• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Kotten
    Hanna80 skrev 2015-03-15 09:44:57 följande:

    Tror jag ska göra så här på borden. alaemmeli.files.wordpress.com/2012/09/bordsdekoration2.jpg


    Det ser väldigt fint ut! Går ju verkligen att variera också.


    Jag skulle behöva lite "barnsäkra" dekorationer eftersom vi kommer ha många barn med. Jag är väldigt osäker på om vi kommer våga ha levande ljus.

  • Kotten

    Nu har jag tagit tag i att boka minibussar som ett sätt att lösa transporten av människor hit och dit under helgen, jag bokade någon fler än vad vi tror oss behöva och det känns bra med mariginal. Jag hoppas att folk i större utsträckning börjar lämna besked kring hur dom tänker göra snart (vi har sent sista datum att svara) men det vore fint med lite indikationer. Än så länge har vi inte hört något alls från många

  • Hanna80

    Det kommer vara många barn med på vårt bröllop också men de är inte alltför små. Jag tänkte mig att använda värmeljus med "plastkopp" i stället och fästa dem med häftmassa. Vet inte om det funkar dock så jag får experimentera hemma först och se att det inte blir för varmt.

  • Mirred

    Vi kommer ha (om alla kommer) en 19st barn, där yngsta är 1,5år och äldsta är 16!

    Vi kommer köra på samma vi,ett vinglas upp och ner med blomma inomhus så ett ljus ovanpå,min mor blev SJUKT imponerad av det,hon har aldrig sett något liknande på något bröllop :)

    Väntar också på att folk ska börja meddela att dem kommer via mailen och inte bara muntligt!!!

    Kotten: minnet är bra men kort ibland, vart var det ni skulle vara?

    Ska nog lämna in mina ringar som ska smältas ner och göras om i veckan:) vilken florist ska ni använda er av? Min tärna rekommenderade den på berghem

  • Kotten
    Mirred skrev 2015-03-15 15:36:06 följande

    Kotten: minnet är bra men kort ibland, vart var det ni skulle vara?


    Kul med många barn! Min syster kommer styra upp roliga aktiviteter för barnen hos oss, det känns bra och som att dom inte kommer få en tråkig kväll :)

    Vi kommer gifta oss i stadskyrkan men ha fest ute i Kassjö (här: www.kbits.se/avgift/priser_bygarn.htm
  • Kotten
    Hanna80 skrev 2015-03-15 16:08:02 följande:

    Är det någon mer som fixar frisyr och smink själv?


    ag har nästan bestämt mig för att fixa hår själv och be någon syster eller så sminka mig. Jag kommer klippa mig och färga håret samma vecka och sen ska jag inte ha någon krånglig frisyr. Jag ska skapa lite volym och lockar, men jag har också ganska kort hår så det känns hållbart. Jag ska inte heller ha så mycket smink utan bara runt ögonen vilket jag har till vardags. Jag satser hellre lite pengar på att fixa mina naglar som jag skulle tycka vore roligt och göra att jag känner mig fin :)
  • Kotten

    Hur har ni tänkt lösa fotografering? Tips? Jag är väldigt osäker på vad vi vill ha och vad vi är beredd att betala för.

Svar på tråden Umeåbrud 2015