt. Tycker att det är skönt för vi vill helst slippa stressa.

    Har ni planerat något, hurdant bröllop ska ni ha?

  • rosesarered

    Det var bra priser på band! Har fått för mig att ett band kostar väldigt mycket, alltså att priserna börjar på 10tusen. Men det verkar ju inte stämma
    Någon som har tips på ett bra band i Stockholmstrakten?

  • rosesarered

    Mia77,

    förstår vad du menar. Känner lite så jag också.
    Vi har frågat två i vår närhet om de vill vara toastmastrar, min bror och min sambos syster. Min bror sa ja först men nu i helgen då jag träffade honom började han gnälla och undra varför han ska vara toastmaster osv. Sambons syster är helt egotrippad just nu för att hon är nybliven singel och nykär, hon pratar bara om sig själv och sitt liv just nu.
    Så jag orkar inte bry mig om att få svar på frågan om toastmaster varandet.
    Själv har jag påbörjat mitt sista år på högskolan och känner lite att det kommer att bli mycket det ta år och sedan planera ett bröllop också..

    det positiva är att vi fått kontrakt från vår fotograf nu

  • rosesarered

    Nja tror inte att min kille hänger här på bröllopstorget. Förutom att vi kollat på planeringspunkterna och lite annat smått och gott.

    Ikväll känner jag mig lite smågrinig. Har varit hos frisören och färgat och slingat håret, jag hade till och med en bild på färgen jag ville ha med mig. Det blev inte alls som på bilden utan mycket mörkare Trivs inte alls i såhär mörkt hår utan hade tänkt mig en varm kopparbrun ton i håret. Nu är det mörkbrunt och jag ser så blek och trött ut i den färgen.
    Känns så surt när man spenderat x antal kronor på det också..

    Hoppas alla får en bra helg!

  • rosesarered

    Jo alltså när jag satt där i frisörstolen så tyckte jag inte att det såg så illa ut, jag sa till tjejen att jag tyckte att det var lite mörkt.. Sen när jag promenerade hemåt och tittade i skyltfönstren så tyckte jag att det såg alldeles för mörkt ut.
    Jag är så feg också, vågar inte säga sånt till frisören mitt hår är rätt slitet också så en omfärgning känns ju sådär. Vi får se jag kanske nöjer mig men nästa gång går jag till en annan frisör!


    sockersmulan skrev 2009-08-28 16:42:41 följande:
    Fy vad trist! Men kan du inte be frisören göra om det? Tror de brukar göra omfärgning gratis..
  • rosesarered

    Välkommen till alla nya
    Vi planerar också utomhusvigsel! Angående vädret så planerar vi för det värsta-dvs. regn! Vi kommer att köpa vita paraplyer till oss båda och skriva i inbjudan att gästerna har med sig paraply och bekväma skor. Har tänkt köpa vita gummistövlar utifall att det regnar riktigt mycket
    Nånslags tält ska vi nog skaffa och nu senast var vi inne på altansegel? vet inte om det håller för mycket regn.
    Idag kom jag på att det vore mysigt om alla gästerna satt på filtar om det är fint väder. Kanske inte nån höjdare i festkläder men det är just det, vi vill ha det ganska avlappnat och vi själva kommer att vara festklädda men förhoppningsvis ganska orädda om våra kläder dvs. det gör inget om det blir en gräsfläck här eller där...

    Dekoration till vigseln har vi redan införskaffat, vi har köpt 10 stycken stativ som man kan hänga lyktor eller blomvaser på. Sedan har vi köpt fyra stycken betonghjärtan som vi tänkte lägga ut på marken eller hitta på nåt kul med. Bilder finns i galleriet!
    Oj, blev ett långt inlägg
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:54:48 följande:


    Jag hoppar också in i den här tråden! Äntligen har vi bokat plats och tid för bröllopet! Vi kommer att gifta oss i Rottneros Park i Sunne den 24 juli. Jihoo! =) Några fler som har planer på utomhusvigsel? Just nu är det det som känns bäst för oss båda, men funderar lite på hur man kan utsmycka platsen på bästa sätt och hur man planerar för alla väder.
  • rosesarered

    Just det såg att ni Karlstadstös har samma datum som vi! Kul

    Angående mitt hår så känner jag mig rätt nöjd nu även om jag fortfarande tycker att det är lite mörkt. Har fått så många komplimanger om att jag passar i det så det hjälper ju en del haha
    Så det blev ingen konfrontation med frisören

Svar på tråden JULI - 2010 del2