• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred

    Studio88 har "brudklädsel", hår och smink kan de fixa! Jag ska dit!

    Jo riktigt skönt att vara igång med frisören nu när det inte är allt för länge kvar!

  • Busmalin
    Mirred skrev 2015-03-10 11:56:41 följande:

    Studio88 har "brudklädsel", hår och smink kan de fixa! Jag ska dit!

    Jo riktigt skönt att vara igång med frisören nu när det inte är allt för länge kvar!


    Jag brukade klippa mig på Studio 88 back in the days när jag ännu bodde i stan. Gillade deras atmosfär och hoppas de är lika bra ännu! Så om man kan lita på drygt 10 år gamla tips, så kör på det! ;) Har många kompisar som klipper sig på nån frisörsalong som (vad jag vet) tidigare låg bredvid Kii? Nån som vet namn? Lite hippare ställe känns det som?

    Har samma grej med att jag bara klipper mig hos en och samma tjej här i Stockholm - men nu turen att en av mina kära vänner är gammal frisör som ska göra håret på själva bröllopsdagen. Hon bor också här i Stockholm så vi kan gra en provuppsättning utan problem med här framöver.

    Vad har ni för dekorationer tjejer??
  • Mirred

    Min sambo känner ägaren och har gjort håret där väldigt ofta och är nöjd med dem så då blev valet enkelt då dem jag går hos inte har öppet på lördagar....

    Jag håller på att klura på dekoration... Lite klurigt men de kommer gå i rosa och grönt

  • annaforss

    Tack för era tips mirred och busmalin!

    Vi är också inne på dekoration, och att göra en hel del själv.

    Bland annat vaser och ljuslyktor av gamla flaskor och syltburkar. Piffa dom med vit spets och ett fint sidenband t.ex. Vi får pyssla oss fram. Annars är färgerna cremevit, aprikos, mintgrön och beige :)

  • Kotten

    Jag har samlat massor av inspirationsbilder på Pinterest men har inte börjat koka ner det rent konkret till någon form av dekorationer ännu. Jag är sugen på massor av vimplar. Men vi har så högt i tak i lokalen att det kommer bli svårt att få upp någonting i taket. 

    Vi kommer köpa lakan på IKEA att använda som dukar, bara att tvätta och återanvända. Det finns vanliga enkla ljuslyktor för värmeljus i lokalen som vi kommer använda. Jag vet inte hur mycket dekorationer en vill ha på bordet men jag har tänkt försöka hitta enkla gröna vaser att ha någon form av blomster i. Vi ska också försöka klä in träpanelen på väggarna med tyg för att få en mjukare avskärmad känsla. Vi ska också ha stolsöverdrag i vitt för att sy ihop det hela. Men det svåra tycker jag blir att skapa en mysig helhet där det inte känns stort och kalt typ.

  • Hanna80

    Hindersprövningen är klar!

    Jag har nästan fått till layouten till inbjudningskorten. Väntar bara på svar från kommunen om det datum och tid vi önskat är möjligt innan jag kan skicka ut korten. 4 juli närmar sig med stormsteg känns det som. Klurar även på dekorationer till lokalen. Mina kläder är så gott som klara, dotterns klänning inhandlad. Bara resten av familjen kvar då.

    Det börjar kännas verkligt nu!

  • Plättis
    Hanna80 skrev 2015-03-12 10:23:51 följande:

    Hindersprövningen är klar!

    Det börjar kännas verkligt nu!


    Åh, jag vill också skicka in vår! Men det är fortfarande mer än fyra månader kvar, så jag får vänta snällt i ungefär två veckor till  

    Vi kollar det allra sista till inbjudningarna den här veckan, sedan skickar vi dem på tryck och kan förmodligen börja dela ut dem nu i mars. Förhoppningsvis dimper min klänning ner om några veckor också, senast i början av april borde jag ha fått den. 

    Ringarna beställer vi från Guldsmedjan senast i april, för de behövde en eller två månader på sig att göra min ring, och det vore ju trevligt att få den innan de har semesterstängt Tungan ute 

    Dekorationer i lokalen funderar jag på att bara ta lite björkris och sätta i små vaser på bordet, eftersom vi har björk som tema. Och eventuellt något mer i vitt, svart och grönt. Men så långt har jag inte tänkt än. Kanske ballonger, kanske vimplar, kanske något annat. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Hanna80

    Jag skapade en bröllopshemsida idag. Tänker skicka med adressen i inbjudningskortet. Någon annan som skapat en hemsida?

  • FridaFreda

    Vi skapade en hemsida, enkel och kanske överflödig men jag tyckte det både var bra och roligt ????

    Våra inbjudningar är ute, dock inga svar än. Men många har sagt muntligt ja, men vi vill ha allt på mail ????

    .Våra kläder är köpta, fattas underkläder samt väst och cravat för Jonas. Sen va de det där med skor. Har så klumpiga fötter ????

    Vi kommer ha lite lantligt tema.

  • Kotten

    Jag har börjat beställa dekorationer, jag har fått min klänning och börjat leta tillbehör och vi har börjat fundera på vad vi vill ha för mat. Vi tänker nog utgå från vad vi tycker är gott mer än vad som känns typiskt bröllopsbuffe. Däremot efter att ha läst flera trådar och sidor börjar jag noja över vårt beslut att ha fri bordsplacering. Jag skulle vilja ha det av många skäl men många verkar verkligen tycka att det är en dålig idé.

Svar på tråden Umeåbrud 2015