• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Hante
    VeronicaJ skrev 2009-08-17 13:48:08 följande:
    Är det någon mer här som ska gifta sig den 3/7 i domkyrkan i Visby?
    nej inte det datumet men om vårt första datum 17/7 inte går, (i annan kyrka) så kommer det bli i visby domkyrka i augusti (ska samordna vigseln med medeltidsarragemang och allt är inte riktigt klart ännu). Visst är visby domkyrka vacker! jag döptes där med.
  • kikki kikki

    Vi ska också ha askar med godis....eftersom vårt färgtema är lila och jag älskar choklad och min blivande älskar mint så blir det "lila mintchoklad kulor"...skrattar

  • KatjaB
    LyckligTjej skrev 2009-08-17 22:07:36 följande:
     

    Ja visst äre kul med festprogrammen, finns så mkt roligt att fylla dem med Jag ska ta och beställa hem tjockare A4ark så jag kan börja göra skalet till dem.Ni som ska göra vigselprogram, hur många gör ni?Gör ni bara till era gäster eller gör ni fler? Vi kommer att ha vigseln öppen för alla.Tro hur många man ska göra, bor i ett mindre samhälle där alla känner allatyp...svårt att veta
    vi kommer ju ha vigseln utomhus och måste ställa upp stolar där. Så vi tänkte lägga ett på varje stol. Blir nog inga som droppar in på vårt bröllop däremot så att vi blir fler.
  • Juli100724

    Ja det är grymt kul.
    Nä vi tänkte bara att göra till våra gäster..
    Tänkte inte lägg så mycket tid på dom...

    Lat som man e..tänkte bara skriva ut nått på datorn.
    HIHI


    LyckligTjej skrev 2009-08-17 22:07:36 följande:
    Ja visst äre kul med festprogrammen, finns så mkt roligt att fylla dem med Jag ska ta och beställa hem tjockare A4ark så jag kan börja göra skalet till dem.Ni som ska göra vigselprogram, hur många gör ni?Gör ni bara till era gäster eller gör ni fler? Vi kommer att ha vigseln öppen för alla.Tro hur många man ska göra, bor i ett mindre samhälle där alla känner allatyp...svårt att veta
  • Malin80

    Jag har också funderat på hur många vigselprogram man ska göra. Jag vet att det kommer komma folk till kyrkan som inte är bjudna till festen sen. Men ska man verkligen göra en till alla gäster? Hur gör ni andra?

  • KatjaB

    Men om ni är i en kyrka så är det ju bänkrader.. då borde det ju räcka att ha tex 2 eller 2 st på varje rad?

  • LyckligTjej

    Jag tänkte inte heller lägga ner så mkt jobb på dem utan skriver ut dem på rosa A4 papper. Hade tänkt att våra toastmasters skulle få äran att dela ut dem i kyrkan och dem känner ju alla som vi kommer att bjuda så då kan dem ge ett till varje par eller nåt sånt. Då behövs det ju inte så många extra, va tror ni om det?

  • Malin80

    Det låter vettigt! Vår toastmadame ska dela ut dem utanför kyrkan och hon vet vilka som kommer i sällskap

  • Malin80

    Hur gör ni med musiken? Ska ni boka t.ex. Dj eller fixar ni det själva? Hur tidigt måste man boka en florist?

Svar på tråden JULI - 2010 del2