• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • LyckligTjej

    Ingen som har nåt bra förslag på vad man kan skriva som inledning i en gästbok

    Jag har en nära vän som har foto som hobby, jätteduktig så jag tänkte höra om hon va intresserad av att vara vår fotograf Vet att hon har fotat några bröllop innan.

  • källerudd

    Jag ska boka frisör i okt...ringde och kollade när man kunde boka det och i oktober gör de schema för nästa sommar...
    hoppas min frisör kan sminka, men har inte kollat med henne

    florist har jag ingen aning om när jag ska boka..Fotograf ska mamma kolla snart...

    Idag har jag varit och tittat på klänningar :) Så roligt och det kändes härligt att få en för titt på hur det kanske kommer att se ut...kanske lägger ut bilder i galleriet sen, vill gärna höra era åsikter...Kort klänning var det svårt att hitta så har bara prova långa idag..Vet inte hur det känns...

    Somrigt utomhus bröllop med lång klänning???

  • KatjaB

    Nu är det klart med lokal! Känns bra, lokalen är jättefin och ligger i en skogsglänta. Det dumma är bara att porslin ingår inte. Så vi måste fixa det på annat sätt, men det måste ju gå att hyra va?

  • LyckligTjej

     


    KatjaB skrev 2009-08-11 22:44:35 följande:
    Nu är det klart med lokal! Känns bra, lokalen är jättefin och ligger i en skogsglänta. Det dumma är bara att porslin ingår inte. Så vi måste fixa det på annat sätt, men det måste ju gå att hyra va?

    Japp, porslin kan man hyra. Läste t.om in nån tråd att b.la Duka hyr ut, kolla!
    Vi har också bokat festlokalen nu, känns skönt att man har lokalen klar
    Nu sitter man och fantiserar hur man ska smycka den

    Tänkte fylla ballonger med helium, äre nån som vet vart man kan köpa tuber?

  • kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-08-11 19:17:24 följande:
    Tack för alla snabba svar! Hmm oj, måste snart boka då... Men jag vet bara inte vilken frisör! Ska gå i Helsingborg och har aldrig klippt mig där... Får väl resercha lite! Bilderna tar min sambos syster, tur!
    Min syster gjorde sin uppsättning på Saxin på Södergatan i Helsingborg och var väldigt nöjd. Jag funderar själv på att gå dit, men har inte bestämt mig ännu. Maken gör jag nog på Make-up store i HBG.
    Du funderar inte på att göra uppsättning i Höganäs då? Jag är lite inne på det. Det var väl du som skulle gifta dig i Brunnby kyrka den 3:e? Jag ska researcha lite efter frisörer i Höganäs, men har hört att de är bra på Frisymakarna.
  • källerudd

    Nu har jag lagt ut de fyra klänningar jag provade igår i galleriet... Säg gärna er mening. Den röda finns i vitt men hon hade ingen hemma...

    (för man musen över så är de vita klänningarna numrerade a-c)

    Säg gärna vad du tänker om sommar bröllop utomhus och långklänning...hade ju själv planer på en kortare klänning, men det verkar svårt att få tag på, men ska ut på fler äventyr o titta...

    tack för hjälpen

  • rosesarered

    KatjaB,

    tyvärr verkar det som att nån slagit till på dekorationerna på köp&sälj. Hittar inte heller.
    De var avlånga vaser med en "fjäder dekoration" längst upp och så var det belysning inuti vasen.
    Lite luddig beskrivning men tyckte att det var lite vintage-aktigt på nåt sätt.

    Blommor och hår&makeup har jag inte tänkt på än så länge. Kanske är lagom om ett par månader att boka? Håller på och letar fotograf nu iaf.

  • rosesarered

    källerudd,

    jag tänker ha en lång klänning så enligt mig går det absolut att gifta sig utomhus och ha lång klänning. Man får kanske inte vara så rädd om klänningen helt enkelt=)

    Däremot har jag lite funderingar på att byta om till en kortare klänning på kvällen. Var på ett bröllop där bruden bytte om till vit kjol och kavaj innan festen och det såg rätt bekvämt ut

    Alla klänningar i ditt galleri var fina, den som jag fastnade för mest var nummer 4.

  • källerudd
    rosesarered skrev 2009-08-12 11:19:33 följande:
    källerudd,jag tänker ha en lång klänning så enligt mig går det absolut att gifta sig utomhus och ha lång klänning. Man får kanske inte vara så rädd om klänningen helt enkelt=)Däremot har jag lite funderingar på att byta om till en kortare klänning på kvällen. Var på ett bröllop där bruden bytte om till vit kjol och kavaj innan festen och det såg rätt bekvämt ut Alla klänningar i ditt galleri var fina, den som jag fastnade för mest var nummer 4.
    Låter bra det, får fundera lite extra..jag kommer inte byta om, ska jag köpa en klänning för flera tusen ska den användas så mycket det bara går den dagen :P

    hmm nr är det den med axelband el menar du bild nr fyra??? Om du för musen över bilderna så har de ett namn, nästan lättare om du skriver det...
  • sajberpillan

    källerud: jag gillade vit b mest, men de var alla fina.

    Vi har kollat eventuell vigselplats idag. LIgger utomhus så beror lite om vi kan få tillgång till lokalen som finns i närheten.
    Vi gick även in till guldsmeden och kollade vigselringar. Hittade en suuuperfin för 15000. Men blir nog en för ca 4 000 och sedan kan man bygga på den med stenar. Den för 4 000 var också jättefin. I vitt guld med tre små brillianter.

    Brudbukett har vi frågat på en blomsterbutik. De tar ca 300-500 kr för en armbukett med liljor och gräs och pärlor + coursage med lilja. Det tycker jag var ett bra pris. Mellan 700-1000 kr för en handbukett.
    Så det har varit en del bröllopsplanerande idag. Härligt och det pirrar i magen varje gång jag fattar att det är inom 1 år.

Svar på tråden JULI - 2010 del2