• Äldre 18 Feb 15:53
    41070 visningar
    57 svar
    57
    41070

    Hösten 2016

    Är det fler där ute som redan nu planerar för bröllop nån gång under hösten 2016?

    Vi kommer gifta oss I oktober, dock är inte exakt datum klart än, vi väntar lite med att se när en viss mässa ska äga rum i New York, dit vi ska på bröllopsresa direkt efteråt. 

    Kommer bli ett enkelt borgerligt utomhus, med bara dem närmsta med.  

    Så vore kul med fler att prata och planera med.

  • Svar på tråden Hösten 2016
  • TNY
    Äldre 10 Aug 08:24
    #31
    TNY skrev 2015-08-10 08:23:05 följande:

    Sååå, klänningen verkar vara igång och sys, inte fått något datum då de ska posta den, men det löser sig nog.


     


    MEN: jag skulle ju beställt skor (har breda Kalle Anka-fötter) från Melodyshoes, (där man måttbeställer skor både på längd och bredd, väljer färg, klack m.m.) och nu är sidan borta! :(

    Har letat med ljus och lykta efter något liknande, och det enda jag hittar är sidor där man landar på typ 250? för ett par skor...  HRMPF! Ska jag behöva köpa ett par ballerina-skor och nöja mig med det?? :/


    Hmmm, mitt Euro-tecken blev ett frågetecken??
    Anyhow, de skor jag hittat customizable på nätet kostar typ 250 Euro.. det är lite mastigt i mitt tycke.. 


    (jag hittar inte hur man editerar sitt egna inlägg?)

  • TNY
    Äldre 10 Aug 22:59
    #32

    och nu kom klänningen!!!

    Den är helt magiskt jävla vacker, förutom att jag gett dem för få mått på min överkropp, för brösten är för stora.. :(

    Har mailat och frågat hur vi går vidare, om jag kan skicka tillbaka den för korrigering, eller hur vi gör.
    Funderar också på vad en svensk sömmerska skulle ta för att korrigera, och om det skulle bli bra?

    *hmmmmm*

  • madmox­xi1177
    Äldre 11 Aug 22:12
    #33
    TNY skrev 2015-08-10 22:59:35 följande:

    och nu kom klänningen!!!

    Den är helt magiskt jävla vacker, förutom att jag gett dem för få mått på min överkropp, för brösten är för stora.. :(

    Har mailat och frågat hur vi går vidare, om jag kan skicka tillbaka den för korrigering, eller hur vi gör.
    Funderar också på vad en svensk sömmerska skulle ta för att korrigera, och om det skulle bli bra?

    *hmmmmm*


    ooooh ja, en DUKTIG person som syr kan hjälpa dig få rätt på klänningen :)
    bara att ta den till närmsta rekommenderade :)
  • Äldre 23 Aug 14:46
    #34

    Hej alla Glad

    Jag hänger på här... Vi planerar bröllop den 20augusti, om nästan exakt ett år.
    Kanske inte riktigt höst, men nästan...

    Vi har bestämt plats för vigsel och fest, men inte bokat än.

    Vi kommer att göra lite annorlunda. Vi har vigseln i ett litet kapell dit vi bara har bjudit våra närmsta (6-8 pers) inklusive fotograf. Vi vill ha det litet och intimt.
    Sen är ca 50 st bjudna till festen. Vi vill inte ha några presenter alls utan kommer istället att ta ut en liten kuvertavgift, typ 200 kr (vi står alltså en del av kostnaden) Det vi vill ha är en riktigt häftig och minnesvärd fest med våra vänner, trots att vi inte har så mkt pengar.

    Kikar så smått efter klänning... Mannen kommer att hyra kläder.

    Färgtema blir vitt-grönt-brunt. Naturens färger. En granntjej som utbildar sig till florist tänker vi be att göra brudbukett i dessa färger, och sedan bordsdekorationer endast av det hon kan hitta ute i naturen just då.

    Kommer att göra inbjudningskort själv.

    För övrigt så är det givetvis 1000 saker som snurrar runt i huvudet Flört

    Ska bli roligt att följa er andra här!

  • Äldre 23 Aug 15:57
    #35
    eldima skrev 2015-08-23 14:46:26 följande:

    Hej alla Glad

    Jag hänger på här... Vi planerar bröllop den 20augusti, om nästan exakt ett år.
    Kanske inte riktigt höst, men nästan...

    Vi har bestämt plats för vigsel och fest, men inte bokat än.

    Vi kommer att göra lite annorlunda. Vi har vigseln i ett litet kapell dit vi bara har bjudit våra närmsta (6-8 pers) inklusive fotograf. Vi vill ha det litet och intimt.
    Sen är ca 50 st bjudna till festen. Vi vill inte ha några presenter alls utan kommer istället att ta ut en liten kuvertavgift, typ 200 kr (vi står alltså en del av kostnaden) Det vi vill ha är en riktigt häftig och minnesvärd fest med våra vänner, trots att vi inte har så mkt pengar.

    Kikar så smått efter klänning... Mannen kommer att hyra kläder.

    Färgtema blir vitt-grönt-brunt. Naturens färger. En granntjej som utbildar sig till florist tänker vi be att göra brudbukett i dessa färger, och sedan bordsdekorationer endast av det hon kan hitta ute i naturen just då.

    Kommer att göra inbjudningskort själv.

    För övrigt så är det givetvis 1000 saker som snurrar runt i huvudet Flört

    Ska bli roligt att följa er andra här!


    eldima! 
    Vi har samma datum och satsar troligen på något liknande tema/färgmässigt! :D 

    För övrigt riktigt kul att följa och se vad alla andra pysslar med/funderar över här. Nu ska jag och min Andreas sätta oss och skapa en grafisk profil (han är grafisk designer) och börja skissa på save the date/inbjudan osv. 

    Ha det fint!
  • TNY
    Äldre 23 Aug 17:31
    #36
    +1
    linamatilda skrev 2015-08-23 15:57:00 följande:
    eldima! 
    Vi har samma datum och satsar troligen på något liknande tema/färgmässigt! :D 

    För övrigt riktigt kul att följa och se vad alla andra pysslar med/funderar över här. Nu ska jag och min Andreas sätta oss och skapa en grafisk profil (han är grafisk designer) och börja skissa på save the date/inbjudan osv. 

    Ha det fint!
    Ohhh, att ha en grafiker som m2b är ju himla praktiskt! Vilken tur ni har :)

    ----------------

    Själv har jag nu äntligen bestämt inbjudningskort och beställt dem. De behöver lite handpåläggning efteråt, ska byta pappersfärg inuti och lite sådant, men det ska nog gå, även om jag tyvärr är kreativ som en trästubbe. :P

    Jag var förbi den mest rekommenderade skräddaren här hemma, men det var stängt, så jag får ta det en annan dag.
    Kikade förbi juveleraren också, stenarna hade inte kommit ännu, så jag får vänta lite till.
  • Äldre 23 Aug 19:40
    #37
    linamatilda skrev 2015-08-23 15:57:00 följande:
    eldima! 
    Vi har samma datum och satsar troligen på något liknande tema/färgmässigt! :D 

    För övrigt riktigt kul att följa och se vad alla andra pysslar med/funderar över här. Nu ska jag och min Andreas sätta oss och skapa en grafisk profil (han är grafisk designer) och börja skissa på save the date/inbjudan osv. 

    Ha det fint!
    Spännande!!! Skrattande
  • Äldre 14 Oct 14:48
    #38

    Hej!

    Jag och fästmannen har satt datum till den 27 augusti 2016, vår åttaårsdag.
    Som många redan sagt, det känns häftigt och surrealistiskt att sitta och planera något så stort.

    Vi har preliminärbokat en lokal för festen, funderar att hålla borgerlig vigsel vid stans universitet (platsen där vi först träffades).
    Sparandet är i full gång för att vi ska kunna hålla den fest som vi önskar, planen är att bjuda ca 70 personer. Sen kommer vi att åka på en riktigt smekmånad, en härlig månad i vackra Toscana.  

  • Äldre 16 Oct 13:55
    #39
    BröllopBlandBjörkar skrev 2015-10-14 14:48:36 följande:

    Hej!

    Jag och fästmannen har satt datum till den 27 augusti 2016, vår åttaårsdag.
    Som många redan sagt, det känns häftigt och surrealistiskt att sitta och planera något så stort.

    Vi har preliminärbokat en lokal för festen, funderar att hålla borgerlig vigsel vid stans universitet (platsen där vi först träffades).
    Sparandet är i full gång för att vi ska kunna hålla den fest som vi önskar, planen är att bjuda ca 70 personer. Sen kommer vi att åka på en riktigt smekmånad, en härlig månad i vackra Toscana.  


    BröllopBlandBjörkar: Så roligt! Visst är det härligt att ha satt datum?! Vilken universitetsstad är er? :)

    Det är ett kärt besvär; sparandet till bröllopsfesten. I dagarna fick min fästman och jag menyförslag från cateringföretaget och därmed besked om hur mycket middagen kommer att kosta. Vi hade dock inte räknat med att det läggs på en serveringskostnad för varje kuvert så det blir eventuellt till att skära i gästlistan. Det känns förstås tråkigt men ingenting som riktigt kan hjälpas.
  • Äldre 18 Oct 10:45
    #40
    Officersbrud2016 skrev 2015-10-16 13:55:43 följande:
    BröllopBlandBjörkar: Så roligt! Visst är det härligt att ha satt datum?! Vilken universitetsstad är er? :)

    Det är ett kärt besvär; sparandet till bröllopsfesten. I dagarna fick min fästman och jag menyförslag från cateringföretaget och därmed besked om hur mycket middagen kommer att kosta. Vi hade dock inte räknat med att det läggs på en serveringskostnad för varje kuvert så det blir eventuellt till att skära i gästlistan. Det känns förstås tråkigt men ingenting som riktigt kan hjälpas.
    Det är himla härligt, men samtidigt börjar vi redan nu fundera på hur allt ska gå ihop, planering, gästlista, plats för vigsel och för fest. När vi diskuterade bröllop var ett av mina tyngsta argument att vi kunde göra firandet precis så som vi vill, men jag känner redan att jag sitter och tänker i de traditionella banorna gällande det mesta.
    Vi planerar att hålla vårt bröllop i Umeå. I slutet av augusti kan det fortfarande vara högsommar eller höst i Umeå, så det ska bli spännande att se vad vi får för väder till vårt firande!:)
    När ni förhörde er om cateringföretaget ingick inte den summan eller hade ni inte specificerat att ni var intresserade av servering? 

    Vi funderar på att istället för bröllopspresenter be om ett litet bidrag till middagen, typ kuvertavgift, att gästerna står för halva deras dryckespacket per person. Dock har jag läst i andra trådar att det kan ses som fult att inte helt bjuda på festen. Men vi har bott tillsammans i sju år när vi gifter oss, så gåvor i form av saker behöver vi inte, och bidrag till smekmånaden känns inte heller aktuellt eftersom vi vill ha bokat och förberett inför den innan vigseln. Har ni funderat något kring presenter/kuvertavgift/avsägande av gåvor i allmänhet?
Svar på tråden Hösten 2016