• miss luxor

    Nån som har eller haft gallsten?

    Är det någon som haft eller har gallsten?

    Hej
    Är det någon som har eller haft gallsten alt problem med gallan?
    Jag har drabbats och undrar om någon har tips på vad man kan äta?
    Framförallt vad man inte ska äta (har hört att man ska undvika fet mat, äpple, päron, paprika), finns det mer man ska undvika?
    Vill aldrig mer uppleva den smärtan!!!!!

  • Svar på tråden Nån som har eller haft gallsten?
  • depecha

    Miss luxor:
    YHär mår man fortfarande prima =) fantligt trött bara, men annars helt ok.
    Själv då?? Huvudet upp o fötterna ner? =)

    Tror säkert att det e långa tider på operation i sthlm med. Men blir jag väre och får en massa anfall så ska jag kolla runt lite.

  • miss luxor

    Hej.
    Jag mår fortfarande bra..fast nu börjar jag bli orolig för kontraströntgen imorgon. Jag har hört att man mår illa efteråt, kan det stämma? (av vätskan jag ska dricka) Jag tänkte ju åka direkt till jobbet efteråt...

  • depecha

    Jag har ingen aning om hur det går till. När jag satt i väntrummet så kom det en sköterska med en massa vätska till en farbror. Han hade två timmar på sig att dricka upp det.

    Måste du jobba efteråt då? kan du itne ta ledigt ifall att?

  • miss luxor

    Blä! Vad sur jag blir!!! Jag ringde till röntgen för att fråga om illamående, då avbokade de mig! Deras apparater hade varit trasiga sedan i Torsdags! Nu fick jag ingen ny tid förrän 14/3! Grrr.

    ska ringa runt till andra röntgenavdelninger.

  • depecha

    Nä men herregud!!
    O skjuta upp det nästan en månad?
    Hoppas du hittar nån tid tidiare!!

  • miss luxor

    Asså ibland undrar man ju hur det fungerar... de avbokade mig och sa att det inte fanns nån ny tid förrän om en månad. De sa även att andra ställen också hade låååång väntetid.

    Jag ringde runt lite och fick en tid på ett annat ställe direkt?! Så imorgon kl 09.30 då gäller det...

  • depecha

    Åhhhh nu är du där! Hoppas det går bra och att du inte blir illamående!
    Du får berätta hur det gått sen!

  • miss luxor

    Phu..jag behövde inte dricka den där äckliga vätskan (hoppas de kan se ändå..)

    Det gick fortare än jag trodde.
    Undersökningen gick bra. Det enda var att jag höll på att frysa ihjäl på britsen.. :)
    Sen gjorde det ont när de sprutade in kontratsvätskan i blodet (ca 1 dl). När dom gjort det började det brännas i halsen och så kändes det som om jag hade kissat på mig...fast det hade jag inte, som tur var :)

    Det var en tekniker som utförde undersökningen, så jag kommer inte få svar förrän om en vecka.. suck

    men men nu är det gjort..

  • miss luxor

    Hahaha det mest komiska är att de sa att jag skulle dricka mycket vatten nu, så jag kissar ut kontrasten så fort som möjligt...

    Nu ringde de från jobbet och sa att vattnet var avstängt och att man inte kan använda toaletterna förrän kl 16..

    så klart, just idag :)

  • Rystall

    Hej tjejer! Är tillbaka på forumet. Jag har läst att det har gått bra för er. Ni är sååå duktiga.
    Här i Manchester är allt fint. Fast det är långt till sjukhuset jag skall jobba på och arbetstiderna är jättlånga. Jag börjar kl 07.30 och slutar 21.00. Det är 1½ timmes restid. Jag kommer att vara slut efter ett par dagar. Hoppas bara att det ger nått oxå så att jag inte gör allt i onödan.

Svar på tråden Nån som har eller haft gallsten?