• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • KatjaB

    ceke: din skiss var förresten fin, är det veck eller broderier på det översta tyget du menar?
    Tror int den blir för vid, utan klassisk och ganska reb i linjerna

  • CeKe

    Tack! Det ska föreställa drapering, eller nåja, tror det kallas så. Översta tyget är helt inspirerat från klänningen från den andra klänningen jag har i galleriet.


    KatjaB skrev 2009-08-19 23:03:55 följande:
    ceke: din skiss var förresten fin, är det veck eller broderier på det översta tyget du menar?Tror int den blir för vid, utan klassisk och ganska reb i linjerna
  • Miss ida

    Hej. Ny här. Vi ska gifta oss den 24 juli =) men har inte kommit så långt. Men har färgtema klart och klänning har jag börjat titta på, tror det blir en kina klänning =)

  • LyckligTjej

     


    Miss ida skrev 2009-08-20 10:23:44 följande:
    Hej. Ny här. Vi ska gifta oss den 24 juli =) men har inte kommit så långt. Men har färgtema klart och klänning har jag börjat titta på, tror det blir en kina klänning =)

    Välkommen hit Miss ida och Grattis till det kommande bröllopet

  • Miss ida
    LyckligTjej skrev 2009-08-20 10:38:28 följande:
      Välkommen hit Miss ida och Grattis till det kommande bröllopet
    Tack. Och detsamma =) Många här i tråden ju. har ni kommit långt eller?
  • rosesarered

    Hänger inte med i tråden, ni skriver så mycket

    MissIda,
    vi har samma datum!

    Vi har klart:
    Vigselförrättare och vigselplats, blir utomhus
    Festlokal preliminärbokad
    Fotograf bokad igår faktiskt!
    tärna
    toastmaster på gång
    färgtema
    skissat på inbjudningarna

    så vi har kommit rätt långt. Tycker att det är skönt för vi vill helst slippa stressa.

    Har ni planerat något, hurdant bröllop ska ni ha?

  • LyckligTjej

     


    Miss ida skrev 2009-08-20 11:09:08 följande:
    Tack. Och detsamma =) Många här i tråden ju. har ni kommit långt eller?

    Så här långt har vi kommit:

    *Kyrka
    *Festlokal
    *Gästlista
    *Solist
    *Frisör
    *Klänning, har inte beställt än
    *Färgtema, lila vitt silver (hade först rosa guld vitt/creme men min m2b va inte riktigt lika förtjust i det som jag så vi valde dem andra färgerna istället)
    *Serveringspersonal
    *Hittat ett band som kan spela på festen, men inte bokat dem än, vi funderar fortfarande

    Sen funderar vi på hur vi ska göra med middagen, om vi ska ha buffé eller 3-rätters
    men tror att det blir 3-rätters, känns lite smidigare.
     Men frågan är bara vad man ska bjuda på???????
    Vi har en bekant som jobbar som kock, en mkt duktig sådan. Så min sambo ska höra med honom lite längre fram om han vill ställa upp och laga maten + komma med förslag på en god meny

Svar på tråden JULI - 2010 del2